Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

De som selger nå selger garantert med tap.
Kjøper en nå vill en mest trolig tjene penger på aksjene innen kort tid.

Når beholdningen er rasert så til de grader, så må man studere litt ekstra nøye for å forsøke å gjøre rasjonelle slutninger.
For min del er det ikke et tema å selge Softox aksjer, da dette er en langsiktig investering. Men man er jo i en sone nå hvor valgene som selskapet tar ang finansiering, avgjør hvor mye man sitter igjen med til slutt i forhold til eventuell utvanning.
Flere diskuterer/håper at man får inn SIS partner nå. Men det er kanskje ikke så sannsynlig i forhold til hva Almås sa på presentasjonen. De må først få oversikt over både type partner og behov etter de fikk EU støtten. Og det tar nok litt tid.
I forhold til partner på desinfeksjon så kommer vel ikke det før de har fått den he#¤!!s godkjenningen fra KEMI. Likevel sa Almaas på Q1 pres at de var i dialog, men at det ville være fornuftig å tenke at de ville trenge å bruke dette året på det.
De er i samtaler med partnere på Sårbehandling også, så der kan det komme noe, selv om det kanskje er litt for tidlig som Almaas sa. Han ville gjerne ha mere klinisk data før slike samtaler staret, men at SBE fase 1 snart var ferdig. Men Almaas sa også at han var sikker på at de ville gå videre i forhold til samtalene “soon”. SBE fase 1 er nå ferdig, med forventede gode resultater. Så mulig dette er det området hvor Softox i første omgang nå kan få inn en partner. SWIS er jo kommet enda lengre og det hadde vært greit med en FDA godkjenning i forhold til partner.

Almaas sier jo også at de trenger en mer “long term financing” i selskapet. Dette må også være større enn å bare dekke disse fortløpende pakkene innen EDF.
Det store spørsmålet er hvordan denne finansieringen løses.
Jeg er enig i hvordan der rasjonaliseres for at han må dra noe opp av hatten. Vi kan jo ikke forstå at de kan la kursen gå så langt ned uten å hente penger. Og derfor må ha et ess i ermet som de avventer med.
Likevel er worst case er at de har feiltolket markedet og sett for seg en høyere aksjekurs på bakgrunn av milepælene de faktisk har nådd og planla å hente kapital på høyere kurs. I stedet reagerte markedet med å sende kursen ned, hvorpå selskapet avventer ytterligere godkjenninger og plan b med mellomfinansieringer.
Almaas selv sier de er i dialog med de virkelig store selskapene, og der er jo derfor mye som kan skje hvis man får med noen virkelig store på laget.
Vi kan jo drømme om en løsning som “kakestykke” linket til tidligere, med en solid upfront payment med mere til.

Krysser fingrene for at det kommer en god avklaring om ikke for lenge.

16 Likes

Godt innlegg :+1:.

Med garantert ekstra lån, og de ettebetalte pengene de skal ha fått etter endt sbe fase 1 tror jeg beholdningen varer ut året, som andre her har skissert. Kommer vel an på hva kursen er da, om en emisjon er nødvendigt, og om den blir særlig utvannende.

image

Om det ikke kommer en melding ut året så er kursen trolig 10 kr. Så da må de virkelig naile det de avventer med.

Jeg var i den tro at lånet fra broderen kunne utvides, finner ikke tilbake til denne børsmeldingen . Kom gjerne med kilden hvor du har påstanden din fra.

Enig! Jeg kaster ikke mer penger ned i det dragsuget her, før det kommer noen fundamental kursdrivende oppdatering fra Soft. Det er trist å se kursen blø mellom 5-10% for hver dag som går omtrent, grunnet den lave omsetningen og interessen for aksjen. Tragisk …

Enig, håper billigsalget varer noen dager til.

1 Like

Slettet innlegget da det nesten bikket over i det konspiratoriske (selvkritikk), men broderen har gjort sitt med de innledende 15 mill.

At den skulle tøtsje ned mot 20kr var for mitt vedkommende ikke et realistisk scenario på daværende tidspunkt :man_shrugging: Nå er det mer sånn: Blir ikke sjokkert om den raser ned mot 5kr … Siste scoopene mine ble gjort på 28.1,- og 25,-.
Nå sitter jeg på gjerdet frem til den mot formodning skulle brase under 10,- …! Latterlig utvikling siste pr. ukene.

Men jeg skal gi meg med sutringen min nå, så slipper vi hvertfall noen sånne sippe innlegg her :sweat_smile: :v:

1 Like

Kursen til softox kollapser jo like lett som russerne i Ukraina. Heilt tragisk!

Ja buh-f***ing-huh liksom. Tipper det er mange som er lei av alle sutreinnleggene. Det hjelper jo mye ikkje vel…Men “småprat” omfatter vel slike ting også :sunglasses:

Mye fint skrives på forum, men aksjekursen viser hva folk faktisk gjør med aksjene sine.

Alternativt som @zappa66 ville beskrevet det: marginal-aksjene bestemmer kursen.

Selskapet trenger penger; er bare å satse på en aldri så liten kanin :slight_smile:

3 Likes

Her skal jeg sitte til dette blir gull eller gråstein.
Jeg tror egentlig at softox har kontroll på situasjonen. men d vil vise seg.

4 Likes

Jeg tror det jeg også, i og med at de hadde tett dialog med større investorer og kan ikke skjønne annet enn at flere vil ha en bot av SIS.
Den kortsiktige bekymringen er som pipps nevnte, de har begynt på ”nytt” etter de fikk nato fundingen, pga det er andre typer partnere de ser etter, det kan gjøre at de er tvunget til å gjøre en emisjon. Se techstep f eks, ned 60% i år og er tvunget til å ta en emisjon på ATL kurs. Best case er at de har funnet en partner til SiS og får solgt deler av den.

2 Likes

Det kommer en melding når som helst her, da får vi fasiten. Tipper innen utgangen av neste uke.

1 Like

Multiprodukt kunne de forvente seg svar på i Q3. Det er få dager igjen av Q3.

Det spørs helt. Har gått flere ganger på den der «melding rett rundt hjørnet» og så går det måneder.

Det MÅ komme en melding. De er fri for penger.