Nei jeg forstår ikke hva du mener. Du sier de er kommet langt. Kan du forklare hva du mener med det? Skal du hause så får du forklare deg.
Selskapet har knapt med cash og står foran flere faser før d har noe til markedet.
I alle dager? De har finansieringsavtale på plass i høst, 10 års teknologi med de beste folka i bransjen nå som driver det, godkjente cta (venter den beste…), og flere tester av SIS i høst som Bjarnsholt kaller banebrytende…
Skal du baisse må du følge med
Nå er det vel bare EDF og SiS som står igjen som produkt, resten kan man vel si har forduftet bort som dugg i solen. Om man får nye EDF midler som det ikke er noen garanti for… det vil komme betydelig utvanning og flere av dem sansynligvis.
Selskapet driver akkurat i samme spor som tidligere med generøs giverglede av oppsjoner og andre derrivater til sine «nøkkel» personer, inkludert Almaas.
Historien til Almaas er ikke akkurat tiltrekkende…
Det du kommer med er gammelt tøv,
etter restruktrueringen nå i sommer, er de dyktigste folka i bransjen inne i ledelsen for å ta teknologien deres inn i markedet. Disse folkene bruker ikke masse tid og ressurser om de ikke sitter med interne data som er kan være banebrytende.
Hvis vi skal fortsette med ditt resonnement så har alle Norske Biotek (med unntak av en) i testfasen hatt elendige interne data, og hatt markedets dårligste folk. For det er derfor det ene selskapet etter den andre har møtt veggen.
Hvordan vurderer du selskapet siste 6 børsmeldinger? Hvordan vurderer du den nylige CTA godkjenningen på SIS i Danmark…?
Positivt ja, men langt vei å gå til gjennombrudd. Høy risiko med høy gevinst.
absolutt, jeg tenker de har interne data som gjør at de tiltrekker seg såpass kompetente folk og kjører så tøft løp nå - så er jo biotech slik at man priser på utvikling og data, kort tid til første pasient dose…og de har 2 løp de kjører paralellt. kommer vel en avklaring snart på CTA Irland…
Gammelt tøv??
Hele paraplyen med forskjellige produkter og bruksområder har rast helt sammen til en spinkel stokk igjen SiS. Husker det var mye snakk om «multi produktet» som alle i forsvaret skulle/kunne ha på lommen, mulig det eksisterer enda?
Apropos haussing, hvordan henger denne egentlig sammen?
Mener jeg kan skilte med betydelig kunnskap om Softox gjennom årene uten prøve på skryt en gang og husker godt hvor stort potensiale for de fleste av produktene var satt, også SiS.
Historien skal man ikke kimse av, har en tendens til å gå igjen…
Noen tanker rundt det som står her? Kopiert fra HO…
Teknologien til softox har «alltid» vært spennende. Finansene derimot har i mine øyne alltid vært tvilsomme. I tillegg synes jeg tidshorisonten er vel optimistisk. Mye som har fungert i dyreforsøk men feilet når det skal gjennom fase 1-3. personlig har jeg sluttet å kjøpe at ved gode fase 2 resultater står BP i kø. Blir litt hausing av personene de har hentet inn - ja de er dyktig men det er grenser. Å avvente disse selskapene er nok lurt. Går kanskje glipp av litt men nedsiden er alltid 100%.
Ble gjort oppmerksom på at folkene bak selskapet som lurte det norske forsvaret til å kjøpe ansiktsmasker som angivelig skulle beskytte mot både det ene og det andre til tusenvis av kroner per stk. som egentlig ikke var noen annet enn buffer du får slengt etter deg på et gjennomsnittlig idrettsarrangement nettopp var gamle SoftOx folk. Man kan kalle det kun kuriøst og ikke relevant for dagens SoftOx, men det er nå en gang noen folk som har vært med hele veien - og ikke minst er de største eierene de samme.
Hvem av de tenker du på? Fant ikke noen umiddelbar kobling.
Hadde jo egentlig ikke vært veldig overraskende.
Så skal det sies at det er en stund siden de forsvant ut av selskapet. Grette gikk vel til sak også mener jeg å huske. Mente at Softox skyldte penger. Tapte vel.
CEO i Watchbird Rune Jomaas var CEO i SoftOx defence solutions (som vel fortsatt påstår at de skal lage noe fungerende med Nato-penger?) Medgründer i Watchbird Hans Petter Grette var markedssjef i SoftOx da de hadde planer om å selge noe.
Det multiproduktet hadde intensjonsavtale med FFI som utløp i 2024. Etter det jeg husker var det snakk om Softox desinfekskonen var ustabilt og de satte i gang nye Softox versjon 2 for bedre stabilitet. Hvor ble det av denne nye stabile versjonen, kan ikke huske å ha lest mer om den?
Det kjøres haugevis av prosjekter i Ukraina og Softox er meg bekjent ikke en del av noen?
MTEC som Softox (var) en del av på SBE kjører studier nede i Ukraina, mener å ha vært bort i noe sårstudier som kjøres for en tid tilbake.
Ja,men disse menneskene ble sparket ut av SoftOX og man var i retten med dem flere ganger høsten 2024. Ser man isolert på disse menneskene og CV (oberst og fhv salgssjef Lilleborg) var det ingen ting som tilsa at de var kjeltringer. Bør vel derfor ikke bedømme SoftOx utfri dette? De som styrer i dag har uansett ingen kontaktflate mot dem,annet enn at man har vært i retten og prosedert mot dem.