Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Helt greit dette ja. Enig. Konverteringskurs kr. 22,50

Jepp, ingen dumping emi, kun kursen som er dumpet.

Tror ikke det blir flere emisjoner skal jeg være helt ærlig. Strategien nå blir nok å skaffe seg partnere, eller selge ut deler av porteføljen.

3 Likes

Det er jo 100% planen deres ja. Spørsmålet er om de får det til. Men det har de nå et halvt år pluss med arbeidsro til. Jeg har trua.

5 Likes

Gjesp… Var det noen som ikke forventet dette? Vekk meg når det kommer ny partner, godkjenning eller liknende. Innen da gidder jeg ikke følge særlig med, men sitter stille og godt lastet som før :slight_smile:

2 Likes

Topp det, fin denne:

  • The Company continues to pursue different options to secure long term financing of the Company and is amongst other working on strategic solutions such as licensing out, sale of assets and future collaborating investments relating to the Company’s projects and assets.
5 Likes

Jeg vil ikke bruke ordet fint for å beskrive dette.
Jeg vil heller bruke ord som svært dårlig løst.
Det ble altså dette scenarioet: “Likevel er worst case er at de har feiltolket markedet og sett for seg en høyere aksjekurs på bakgrunn av milepælene de faktisk har nådd og planla å hente kapital på høyere kurs. I stedet reagerte markedet med å sende kursen ned, hvorpå selskapet avventer ytterligere godkjenninger og plan b med mellomfinansieringer.”
Jeg støttet at de ikke hentet mer penger i forrige emisjon i forhold til fremtidsutsiktene da.
Denne gangen burde de ha løst dette mye tidligere, og da rett etter EDF meldingen og fått satt dette lånet i området kurs 40. Det var den største triggeren som forelå.
Det er ingen katastrofe for oss aksjonærer da utvanningen ikke er enorm. Men vi ønsker jo hele tiden å maksimere profitten vår, og da må man erkjenne at utvanningen hadde vært mye lavere på kurs 40 som er nærmere det dobbelte av hva dette lånet ble satt til.
Jeg forventer at Softox vil levere fremover, og dermed vil også lånene bli konvertert til aksjer på 22,5, som særdeles lavt.

Det som jeg tar med meg som det mest positive er at de slår sammen EDF SIS med sivil SIS, som vil spare “oss” for flere hundre millioner.

Greit å bli ferdig med denne delen.

6 Likes

In line with our strategy, both wound care technology for human and animal health care and its disinfection technology, have, with the latest development, all reached a level of the development which opens for strategic partnership talks”, says Almås.

Further, the Company has made a strategic decision to merge the European Defence Fund (EDF) project for military use (preparedness for chemical and biological attacks) and the SIS project for civil use (fighting virus infections). The two projects are based on the same technology and by continuing the development as one merged project, the Company expects that it will benefit from the synergies between the two projects and that it expects to be in position to receive significant public funding for future development through the European Defense Fund program.

9 Likes

Tolker det slik at hvis de får inn en god avtale eller salg så kan de betale tilbake uten å gi aksjer til 22,5 innen januar 2024?

4.The loan will run without instalments and the Company shall repay to each lender that lender’s amount of loan outstanding (not converted into Shares) in full on the Maturity Date, the 15th of January 2024, together with all accrued but unpaid interest, costs, and expenses.

5.A lender may at any time up to the Maturity Date convert each lender’s loan

amount in full (the “Conversion Amount”) into new shares at the applicable

Conversion Price.

6.The Conversion Price shall be NOK 22.5, which is about equal to the WVAP in

the five-day period up to and including 7th of October, 2022.

1 Like

Det vil vel si at SDS inhaltaion går rett inn i fase 2 sammen med SIS, kan ikke si annet enn at dette er meget bull.

6 Likes

Vil i så fall være noe jeg har trodd ville komme til å skje en stund men få har vært enige om.

Volum?

The loan shall be issued to the following persons:

  • GH Holding AS: NOK 5,000,000
  • Aubert Invest AS: NOK 2,500,000
  • Pro AS: NOK 10,000,000
  • Østlandske Pensjonsforsikring: NOK 5,300,000
  • Almhaug Bolig AS: NOK 15,000,000
  • Geir Almås: NOK 2,200,000

Payment of the loan amount shall be made as follows:

  • NOK 25,000,000 of the loan amount shall be made no later than 24 October
    2022 to a special payment account.
  • NOK 15,000,000 of the loan, which corresponds to the loan provided by
    Almhaug Bolig AS pursuant to a loan agreement dated 28 June 2022, shall
    not be disbursed to the Company, but rather be settled by making the
    existing loan into a convertible loan on the terms set out in this resolution
1 Like

Er det slik å forstå at det forrige lånet på 15 millioner fra Almhaug bolig ikke kommer på toppen av dette nye lånet, men at det er “refinansiert” og bakt inn i dette nye lånet?

refinansiert slik jeg forstår det ja. (på bedre vilkår for långiver vil jeg tro)
(hele dette lånet på totalt 40mill gir vel en ca 2mill nye aksjer om de blir konvertert)

With a theoretical conversion price equal to the nominal value (NOK 0.02 per share)
and convertible outstanding loan of NOK 44,900,000, the maximum increase of the
share capital is NOK 44,900,000

Softox har da et lån på bortimot 45 millioner som gir 1 995 555 nye aksjer ved full konvertering.

Oslo (Infront TDN Direkt): Softox Solutions henter 25 millioner kroner ved et nytt konvertibelt lån utstedt til enkelte aksjonærer, samtidig som selskapet refinansierer det konvertible lånet på 15 millioner kroner meldt 28. juni 2022. Totalt proveny på det nye lånet vil være 40 millioner kroner og forfall er 15. januar 2024.

Det fremgår av en melding tirsdag.

Det konvertible lånet som skal inngås mellom selskapet og aksjonærene GH Holding AS, Aubert Invest AS, Pro AS, Østlandske Pensjonsforsikring, Almhaug Bolig og Geir Almås.

Det konvertible lånet er betinget av godkjenning fra en ekstraordinær generalforsamling, som vil bli holdt 18. oktober. Lånet er på 40 millioner kroner, med en rentesats på ti prosent pr år. Løpetiden er fra 24. oktober 2022 til 15. januar 2024.

Videre fremgår det at det konvertible lånet, inkludert rentekostnader, vil kunne gjøres opp ved konvertering til aksjer til en konverteringskurs på 22,50 kroner pr aksje, som kan nedjusteres til tegningskursen i en etterfølgende emisjon eller utstedelse av andre finansielle instrumenter i løpet av løpetiden.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like
7 Likes

Ligger en skjult selger på 25,- noen formening om hvem det kan være?