Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Vi får heller håpe denne kaninen har med seg en annen løsning enn å hente penger på samme måte som sist emisjon. Ikke sikkert det går, men har en følelse på at dette ordner seg.

Ja det er nok nervepirrende for dem som står utenfor.

1 Like

Morsomt at enkelte aksjonærer ønsker å hente så mye penger på dette tidspunktet at de ikke ville fått pengene sine før kursen har godt opp 3-4x igjen

Frigjorde posten min i BGBIO for å ha kapital klar nå hvert fall.

1 Like

Vurderer det samme. Tror det er større sannsynlig for at bunnen er nåd i softox enn i bgbio. Men begge har emisjonsspøkelse hengende over seg. Vi får se hvem som lykkes i fremtiden. Good luck med ditt valg.

Jeg investerer heller pengene mine i en emisjon hos Softox enn BGBIO. Hadde Softox hatt like mye peng på bok som BGBIO hadde sist de hadde emisjon så hadde denne kursen vært skyhøy. Det er helt sinnsykt å se tilbake på hvordan BGBIO har sløst bort ca 1 mrd kr. De har seriøst hatt NULL progresjon på noe som helst.

2 Likes

Tjaa, det har en betydning for tilliten til ledelsen. Også i et lengre perspektiv. Mitt ønske er å være long i Softox, men ikke alltid og for enhver pris. En svært utvannende emisjon, hvor strategien viser at alt som har skjedd til nå har vært på lykke og fromme, ville vært skuffende. For å si det mildt. Og for meg trumfer tilliten til ledelsen i et selskap det meste annet.

Emi på disse nivåene er fullstendig utvanning, beste ville vært å selge ut en del, eksempelvis desinfeksjonsbiten i EU ved godkjenning. Antar den vil være verdt en god del ut fra beregningene…

I teorien er desinfeksjonsbiten den mest verdifulle delen av Softox om man regner på det og tror de får en viss markedsandel. Det er ikke den delen som koster noe å holde på med nå det er nok særlig det kliniske.

Hjelper ikke mye dersom godkjenningen kommer i 2023 heller enn i morgen. Som betyr at det umulig kan være planen til selskapet. Personlig klarer jeg ikke å se hvordan Softox skal klare å kapitalisere på eksisterende teknologi på nåværende tidspunkt. Som betyr emisjon, med tildels katastrofale følger for trofaste aksjonærer. Men den som lever får se.

Som utenforstående håper man selvfølgelig på emi men vi får se hvilken løsning de kommer med.

Jeg tror de kan komme langt med å selge ut eks. EU biten og ut fra analysen til SB1M bør en eventuell slik løsning gi en god del på bok gitt man tar en kapitalisering på 5 eller 10 år.

Kan ikke se at en kraftig utvannende emisjon, hvor tilliten blant aksjonærene får seg en alvorlig trøkk, skulle være et ønsket scenario for en utenforstående med et ønske om langsiktig investering.

Hadde de bare hatt en godkjenningsdato å forholde seg til. Men denne eksisterer ikke, ergo kan man heller ikke basere strategien rundt et salg av denne delen av teknologiporteføljen.

La oss ta utgangspunkt i at den kommer og de selger EU retten for par hundre mill. Valla ingen emi og de har penger til alt ut i alle fall neste år pluss at SWIS Sansynligvis blir godkjent både i EU og US i løpet av neste år. Så godt som alle eventuelle problemer om finansiering i fremtiden ville vært løst ved denne løsningen.

3 Likes

Så er det bare å leke med store gangetabellen for resten av selskapet

VI kan ta utgangspunkt i hva enn man måtte føle for. For å roe nervene eller hva enn det måtte være. Selskapet derimot går i ytterste konsekvens konkurs om kassen tømmes og må åpenbart ta utgangspunkt i hva man kan vite. Det håndfaste. Ikke tro og håp. Og som Almås selv har påpekt; godkjenningen kan like så godt komme i 2023. Nekter å tro at Softox har et så lemfeldig forhold til selskapets kapitalbehov.

Elsker din positivitet :slight_smile:

Noen som har prøvd på neglesopp?

Min tante og det virker nye bedre enn noe annet!

Resistente bakterier: NORM og NORM-VET rapporten for 2021

Publisert 05.09.2022
https://www.fhi.no/nyheter/2022/resistente-bakterier-norm-og-norm-vet-rapporten-for-2021/

Det er urovekkende at det globale forbruket av antibiotika er på vei opp, mest til dyr og dyr i matproduksjon, men også til mennesker. Spesielt er dette situasjonen utenfor de nordiske land. Et høyt forbruk, spesielt av de bredspektrede antibiotika-klassene presser bakterierenes biologi til å utvikle motstand eller resistens mot stadig flere preparater.

Det er alltid mulig å forbedre riktig antibiotikabruk: rett medisin til rett tid og i rett dose.

2 Likes

Håpe på det beste i form av et halvfullt glass hjelper lite når realitetene kommer for en dag. Blind positivisme kostet meg 150k i PCIB. Aldri igjen. Og de samme brillene har blant annet påført NANO-aksjonærer sviende tap. Om og om igjen.

Realitetsorientering bør trumfe tro og håp. Alltid, uten unntak. Heller partykiller enn å bli tatt med buksa nede. Derav jakten på realistiske, alternative finansieringsmuligheter for et selskap uten inntekter. Og håpet om at Almås har et usynlig ess i ermet.