Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

At Almås sin aksjonærfiendlige oppførsel og jobb som CEO/styreformann hadde fortjent fengselsstraff står jeg inne for både på spøk og ramme alvor

3 Likes

SoftOx Solutions AS: Reminder - Market Update in connection with ongoing Right Issue on Investorweb.no Thursday the 15th of August 2 pm

Flere merker nesespray med HOCL på markedet om noen blir forkjølet… Softox blir alt for sent ut.

Edit: Actimaris har også sårens tilsvarende SWIS og salve tilsvarende SBE for de kroniske sårene.

2 Likes

SoftOx Solutions AS: Presentation deck and link to today’s presentation

Noen som fulgte presentasjonen og kan kort oppsummere. Evt berette om det kom frem noe interessant. Orker ikke bruke tid på å se den.

Denne videoen presenterer SoftOx Solutions’ kommende ledergruppe, inkludert styreleder, administrerende direktør og finansdirektør, som gir en markedsoppdatering og diskuterer selskapets strategiske retning.

Hovedpunkter:

  • Selskapet gjennomgår en restrukturering og fokusering, med et snevrere fokus på deres inhalasjonsprosjekt for behandling av ventilatorassosiert lungebetennelse (VAP).
  • Økonomisk restrukturering og kostnadsreduksjon blir implementert.
  • Det nye lederteamet bringer med seg relevant erfaring og kompetanse.
  • Investeringssaken fremhever det store udekkede medisinske behovet for VAP-behandling og potensialet for betydelig verdiskaping.
  • En veldefinert klinisk utviklingsplan er på plass, basert på sterke prekliniske data.
  • Selskapet har sikret finansiering for en fase 1B-studie gjennom det europeiske forsvarsfondprosjektet.
  • Hovedfokuset vil være på VAP-prosjektet, mens hud- og sårpleievirksomheten skal skilles ut på riktig tidspunkt.
  • Selskapet har som mål å sikre industrielle partnerskap basert på vellykkede kliniske forsøksresultater.
  • En venture-stil tilnærming vil bli tatt i bruk, med vekt på et skarpt fokus på utgifter og verdiskaping.

Totalt sett formidler videoen et budskap om strategisk klarhet og optimisme for fremtiden til SoftOx Solutions, med vekt på en fokusert tilnærming for å møte et betydelig medisinsk behov og skape verdi for aksjonærene.

3 Likes

«skape verdi for aksjonærene» :joy:

Samtidlig vil de trenge 60-80 ferske millioner til det VAP-prosjektet.

Innen 6 mnd’er

Blir nok skilt ut som SWIS og SBE gjennom denne pågående “restruktureringen” og tvinger eksisterende aksjonærer til å spytte inn for å være med.

Ingen som har troa på Ulrik Spork her da? Det er jo ikke en hvem som helst.

Når endelig Almås er ute tenker jeg det bare kan gå oppover for selskapet egentlig. Ja, det er er faktisk umulig at det kan gå noe verre…

1 Like

Ikke vet jeg hvor ferden går videre for Softox… Det eneste jeg vet, er at vi som har vært med på spleiselaget så langt, kan anse alt av innskudd som tapt. Dette mtp at aksjekursen pr.nå er så og si tilnærmet lik 0kr, så vi som ikke har solgt de verdiløse aksjene enda trenger minimum en oppgang på 10.000% for å nærme seg break even. Veien blir kortere ved ytterligere innskudd på dagens kursnivå, men det ligger selvfølgelig ingen garanti for at kursverdien går oppover herfra til tross, og definitivt ikke med det første. Brent barn skyr ilden, og i mellomtiden følger jeg heller videre utvikling i “Det Nye Softox” fra sidelinjen…

3 Likes

Må si meg enig. En eventuell gjenreiselse av dette selskapet ligger langt frem i tid. Først må de skaffe 60-80 mill på 6mnd uten at det koster aksjonærene mer penger.

1 Like

Når nesespray, sårskyll og krem for de tyngre sårene m.fl allerede er på markedet uten at de selskapene har hatt noe kursløft å nevne. Kan man vel si det blir vanskelig å få igjen det tapte ja, eneste hesten som står igjen blir vel EDF.

SoftOx Solutions AS: Last day of trading in subscription rights

Når man skal bruke tegningsrettene får jeg bare opp sparebank 1 markets som bestillingssted.
Man må ha konto der for å bruke tegningsrettene?

Håper noen kan svare på dette
På forhånd takk for svar💪

Logg inn på vps og bestill derfra, men det er vel ikke åpnet for tegning enda?

Det var på vps jeg prøvde å bestille.
Da får jeg bare opp sparebank 1 markets som bestillingssted.

Man kan bestille nå, fristen går ut 23.August

Ok, man må ikke ha konto der nei. Du legger inn vps kontoen din så får du aksjene til megleren du bruker.