Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Softox har falt på lavt volum og kan gått stige like mye på lavt volum. Leverer de varene vil uansett volumet komme til slutt, samme for meg om kursen er 50 eller 100,- når det skjer.

2 Likes

Skjønner at det ikke er negativitet til selskapet,men så ikke selv noen grunn til å ta med de mulige konverteringene,ganke enkelt fordi disse går rett inn i posten “topp 50” og sørger for at misforholdet blir enda større.
Enig i at Almås neppe kan selge seg ut,som leder/hovedaksjonær blir man litt “bundet til masten” men de færreste andre har poster så store at de ikke hadde kunnet kommet ut for lengst dersom de hadde vært litt tålmodige og solgt over noe tid. Vi skal ikke glemme at man ved emisjonen for nærmere ett år siden hadde store omsetninger på 50-tallet, m.a.o.det dobbelte av dagens nivå,selvfølgelig i et bedre klima men uten resultater fra SWIS, SIS SBE,KEMI og EDF såvidt jeg husker. M.a.o.var det vesentlig mer usikkerhet enn dagens SoftOx. At ikke dette,så vidt jeg vet, har avstedkommet endringer i analysen til Sparebank 1 Markets er jo også utrolig.

1 Like

Hvem analytiker hos SB1 er som følger softox da? kan jo vær en ide og tipse/spør vedkommende om det er tenkt og komme oppdateringer på analyse og kursmål? selv synes jeg egentlig aksjen klatrer mer en fort nok uten noe form for ekstra hype atm.

Tru vi skal prøve noen andre hus heller, hadde troen på SB1 og det Hermanrud sa for 2 år siden men med den analysen de nye etter Hermanrud kom med, Nei.

Få inn noen nye er min mening og helst med en kalkulator som det er skiftet batterier på :slight_smile:

DNB er jo på SIS, så vil tro se kommer med ble etterhvert.

Kan egentlig SB1 komme med analyse nå. De har tross alt blitt brukt som rådgiver når de nettopp hentet kapital. Blir litt rart hvis de bidro til å hente på 22, og komme med et oppdatert kursmål på over det forrige kursmålet som var over det dobbelte av hva konverteringskurs på lån var på.
SB1 har fått melket Soft godt for penger som har vært lett tjente og og levert en drittanalyse tilbake.

Har Sverige anbud ala Hinas i nær fremtid?

Var det ikke 4% SB1 brukte på suksess i sine beregninger (av ukjent grunn hvorfor) ?

Jo de brukte 4% for suksess og dette talet bør nå justerer kraftig opp. Da ser vi eit helt annet kurmål også.
Så tror vi fort kan gå 100%+ nå i første omgang og det er jo også lavt tatt selskapets potensiale i betraktning.

2 Likes

Deilig å se at Softox tråden lever.

4 Likes

Lurer på hvordan en slik analyse skal oppfattes seriøst av markedet hvis de skal beregne potensialet SiS x2 (ref Almås) pluss SBE…

Det blir i tilfelle helt ville kursmål. Men tror ikke på noen seriøse analyser før man får en eller flere partneravtaler på bordet.

Når man har fulgt med på aksjonærlisten til Softox gjennom nedgangen, så har jeg spurt meg flere ganger hvem det er som har fått til å presse kursen såpass hardt ned.
Dette da det har vært få klare salg som har vistes i aksjonæroversikten.
Ser man på topp 20-30-40 aksjonærer har det vært svært liten endring over denne tiden.
Fra topp 35-50 er det større variasjoner.
Fra mai 2021 til i dag eier topp 50 68,59% mot 67.81% i mai 2021. Ikke at det er unaturlig.
Det som er unaturlig er det lave volumet som aksjen har gått ned på, samt hvor få endringer det har vært på listen over tid.
I forhold til salg av aksjer med volum her nede tror jeg du tar feil.
Det viser seg at topplisten selger få aksjer.
De nye som har kommet inn og gitt lån er langsiktige, eller har ikke aksjer å selge i utgangspunktet.
Det er få aksjer tilgjengelig i Softox og det er helt naturlig at vi går opp på lavt volum også.
Hvis noen ønsker store volum vil kursen fly.

10 Likes

Helt enig med det @sulzrox skriver. Till trotts för stort motstånd i soft tråden då den inte är superduper bullig.

Helt vanligt om det läggs en större köp order längre ned så vill den med störst sannolikhet bli infriad för köparen. Om det är någon som väntat länge på att komma ut får då möjligheten. Speciellt vid så låg volym det har vart under lång tid.

Lika väl som att det inte blivit stora förändringar på top 50 så gäller ju det såklart både köp och salg.

Hur många klown gubbar från klownklubben blir det idag…

6 Likes

Uten navn

5 Likes

Hvis det stemmer at topp 50 har redusert fra ca 67 til 50%, så har det vært ekstra press ned. Og det ser vi kanskje i nedgangen som har vært sidan da. (mai)
Vi ønsker jo sjølvsagt at dei som har kjøpt ønsker å kjøpe meir i selskapet, spesielt når kursen har gått betydeleg ned og støtter opp om selskapet. Når dei større aksjonærar ikkje støtter opp kursen får selskapet utfrodringen når det må hente penger. Da blir “emisjon” satt lavt og selskape får ikkje hente så mye penger som det muligens ønsker.

Lavt daglig volum er eit problem for alle selskaper som er i vekst og treng kapital. Det er dyrt å være fattig kan ein sei.

Det er ingenting i veien for at kursen kan stige til 40-50 og høyere på lavt volum og det er forsatt ikkje nødvendigvis negativt. Det kommer av at ein ikkje vil legge ut poster på salg for da dreper ein kursoppgangen og på grunn av lavt volum får ein heller ikkje solgt så mye som ein ønsker. Dermed blir ein berre sittende og vente.

Og som sagt: - Det kan komme meldinger som tar selskapet opp til nye høyder. Eg har invester i dette selskapet på grunn av at viss dei verkeleg lykkes, så ser eg for meg Mcap på minst 10 milliardær, sannsynleg viss flere 10 milliardær. Men hva kursen blir kommer ann på hvor mye utvatning det blir før den tid. Forhåpentlegvis kommer det eit stort selskap som tar ein 20% emisjon samtidig som det tar store kostnader med utvikling av selskapets produkt. Forhåpentlegvis kommer det i 2023.

100 baggers

Så lykke til.

1 Like

Topp 50 har ikke redusert. De har økt med 0,8% totalt.
Du trenger også 24K nå for å komme inn på Topp 50 liste, sammenlignet med 23K for over et år siden. Akkurat det tallet er også litt vanskelig å forholde seg til da flere private ligger inne på nordnet osv.

6 Likes

Spørs om det er på tide å komme seg inn igjen, for de som sitter på gjerde. :wink:
Virker som trenden er snudd, venter bare på go’meldinger nå.

Det er jo bare å legge noen millioner på 22 så selges de til deg?

Prova. Som sagt, död volym. Går upp på enpetare

1 Like