Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Om de hade sålt noe. Som är omöjligt att veta.

Ja, ingen kan være sikre på noen ting. Men at dette har skadet selskapets utvikling enormt klarer selv ikke du å trolle vekk. Og det sier jeg uten å eie aksjer.

7 Likes

Erik*

Om det var mig. Så är det Cereno

Da er det vel, forhåpentligvis, bare å vente på en endelig godkjenning fra kemi? :sunglasses:

5 Likes

Lätt att kasta ut ordet troll när nan får sanningen direkt upp i ansiktet

Dette bekrefter Almås sin frustrasjon og som han har uttalt gjentatte ganger bla. i flere Q sammenhenger. Vi snakker om 2 år gedigent marked som har falt i grus så kan virkelig forstå…

2 Likes

Det gigantiske markedet er like stort nå. Bare corona-hypen som har forsvunnet litt.

1 Like

Kan i utgangspunktet ikke skjønne hvorfor salget skulle ta så mye av så fort ellers i Europa når det har gått så trått her til lands. Men at kursen har blødd noe voldsomt som følger av urettmessighetene og at en godkjenning istedet ville åpnet opp for mange triggere, der hersker det absolutt ingen tvil. Som igjen har betydd emisjon på uforholdsmessig lav kurs med ditto utvanning.

Bittert nok å ha blitt skadelidende som aksjonær, men det må virkelig ha vært en påkjenning for de som prøver å bygge opp et selskap hvis teknologi kan utgjøre en reell helsemessig forskjell for millioner av mennesker. Skulle tro at Softox istedet bedrev en helseskadelig virksomhet sett i lys av all regulatorisk motbør på fullstendig sviktende grunnlag fra de regulatoriske myndighetene.

5 Likes

Nå sto flere på trappene og ville kjøpe under hypen og det var vanskelig å få tak i desinfeksjon bla. Spania ble nevnt hadde tatt kontakt og ville kjøpe. Så at det ikke ville vært en gullgruve å fått komme inn på markedet under de forutsetningene har jeg vanskelig for å se ikke ville vært.

2 Likes

Nei, at det skal ta av i rakettfart tror ikke jeg heller, da det er det profesjonelle helseforetak som vil være deres fremste kjøpere, og det må i så måte passe med anbud og avtaler. Men at salget vil komme i gode kvanta etterhvert med et overlegent produkt, tror jeg det er liten grunn til å betvile.

2 Likes

Det koster uansett ikke mye å kreve erstatning. Så det burde de gjøre (og melde markedet). Skulle det bli avslått, så får dem ta vurdering i forhold til rettsak og vurdere hvor god sak de har.

Enig. De har god juridisk bistand der. Har vært borti det advokatfirmaet de har brukt. Skarpe kniver i skuffen der. Det får så absolutt være opp til de som har kompetanse på det. Uten å spekulere for mye, så vil jeg anta at det allerede har vært samtaler angående den biten.

4 Likes

Dette var i den innledende fasen av pandemien, hvor tilgangen til desinfeksjonsmidler var alt for liten. En endelig godkjenning ville ikke vært på plass før første halvår 2021 selv med et velvillig Kemi. Og på dette tidspunktet hadde markedet rukket å tilpasse seg.

Uten godkjenning har de heller ikke hatt lov til å markedsføre produktet i Norge. Ergo lavt salg.

Softox hadde midlertidig godkjenning i Norge, Sverige, Danmark og i enkelte baltiske land. Var ikke der skoen trykket mtp labert salg. Den som bidro mest negativt i så måte var FHI, som eksplisitt anbefalte alkoholholdig desinfeksjonsmiddel og nærmest advarte mot alkoholfri i sin håndbok.

2 Likes

“midlertidig godkjenning i Norge, Sverige, Danmar”
Mener godkjenningen for håndesinfeksjonen kun gjaldt for Norge, overflate desinfeksjonen gjaldt Norge og de andre landene.

Når produktet ikke er godkjent er det ingen som vil inngå salgavtaler, produktet kan jo bli tatt vekk fra markedet om de får avslag fra Kemi.

Med endelig godkjenning og om fhi oppdaterer veilederen sin med alkoholfrie alternativ vil det bli mangen flere gode avtaler ala hinas anbudet, barnehager, skoler, forsvar, sykehjem, frisørkjeder, legekontor etc. Distributører vil tørre å satse når markedet og mulighetene er så store.
Salg til den vanlige mannen i gaten på meny og xxl tror jeg alltid vil være dårligt.

2 Likes

Midlertidig gjaldt for Norge, Sverige Danmark.
Sendte en haug med spørsmål til IR for en god stund siden og det var et av de.

Noe som skjedde med Kiilto der da de skulle lansere produktene sommer 2020 så ble det til høst og til slutt ikke noe. Hva som egentlig var grunnen til at de ikke lanserte produktene bla. på apotek vites vel ikke men var å finne som både prøve batch på 5000 (100ml) og senere 500ml som ble trukket tilbake selv om de hadde den bak på lageret til apotekene uten at de ble lagt ut og solgt.

Når CE merking på safe og effektdes er på plass klarer jeg ikke å se for meg på noen måte at miljødirektoratet ikke godkjenner også. Skal de kjempe mot både kemi sin avgjørelse og EU kommisjonens vedtak om godkjenning, (aktivt klor frigjort fra hypoklorsyre fra i fjor)?
Tror dette er dømt til å gå softox sin vei, så kommer partnere og salg på plass som en snøball som vokser seg større, i norge og resten av europa.
Hvem bryr seg om det blir solgt noen flasker over disk på apotek:) de store innkjøps avtalene som hinas som munner.

3 Likes