Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ingen avtale så siger vi ned på negativ makro.

Ned 8% hittil idag… Kjøpe eller ikke kjøpe, that`s the question :thinking:
I dagens børsklima så må det nok en solid positiv pressemelding fra Soft for å snu denne søradgående kurs trenden :man_shrugging: :poop:

Ganske bemerkelsesverdig at selskapet virker til å bunnskrape kassen fullstendig før det meldes om videre vei fremover. Pirrer nysgjerrigheten, men ikke akkurat et kjøpssignal. Selv om man alltids har pokerspilleren Almås i bakhodet. At det må eksistere en plan.

Det blir veldig enten eller dette her:

  1. Almås vrir og vender på hver eneste stein i håp om at han skal få noe til i tide/venter på noe som kan trigge kursen oppover før emisjonen kommer.
  2. Han drar opp en belgisk kjempe (blant verdens største kaniner) av hatten sin.

Jeg tror det må bli en av de to. Jeg tror mest på det første, men har gamblet på det siste selv. Jeg er klar for kaninen!

image

8 Likes

Tror også det har en plan ang finansiering vi ikke ser. Ville vert dårlig ledelse å vente med å hente penger slik utviklingen har vert.
Skal vi ta 500 aksjer hver å få opp kursen 10%:wink:

Helt enig! Det er bare trist å se kursen dale for hver dag som går, iom en ser gav`et bare synker deretter og veien opp blir lengre og lengre for å nå break even, om ikke gevinst i beste fall… Får håpe det kommer godkjenning av SafeDes produktet snart, da dette produktet er allerede ferdig utviklet so to say og sådan.

Emi-markedet er ganske inntørket nå virker det som, og Flyr, Nano, Targo, PCIB, Bergenbio mm. er eller bør være på pengejakt nå. + de andre jeg ikke har oversikt over. Stort behov for friskt kapital i markedet og lite å ta fra per nå. Jeg ville tippet de, som mange andre, sliter med å overbevise investorer.

En partner er det jeg venter på😊

Det jeg virkelig frykter er Almås-brødrenes lite vilje til å utvanne seg selv og at de derfor har holdt igjen under tidligere emisjoner. Sist emisjon var jo etterspørselen enormt stor og flere fikk jo rett og slett avslag. Hvis de nå er skrapt så er det virkelig krise… både for selskapet i seg selv, aksjonærene og ikke minst Almås-brødrene selv.

2 Likes

Børsmelding før helga at de låner mer fra Bank of Brother. Med en forklaring at noe er pågang, men tar litt tid.
Da er det partneravtale eller godkjenning av desinfeksjon produkter, evt en FDA.

1 Like

Blir ikke Bank of Brother denne gangen. Mer Bank of top 50/20. Hvor minste innskudd blir satt til 1 mill. Almhaug Bolig AS har nok strukket strikken.

Våknet med munnsår i morrest og lette automatisk fram Anti (Antix heter den visst i Norge) som jeg har pleid å bruke. Anti virker bra den, men veldig viktig å begynne med en gang man merker noe. Nå var det litt for sent, og da kom jeg på at SafeDes har vært nevnt her flere ganger mot også munnsår. Så har kjørt på med det i omganger i dag (fuktet servietter og bomullspads) i dag. Og må si det har virket overraskende bra. Munnsåret er på full retur, det klør ikke heller. Vanligvis må jeg holde på i dagesvis med Anti (først) og Bacimycin før det forsvinner…Begge ganske dyre produkter også.

Så kom igjen nå - få SafeDes godkjent, det kan være mange viktige bruksområder. At noe funker raskere og er billigere er jo noe vi som sluttkonsumenter liker huh :sunglasses: :+1: :+1:

5 Likes

Softox har sine trofaste eiere og sikkerheten i bunn er tross alt av et helt annet kaliber enn nevnte selskaper. Særlig mtp støtten pålydende 97 mill kr fra EDF. Utfordringen denne gangen er størrelsen på kapitalbehovet. Som i utgangspunktet er betydelig. Især sett opp mot mcap. Monner ikke så mye med 60 nye friske millioner og en utvanning på 20%. Så ja, det er en aldri så liten smørje, hvor kun Almås & co vet om de har kontroll eller befinner seg på stadig dypere vann.

Yepp, er problemet med market cap de jeg nevnte også sitter med. Kan godt hende SoftOx har bedre case å vise til investorene, det håper jeg siden PCIB og Nano i hvert fall har mistet hovedproduktet sitt.

Softox kan fort bli kjøpt opp også. Men da selger nok ikke Almås for lommerusk han vil nok ha betalt hva det er verd😊

1 Like

Når tror du vi får svaret? Innen utgangen av september?

Har ingen grunnlag til å mene noe, eller anta. Men de kan ikke drifte videre uten penger. Så sånn sett bør vel utgangen av september gi mening.

1 Like

Men selv emisjon tar jo tid. Og jeg antar pengene må være på plass hvis kontantbeholdningen kun strekker seg ut september?

Går vel kanskje kjappere å låne pengene fra trofaste aksjonærer. Men selv det må igangsettes. Og da kan man spørre seg hvorfor selskapet venter til absolutt siste liten. Som ikke gir mening. Særlig iom at det bare skader kursutviklingen.

1 Like

Vi får bare vente å se men en emisjon på dette nivået vil nok ledelsen unngå.
Tror det kommer inn en amerikansk partner uten å nevnte noen👍