Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Har fårstått at denne forskningen på oral biofilm er en del av doktor utdanning hennes på Malmø universitet. Hadde vært interessant å vite mer om hva samarbeidet med softox går ut på.

1 Like

Er anbefalt denne på forum å sjekket ut selskapet. Er det dette sis som er mest spennende å inntektsgivende

Ikke så lett å svare kortfattet på et slikt spørsmål🙂
Softox inhalation solution har fått mye oppmerksomhet etter at de fullførte fase 1 med gode resultater, ingen nevneverdige bivirkninger.
Sis er altså bevist trygt i lunger.
Før dette anså de fleste SIS bare som en stor bonus med caset softox, noe de kanskje kunne lykkes med som hadde mangen usikkerheter, men nå som fase 1 er unnagjort er jo det mer realistisk at fase 2 og 3, effekt, vil lykkes også. Derisket altså.
Av alle produktene softox har i pipelinen er sis det med størst potensiale for salg på det sivile og militære markedet, samarbeidet softox har med forsvaret har ført til støtte fra European defense found på ca 100 mill og Nato har forpliktet seg til å kjøpe produktet om det lykkes.

Kort fortalt i hurten og styrten. Mye jeg har utelatt, anbefaler deg å lese deg opp på caset, og de andre produktene som er i pipelinen.

2 Likes

SIS utgjør en helt ny teknologi, med unike egenskaper, som ikke finnes i markedet pdd overhodet. Hvorav SWIS og SBE må skubbe unna eksisterende markedsledere for å lykkes. Som ikke er bare bare.

I mine øyne ikke tvil om at inhalatoren stiller i en egen liga, selv om også SBE har et enormt potensial (gitt dens evne til å trenge gjennom biofilmen og ta knekken på antibiotikaresistente bakterier).

4 Likes

Enig i at dette ikke er bare bare, iallefall på det private markedet. Men nå skal både Swis og sbe selges på det profesjonelle markedet først og fremst, helsevesen etc. Altså til aktører som vet hva de trenger. Sbe har allerede fått interesse fra amerikanske myndigheter og fått støtte på 2 mill dollar derifra, dersom de kliniske resultatene på sbe er bedre en konkurenters er softox et hestehode foran i anbud.
Swis resultatene var jo som kjent overlegne konkurenter og har fått mye oppmerksomhet pluss støtte fra det amerikanske forsvaret på 20 mill kroner, ligger derfor noen hestehoder foran konkurenter i et anbud.

Pengene rår okke som. SIS har ikke konkurrenter. Teknologien må “bare” kunne bevise virkning, uten signifikante bivirkninger. Dernest bør man kunne forvente nærmest åpne dører.

Hos SWIS og SBE vil ting fort kunne dra ut i tid. Lite vil være gitt, selv om egenskapene og de rådende utfordringene bør bety suksess på sikt.

Utelukkende synsing fra min side, men magefølelsen er at SIS vil bli omfavnet, mens SBE vil kreve betydelig innsats i form av synliggjøring.

1 Like

Utdrag:

The original study design included three times daily administration for five days; however, the company expects that data from the two first groups are sufficient to document safety, tolerability, and antimicrobial efficacy in clinically relevant treatment schedules in chronic wounds.

To maintain overall clinical development timelines, SoftOx has taken the decision to omit the three times daily treatment, stop further patient recruitment and to end the trial.

Dette valget får vel en eller annen konsekvens i fremtiden tenker jeg :frowning:

3 Likes

Igjen en litt forvirrende melding fra selskapet? Jeg er i alle fall forvirret :slight_smile: Er det ingen problemer med å endre studiedesignet?

Jeg tolker det slik at effekten var god nok med 2 påføringer daglig?

3 Likes

De vurderer det dithen at de har nok data og ønsker å holde progresjon oppe. Hverken mer eller mindre.

11 Likes

Står ganske klart at resultatet var så bra at det var nok med to behandlinger for å dokumentere. ““Sufficient to document safety, tolerability, and antimicrobial efficacy in clinically relevant treatment schedules in chronic wounds.””

1 Like

Det står at de forventer at dataene er gode nok

1 Like

De har ukentlig kontakt med US om utviklingen av studiet og som de sier har de nok data til og starte planleggingen av fase2, så dette er helt klart i samråd med MTEC om at dataene er gode nok. Og det beste av alt fase2 er allerede 50% finansiert :wink:

13 Likes

SoftOx har avsluttet fase 1-studie

  • Det opprinnelige studiedesignet inkluderte tre ganger daglig behandling i fem dager. Selskapet forventer imidlertid at data fra de to første gruppene er tilstrekkelige til å dokumentere sikkerhet, toleranse og antimikrobiell effekt i klinisk relevante behandlingsplaner for kroniske sår.

https://www.finansavisen.no/nyheter/helse/2022/09/05/7924600/softox-har-avsluttet-fase-1-studie?internal_source=sistenytt

4 Likes

Helt enig, når noen er villig til å betale for utviklingen av produktet samt følge opp ukentlig så skulle en vel tro at disse også er villig til å kjøpe produktet med en gang det er ferdigt og godkjent?

Swis ble jo finansiert på samme måte, og hadde ukentlig oppfølging fra det amerikanske forsvaret, skulle tro disse er interessert i å kjøpe produktet så snart som mulig, og i Swis sitt tilfelle er det ikke sikkert vi behøver og vente særlig lenge. Svar fra FDA kan komme når som helst.

5 Likes

At det vil komme en avtale med forsvaret i US tror jeg er hevet over enhver tvil, så fremt de viser til resultatene så langt.

Det med ukentlig rapportering har Almås nevnt flere ganger og etterlyste dette var noe de norske også kunne gjøre på Arendalsuka. Her var det null oppfølging før sluttrapport.

Ligger an til å komme flere nyheter fremover uten at jeg ønsker å si så mye mer konkret foruten check på den ene jeg har ventet på nå :wink:

5 Likes

Var sikker på at det var en helt annen melding som kom i dag når jeg åpnet newsweb… #Trøttitrynet

“Softox solutions as: Announces the end of SBE” 😵‍💫

1 Like

Og enhver nyhet vil bli nullet ut. Igjen og igjen. Trist som f…

Virkelig spent på hvilke kaniner som befinner seg i hatten til Almås.

1 Like

Den største kaninen bør være en emisjon som gjør at man slipper å tenke på når den neste blir.

1 Like