Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Har du gått inn igjen? :wink:

Har prioritert bunnfiske i noen andre aksjer. Som må spille seg ut først.

Har en mistanke om at det kan være noe med mat og gjøre? :slight_smile:

Tenk om det bare kommer en “Trond Mohn” inn på kjøpersiden. en riking som har sett og skutt gullfuglen er det som skal til for og løfte kursen betydelig.

Det kommer nok, og hvem vil stå utenfor da ?

Ja si det. Jeg er godt lastet;) men skulle nok ønske og vær enda mer lastet når den dagen kommer;)

1 Like

Du må flytte opp litt så drar den på 25 å :smiley:

1 Like

Hehe har det ikke travelt (håper jeg).
Men tar gjerne 10k til nede på lavt 20-tall. Får gi det noen dager å se hva som skjer.

mange nykommere på topp 50 nå som prisen er svært hyggelig? :wink:

Potensialet er jo helt hinsides om de lykkes!

Skulle tro de har et knippe aktører de forhandler med for øyeblikket

3 Likes

Mcap er jo så hinsides lav kontra potensialet, så vi kan definitivt si at denne aksjen ikke er hypet, kontra andre bioteks på OB.

Tenker dette er en perfekt tid å gå inn i aksjen, gitt at man har tro på caset🚀

6 Likes

Almaas la frem noen tall i dag på EDF biten til SIS.
Det er helt riktig å bruke ordet hinsides.
De beregner salg på 1.8 milliarder Euro pr år bare på EDF samarbeidet.
Dette er også mer eller mindre garanterte inntekter om teknologien lykkes, da medlemslandene forplikter seg til kjøp.
18 milliarder kroner pr år på SIS gjennom EDF!
Pr nå er det 1.2 mill aksjer (med konvertert 40 mill lån inkludert).
Jeg er usikker på hvilke emisjoner det er behov for fremover.
Almaas mener de vil få ytterlige støtte etter hvert fra EDF hvis teknologien fungerer.
Så kommer SIS utenom EDF, sårbehandling, og desinfeksjon i tillegg.
Det er hinsides.

4 Likes

Er nok kjøpt opp lenge før det EDF er ferdig, kan anta flere ønsker den kaken…

De som hadde sperra på 23kr hadde nok ikke ventet den skulle bli slukt i dag😂

Var ikke noe sperre, personen som hadde posten ville ut, har flyttet ned flere ganger for å finne kjøpere.

1 Like

Tror nå denne posten var her for å hindre oppgang.
Nå er den borte og kommer det nye slike poster så forsvinner de også😊

For oss langsiktige så for vi satse på at det ikke er tradere. Sitter folk rolig nå så begynner oppturen. Kan ikke se noe poeng i å hente «småpenger» på å trade denne. Her er det tålmodighet som gjelder😎

1 Like

Jeg tror det er en kombinasjon av mange ting, men i alle fall følgende:

  • Mange spekulanter og optimister (som meg selv) som kjøpte seg inn i aksjen på veldig mye høyere kurs enn dagens kurs er dritt lei og nå skal aksjen selges og glemmes.

  • Mulig short, volumet er lavt og den kan kontrolleres relativt greit (?)

  • Klimaet for selskaper som ikke tjener penger er elendig.

  • Selskapet har et frynsete rykte hos de fleste som ikke følger det tett, ser presentasjoner osv. Har vært mye rot, sett fra utsiden.

Hvis det fundamentale leverer, så kommer aksjen før eller senere! :crossed_fingers:

Edit: Om noen vil «sperre” kursen, og har et gitt antall aksjer, er det ikke dumt å legge ut store blokker? Er det ikke bedre å stadig selge små volum på bid?

5 Likes

For meg er fremdeles den økonomiske delen det som hindrer meg i å investere mere. De har 3 mill i cash + 25 mill i lån. De brenner av ca 22-23 mill i kvartalet. Dvs at de er tom for penger i begynnelsen av januar. Tiden går fort og jeg vil se en tydelig avklaring her før jeg investerer mere.

1 Like

Tror du tar feil. De har i hvert fall penger til mars.

1 Like