Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ref @Roc i småprattråden:
“Ingen vill teori det der Teiner. Støtter deg. Dette er mikrobiologi 101: gjentatt spriting ødelegger den normale bakteriefloraen som du vanligvis finner på frisk hud (i dette eks hender). Denne normale floraen utkonkurrerer og balanserer vanligvis andre potensielt kjipe bakterier, men når du disrupter og fjerner normalfloraen med spriting så får andre, potensielt kjipe, bakterier grobunn til vekst ved eksponering.

Du har flere kilo av bakterier på og i kroppen din som er livsviktige. Faktisk så har du like mange bakterieceller i og på kroppen enn egne «menneskeceller».

Tenkt på dette neste hang du tar bredspektret antibiotika uten grunn eller er for opptatt av å ha det sterilt og rent med sprit og håndsprit."

Men vil ikke safe-des ta livet av like mye/mer, bare uten å tørke ut huden samtidig?

3 Likes

Forsiktig optimisme… nok en gang :+1:

Gastro/indremedisiner overlegen jeg snakket med - mente sprit var uproblematisk, billig og hadde fungert i alle år.
Han så ikke helt at dette skulle bli utkonkurrert innen kort tid, alternativt at det ville være en sinnsyk lang vei å gå for å bytte ut dette globalt i helsesektoren.

Han hadde aldri hatt issues med såre/tørre hender - selv om han tidligere i store deler av karrieren vært kirurg.

Burde ha grei styring på mikrobiologi i.o.m. at dette er greit relevant for tarmsystemet.

Før gutteklubben grei begynner å kritisere - så er jeg selv investert i Softox og sier ikke at denne legen har svaret.

Men viktig at dette ikke kun er et ekkokammer da kommersiell risk også er vesentlig.

Man kan ha verdens beste løsning - men hvis man ikke selger den, er den ikke verdt så mye.

God helg! :slight_smile:

3 Likes

Enig, desinfeksjonen er kun en bonus, det som virkelig er gulrøttene her er, inhalasjonen og sårsalven og kampen mot multiresistens, også kommer testene mot kjemiske våpen som enda en ekstra bonus. Men klart, viktigheten av å fått blandingen gjennom myndighetene og fullt godkjent skal ikke undervurderes.

Det sagt, skjønner jo at han legen som aldri har slitt med tørre hender ikke trenger å bytte ut alkoholholdig desinfeksjon, men han er heller ikke i målgruppen.

God helg:)

3 Likes

Men… det som er galt med håndsprit er at man kan tørke ut huden og forverre eksem og åpne sår på hendene som uansett blir kolonisert av nye bakterier etterhvert. Åpne sår er en gyllen mulighet for infeksjoner.

3 Likes

Nå tar Safedes det meste av ulumskheter da, så det er ikke kun eksem og såre hender som er greia. Alle seriøse helseinstitusjoner tror jeg ser verdien av det, i tillegg til ikke å ødelegge hendene. Tror det blir en veldig god bonus etterhvert.

2 Likes

Kan fort komme en kontrakt med forsvaret nå som den er godkjent, forsvaret virker henrykte. Mulig de må vente på at den blir godkjent i Norge først, men finnes ingen grunn for at Miljødirektoratet ikke skal snu og godkjenne nå:)

5 Likes

Når estimerer de SIS fase2 ferdig?

De må først ordne med partner, så planlegge studien. Får håpe ila 2023. Kursmessig tror jeg på en meget hyggelig opptur i forbindelse med annonsering av partner.

Fase 1 gikk vel på et kvartal, men antar fase2 har flere personer.
Partnere bør vel være grei skuring

CE-MERKING av SWIS i desember?

Her er det vel snakk om å gjøre ferdig en tilleggsstudie før man sender inn endelig søknad om godkjennelse. Det blir lenger oppe hevdet at en godkjenningsprossess etter innsendelse av søknad vil ta 3 måneder.
Så det betyr vel at man ikke kan forvente CE- godkjennelse av SWIS før mars-mai 2023.

1 Like

Det var premarket FDA godkjennelse i USA, men går ut ifra at det samme gjelder i EU ja.

Generally, 510(k) applicants can expect submission acceptance review decisions within 15 calendar days ; substantive review decisions within 60 days; and final decisions within 90 days. Applicants with outstanding review issues will be notified within 100 days.

Så går utifra at etter tilleggstudie er levert og om de er fornøyde, så tar det 90 dager før resultat kommer.

2 Likes

Skal bli spennende å se utviklingen i SoftOx framover.
En ting er sikkert at jeg skal ha med meg hele oppturen, blir ikke å selge med det første. :sunglasses:

Om man skal ta ut hele kurspotensialet tror jeg at man med fordel bør ha et langsiktig perspektiv og sitte stille med sine investeringer i Softox.
Forventer mange nyheter med etterfølgende kurshopp i 2023/2024. Og mange småinvestorer vil nok selge seg ut alt for tidlig på stigende kurser fremover.

2 Likes

Stemmer. Når ting begynner å materialisere seg er det galskap å tenke utgang ved første dobling fra dagens kurs. Det vil bare være den spede begynnelse på hva som kommer.

2 Likes

Er derfor at jeg ikke stresser. Selv om Softox plutselig skulle oppleve en reprising, med dobling i kurs, vil man fortsatt ikke være i nærheten av å ha fullbyrdet potensialet.

2 Likes

Er faktisk ganske stor forskjell på 12.000 aksjer og 30.000 aksjer når kursen er 1000kr

Og skal vi tippe at det er nå som er siste sjanse til å få differansen på 20-tallet?

1 Like

Har du planer om å kjøpe 30.000 kan det godt hende det er siste sjans. Under 30kr