Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Kursen gikk fra ca 35 til 39 på meldingen om 100 mill fra edf, for så og synke nesten sammenhengende ned til 22 til tross for bare gode meldinger om forskningen, (sbe bla),( pga lite penger i kassen og dårlig miljø på børsene?). Forstår ikke hva f… Kursen gjør her nede i dag. Dette er i iallefall en god kjøpsmulighet om det skulle være noe tvil.

1 Like

Det er nok bare verdenssituasjonen og at folk holder seg mer unna børsen som gjør at denne ikke tar av mer. Det er mulig vi må vente til (forhåpentligvis) oppgangstidene kommer tilbake,. Når folk begynner å komme tilbake til børsen da går nok denne rimelig raskt oppover, sammen med en god del andre ting.

1 Like

Hvem er det som kan skilte med “worlds most powerful desinfeksjon on the market” nå?

4 Likes

Har vært opptatt med andre ting noen dager, men er det nå kommet endelig aksept fra Kemi i Sverige? Det var jo forventet men er det nå i boks med en endelig godkjenning?

Jepp “With an approval from the Swedish Chemicals Agency, Softox can apply for mutual recognition in sequence in any eu market, including Norway. Furthermore, in parallel and in line with the company’s strategy, Softox will initiate talks with
several potential distributors and disinfection players to bring the company’s competitive disinfection technology to market both in Europe and international”

5 Likes

Helt som forventet. Finnes en gitt mengde som har Softox på radaren. Alt for få i tallet. De mest ivrige kjøper på fomo og når disse er ferdighandlet stagnerer kjøpstrykket, de kortsiktige og øretrillerene skjønner at det er på tide å cashe inn og kursen siger tilbake.

Softox handler om å ha blikket frem i tid. Hvor stein på stein til slutt blir til et byggverk som bør kunne premiere de tålmodige rikelig. Der meldinger ala dagens betyr mer som derisking enn en mulighet til å bli belønnet her og nå.

For min del er desinfeksjonsbiten fortsatt mest som en bonus å regne. En gledelig overraskelse om den får markant betydning for kursen på mellomlang sikt.

3 Likes

Om det finnes 1 aksje som bør puttes i skuffen så er det vel denne.
Som du sier sten på sten, grunnmuren har vi nå og den er solid.
Jeg har vært så freidig å nevne denne på aksjeraketter. Jeg var nok litt vel optimistisk når det gjelder dette året, men føler meg trygg på at det vil komme.
Tror nok at om vi hadde hatt en normal verden nå så hadde vi sett kraftigere reaksjon i dag.
Fordelen er jo at det kan fylles på med rimelige aksjer en stund til for oss som har trua.
Blir stas den dagen mengden vil inn og en kan sitte ferdig kjøpt og nyte oppturen😉

5 Likes

Ser ikke ut til at godkjenningen i Sverige hadde noe som helst å si for kursen. Men når det nå er godkjent i Sverige så betyr vel dette at en kan selge i EU og derved også i Norge?
Så håper det blir fart på salget nå😊

Mer som en anbefaling til godkjenning i EU, hvor hvert enkelt land må ta endelig stilling. Som bør være en formalitet. Norge per i dag er et dårlig utstillingsvindu for potensialet til desinfeksjonsbiten. Hvert fall på kort sikt. HINAS genererer ikke akkurat inntekter og slik kan man kanskje forvente at det blir rundt om i Europa også. At det selges inn til helseforetakene for en billig penge i starten.

Vet ikke hvor mye som kan komme ut av dette:

Finn ketler var vel med å dro igang dette i 2020. Han er vel ansatt i softox.

Kanskje ligger de i forkant nå som KEMI gjorde jobben sin?

9 Likes

Hadde det ikke vært for avslaget ville Coopmed vært i full sving for lenge siden. Mener det var de som vant anbudet i Sverige om jeg ikke husker helt feil i farten.

1 Like

Men der er jo flott! Betyr jo at det kan skjer ting også mot ptivatmarked temmelig kjapt.

5 Likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://illvit.no/medisin/sykdommer/slik-angriper-kjottetende-bakterier&ved=2ahUKEwiXs6TIv-_6AhV3CBAIHWgQCxAQFnoECAcQBQ&usg=AOvVaw3AF7Gjs6IPAhxrK5wxy0SM Er dette bakterier som softox teknologi er blitt testet på? noen som vet?

6 Likes

Ser sånn ut.

4 Likes

Det gikk akkurat program om disse bakteriene på Nrk kl 22:00 ikke noe hyggelig syn for dem som blir rammet. I mange tilfeller er det i beste fall amputasjon som må til.

1 Like

Skjermbilde på 2020-12-19 19-56-33

14 Likes

Er det s.aureus man kan få på hjerteklaffene om det går for langt? Skal snart i den andre begravelsen jeg har vært i hvor det er årsak.

2 dødsfall tidlig i 60-årene i nær familie til kona og meg.