Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ja, men franskmennene sitter manuelt å må åpne CB, aksjer med lite omsetning føger de ikke med på, så må meldes i fra eller vente til de kanskje oppdager det.

Ikke mange Aksjer før. I er over 40kr. Skal vi ikke ta en dugnad da og ta noen hundre hver😉

Da er handelen stanset igjen. Det skjer hver gang noen tar et jafs.

Er det tid for shortskvis😀 Er jo kipt for de som ikke rekker å dekke seg inn isåfall😂

1 Like

Ikke noe sympati over hode hvis noen havner i en slik skvis…

4 Likes

Ikke mye float når kjøp på 500k får kursen til å gå min. 10%

Håper det ikke er pump’n’dump da

Nei. Det er neppe noen pump’n dump. Fortsatt lavt volum, men tydelig at noen kjøper i småpanikk nå og det forstår jeg godt, ingen grunn til at vi ikke skal sakte men sikkert nordover med kursen i tiden som kommer. Pengeproblemer er borte for en god stund, og endelig positivt svar fra KEMI. Vil tro nyhetene som kommer fremover er av den positive sorten.

Tøft å komme inn hvis man skal ha en større post, da må de høyt opp…

Hva tenker du er høyt opp nå da?

Ved godkjenning av SWIS og hvis de får samkjøring av SiS studiene som uansett er veldig like og det skal prises inn etter prosentene fase 2… huff…

1 Like

Ikkje sikker på at dei må så høyt opp. Om det blir lagt ut eit kjøp sei på 25, på noen milloner aksjer. Så trur eg dei får kjøpe.

Så lenge det daglege verdien av aksjer som blir om satt er under 2-3 millionær kr skal ein ikkje legge for stor vekt på daglige kurser. Det ble nylig satt ein “emisjon” på 22,5. Så ± den kursen skal det være mulig å få tak i mye aksjer.

Mye blir avklart i 2023. Så absolutt ein aksje ein bør ha på radaren fremover. Spesielt med tanke på meldinger.

2 Likes

Den emisjonen var da selskapet hadde uavklart finansieringsbehov og uten KEMI.
Er helt uenig i at noen hadde klart å få kjøpt for flere millioner på 25 kr. En sånn ordre hadde satt ryktene i sving og sendt kursen videre opp, imo.

3 Likes

Det var heller ikke emisjon, men konvertibelt lån, til større aksjonærer som ikke selger. Så man får ikke kjøpt av de dessverre.

1 Like

Liten intensjonsavtale nå, hadde vært spennende å se hva som skjer da. :crossed_fingers:

Forsøk på “intelligent” baissing må vel tolkes positivt? :sunglasses:

Skal ikke være skråsikker men jeg tror ikke det kommer til å skje. Den siste emien gikk til de som har mer enn nok fra før ( både på bok og ellers)så de tror jeg ikke blir solgt på på 50 for å si en kurs ut fra potensialet.

- GH Holding AS: NOK 5,000,000

- Aubert Invest AS: NOK 2,500,000

- Pro AS: NOK 10,000,000

- Østlandske Pensjonsforsikring: NOK 5,300,000

- Almhaug Bolig AS: NOK 15,000,000

- Geir Almås: NOK 2,200,000

6 Likes

Har ingen tro på at man hadde fått kjøpt noen millioner aksjer ved ordre på 25. Det er ca.10,4 millioner aksjer i selskapet i dag.Av disse representerer topp 50 ca 7,1 million ,et tall som har vært stabilt og knapt med utskiftninger å snakke om. Forutsetter man at et større kjøp må tas fra de resterende aksjer blir noen hundre tusen fort tosifret prosentuelt,2 millioner godt over 50%. Jeg tillater meg å tro at det også er mange “trofaste” også blant de øvrige og da blir 2 mill henimot umulig. Tror ikke man ville komme i mål uten at topp 50 fant det interessant og da er nok 25 en kurs som blir møtt med et skuldertrekk. Hvorfor sitte rolig tvers i gjennom nedturen for så å selge tvert når det kommer gode nyheter og selskapet er på vei til å komme i posisjon for noe stort??

5 Likes

Ja skal være enig. Noen millionær aksjer var litt mye så forandre det til noen hundre tusen aksjer. Da kan di store aksjonærane selge seg ned eller ut om dei ønsker. Per no kan dei ikkje selge uten å gruse aksjen fullstendig. Det er ein av dei største risikoane med aksjer som har lavt volum er at du ikkje kommer deg ut. Ps. Riktig at der er ca 10,4 mill aksjer i dag med eg ser ingen grun til at det ikkje skal komme nye ca 1,78 mill aksjer.

Det kan være mange grunner til at ein vil selge seg ut. Men når du er stor aksjonar i eit selskap med ekstremt lavt volum blir du egentlig fanget og “kan ikkje selge deg ut”. Får du da mulighet til å selge deg ut etter ca 2 år og 70% nedgang kan det godt hende du tar det. Sjølv om det er eit dårlig salg.
Eit eks ein kan sjå på er Rec hvor vansklig det kan være for storaksjonar.

Ps.
No må dere ikkje tru eg er negativ til selskapet. For eg har tru og håpe på at dette skal dei få til. Men store kursutslag på små volum enkelte dager har eg ikkje tru på.

1 Like

Vi få satse på at det ikke kommer noen store kjøpere da, bare små som presser kursen oppover, så kan de store komme over 100;)

2 Likes

Får du prisvolum over sei 3-5 mill så vil du over tid få satt riktig kurs.