Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

De har jo selv sagt at med denne løsningen og strategi fremover vil de være finansiert til neste sommer. Skal man vente på en permanent løsning på det finansielle før man investerer går man glipp av de første hundre prosentene i hvert fall…

5 Likes

De har ca 50 mill å rutte med. Så det skal nok holde til sommer, nå har de fint lite utviklingskostnader selv da det aller meste er dekket så det er vel lønnskostnader som trekker mest nå frem til sommeren.

Sitat:
Together with the previously announced grants on the SoftOx inhalation solutions (SIS), the new loan will secure the Company a liquidity injection of up to a total amount of NOK 50 million.

4 Likes

Ok, kjøper litt hver uke.

2 Likes

Er det ukelønna fra kona som brukes? :slight_smile:

1 Like

Så kommer US og internasjonale sikkerhetspartnere som Australia, Japan osv. på toppen?

Med 180 milliarder årlig fra EDF-partnere er det lett å tenke seg en dobling-tredobling før man får det totale potensialet.

Dagens medisingoogling av en ikke-medisiner. Jeg mistet nettopp min tante til en bakterieinfeksjon på hjerteklaff. Sannsynligvis pga. at de hadde kommet inn i huden pga. eksem.

Det er koblinger frem og tilbake mellom gule stafylokokker og ulike typer eksem. Dette burde softox forske på om de kan løse etter hvert.

Håndeksem og bakterier – hyppigere en vi har trodd? – huddoktoren.no

5 Likes

Nå sier vel Almås at det sivile og det militære innen SIS kan bli omtrent like store så med litt godvilje kan man doble de årlige NOK 18 milliardene!

1 Like

Men i så fall ender man opp med en hinsides Donald Duck prising av Softox! :grinning:

Så tragisk, ja helt enig.
Skjedde det mens hun var på sykehus/sykehjem?

Tror det er et par ting du ikke har fått med deg. Majoriteten av kostnadene er utvikling og kan endres dersom det er tvingende nødvendig. I tillegg har man lovet kostnadskutt i den “faste” delen. Dertil kommer at man ligger an til en utbetaling fra EDF i størrelsesorden 25 mill. rundt nyttår slik jeg har forstått det. Dette betyr i følge selskapet at man har penger frem t.o.m.2.kvartal slik jeg har forstått det. Ville forbause meg mye om de ikke har fått til avtaler innen dette som får dagens kurs til å fortone seg som en dårlig vits. Og da bør jo hovedspørsmålet for tradere være: Tør jeg virkelig risikere å stå på utsiden i det øyeblikket toget går? Er drømmen om en krone eller to pr.aksje i tradinggevinst verdt den risikoen?

7 Likes

Så litt mørkt ut en stund, men fikk skrubba sammen 10500stk @ 23,- idag :sunglasses:

10 Likes

Fint posisjonert da😎

Fikk snitta ned litt. Det føles alltid bra :slight_smile:

Prøver å søke opp SWIS som de har søkt FDA premarket godkjenning på, men finner ikke noe på softox eller Swis, synes dere dette er rart? husker vi kunne følge søker prossesen på lifecare da de søkte 510k godkjenning.

https://www.accessdata.fda.gov/scripts/cdrh/cfdocs/cfpmn/pmn.cfm?fbclid=IwAR23qoD4aH1Snf4m3bf5GZrGo9NERX42DajL4t2gYENCYCTTIs1ioFCAiKc

Nesten sikker på at prosessen ikke er offentlig, at det er bare softox som kan følge?

Aner ikke, men husker jeg følgte Lifecare sin der, men høres logisk ut at markedet ikke kan følge dette.

Det står i kvartalsrapporten.

A review of the Premarket Notification (510(k)) application to the US Food and Drug Administration (FDA) to obtain clearance for SWIS as a medical device class II in the US market is ongoing.

As reported in the first quarter of 2022, the company has submitted the Premarket Notification
(510(k)) application to the US FDA to obtain clearance for SWIS as a medical device class II in the
US market. SoftOx is currently finalizing the additional study requested, and the application process and dialogue with FDA are ongoing.

  • R&D related activities:
    o SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) – Establishing a QMS for medical
    devices and GMP production and finalizing the requested additional study to achieve
    a 510(k) clearance for the US market.
1 Like

Kan virke som om det venter til studie er ferdig med å sende søknaden?

Takker for svar, skal ta rundt 90 dager når hele søknaden er klar, så blir uansett ikke så lenge til, sett i softox perspektiv:)

1 Like

I kveld kl 22 på NRK1 kommer dokumentaren “Dei kjøttetande bakteriane’.
Softox’s produktet bør bli høgaktuelle når en ser hvor ille det kan gå om en ikke får fjernet bakterier.

1 Like