Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Håndhygieneveilederen til FHI er kanskje ikke så viktig lengre mtp på salgsavtaler nå når Softox kan vise til det grundige eksperimentet i Hemsedal der alkoholfritt ble testet i forhold til alkoholholdige desinfeksjonsmidler, og resultatene fra stordataanalysen viser at faktisk sykefraværet gikk ned.

Men det hadde jo vært kjekt å hatt veilederen oppdatert

Bernt Høie utalte dette i 2020

I påvente av godkjenning for ulike alternative produkter til hånddesinfeksjon i tillegg til kliniske studier, vil instituttet fortsatt anbefale alkoholbaserte produkter til hånddesinfeksjon som førstevalg.

Desinfeksjons produktene til softox er klinisk veldokumentert med fire kliniske studier og en rekke dyrestudier, samt testing i hemsedal, med en eu godkjenning og EU kommisjonens vedtak om godkjenning, (aktivt klor frigjort fra hypoklorsyre fra i fjor) skulle en vel tro dette skulle holde for FHI?

11 Likes

Blir det noe liv i leiren her i dag da!? Her skal det kjøpes :wink:

1 Like

Q Rapport neste uke, blir stygge tall, selv om det ikke burde overraske. Skal de holde webcast denne gangen?

Nå er det jo ingen emisjon på trappene da finansiering ble ordnet for noen dager siden.

1 Like

Ja, ser den nå. Skal slette så det ikke blir forvirring.

1 Like

Nå ble jo nylig “dødskrysset” belyst på Oslo Børs (igår), og nevnte kombinert med et fette pessimistisk børsklima som har vart siden Putin gikk inn i Ukraina (bl.a) så forventer jeg personlig egentlig ingen kursoppgang i Soft inntil de lander noen fine ordreavtaler. Eksemplene er mange på selskaper som har nyhetsmeldt fine og store avtaler siste tiden, men som gir lite løft utenom et pr dager kanskje. Mtp hvor lite investeringsvilje det er i markedet pr. dags dato, spesielt bio/pharma sektor, så tror jeg det eneste som kan snu kursen her nå er en fast og god inntekt, og muligens en svær ordreavtale. Investorer skyr unna selskaper som ikke har inntekt som overstiger titalls % over break even får jeg inntrykk av. Men dette er da mitt eget synspunkt vel og merke…
Dog samtidig er det sørgelig å sitte med et GAV hvor kursen må opp 200-300% før jeg har snudd papirtap til gevinst i Soft, så min plan er basicly å fylle opp stegvis ila Q4 2022 og ut 2023 → ish :v:

4 Likes

Takk !

Ok litt sipping da, men begrenses til det ytterst nødvendige :pray:
Men dere må gjerne komme med noen oppstemte synspunkter vedr det generelle børsklimaet og hvordan nevnte vil påvirke Soft i resterende år og gjerne de videre utover 2023 osv.
Jeg håper selvfølgelig at vi alle kommer bra ut av det! Kanskje vi har sett bunnen, kanskje nedsalget vedvarer :crystal_ball:

Ja børsklimaet er dårlig, men det kan for softox fort være bra. Hvis/når de kommer med gode meldinger (les kemi) så kan mangelen på nyheter hos andre føre til mere fokus på softox. Mer spennende å finne ut hvem det er som selger seg ned?

God plan det, driver med det samme selv💪

Thank u sir! Hyggelig å høre at noen satte pris på noe av det jeg skrev 🫶 Jeg belyste fortrinnsvis hvor utfordrende det har vært å finne profitable selskap/aksjer på børsen i år. Jeg har ikke kommet over noen andre selskap enn soft, som har et så solid fundament å vise til hittil, da i form av konsept og potensielle triggere fremover. Kursen, og ikke minst selskapet, fortjener et løft i aksjekurs, men som jeg skrev tidligere så er mitt inntrykk av at det er betraktelig mer utfordrende sammenlignet med pre 2022 ish…

Noen andre som ser mer positive utsikter vedr investeringsvillighet, typ generelt sett på børsen? De fleste av oss «vet» jo at Soft kommer til å gjøre det sjukt bra fremover. Insane bra faktisk :grimacing:

Det fundamentale i teknologien er faktisk insane, blir bedre og bedre og bedre. se på børsmeldingene de siste halve året! Dette kontrer det at markedet er pessimistisk for min del, er jo bare å kjøpe jevnt og trutt så lenge det varer
mye kapital på sidelinjen kan gi en god rekyl snart.

5 Likes

Litt gøy når jeg forhører meg med andre investorer om softox, hva de tenker om selskapet og om det kan være lurt å ta en posisjon. Ingen som ikke har satt seg godt inn i selskapet og det gjaldt alle jeg pratet med, rundt 20 stk har peiling. Det jeg fikk til svar var at de ikke har fått desinfeksjonen godkjent i Norge eller i Sverige, så selskapet er dødt, teknologien kan være bra den, men så lenge de ikke får produktet godkjent har de ikke noe produkt og de hadde ingen tro på at Miljødrekoratet/kemi vill snu på dette, da det skjer ytterst sjelden.

Spurte om støtten fra EU/Nato, de tvilte på at den også noen gang kom gjennom da den er basert på samme teknologi og hvorfor skal den bli godkjent når desinfeksjonen ikke blir det. De så på softox nærmest som Nano, et skall. Dette overrasket meg og jeg tror det er mange som tror det samme.

Derfor tror jeg markedet vil bli meget overrasket når Kemi snur og EU godkjenningen plutselig kommer. Da vil mange se på selskapet med nye øyne. Det myndighetsgodkjenninen som mest sannsynlig kommer snart, er viktigere enn mange tror. Da har vi et bevis på at på at teknologien faktisk er trygg og kan anvendes.

Så få FDA og EU godkjenning neste nå, tror jeg vender negativiteten rundt selskapet og investorer kan begynne å se på hva teknologien faktisk kan utrette.

13 Likes

Ja, det kan virke sånn, men det har ikke mange jeg har snakket med fått med seg og det er heller ingen godkjennelse. Men vi som følger selskapet tett, skjønner jo fort at dette betyr snart godkjenning:)

2 Likes

da har de ikke forstått at desinfeksjonen og resten av porteføljen til Softox har to respektive regulatoriske løp på den måten at Miljødirektoratet har ingenting med sis sbe og swis og gjøre.
KEMI har nettopp innrømmet prosessuelle feil og trekt avslaget.
Det framkommer av skrivet som solskimm postet nå ang desinfeksjonen, at det er ingenting i det ferdige utkastet av søknaden som kemi har lagt fram for softox som tilsier at det er noe og utsette på den, vi venter på endelig svar.

2 Likes

Ja, men når har ikke Swis fått noe godkjenning enda heller, så hadde vært massivt for selskapet og fått Swis godkjent på den ene siden og desinfeksjon på den andre:)

2 Likes

Hvor mange % går Softox opp den dagen KEMI godkjenner?

  • 10-20%
  • 20-30%
  • 30-40%
  • 40-50%
  • 50++%

0 stemmegivere

Mangler alternativer for ned fordi ose

Ikke for å være pirkete men Swis skal ikke ha full regulatorisk godkjenning fra FDA for å komme på det Amerikanske markedet, de skal ha en “klarering”, som er en myr enklere prosess.
Viktig å presisere syns jeg:)

5 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/573380

19 Likes