Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Har de ikke fått den dokumentasjonen forlengst da? Utrolig hvor lang tid byråkratiet kan bruke…Og hva med MD? Der fikk jeg inntrykk av, fra tidligere diskusjoner om det her, at noen der har et “horn i siden” til Softox / person i “sfæren”. Håper det ikke er tilfelle i KEMI…

Det er på det regulatoriske Softox har hatt problemer selv med revolusjonerende god teknologi. Kan virke som de har hatt litt lite kompetanse og har vært noe naive innen dette område. Men nå er det ansatt flere gode folk så jeg antar dette løser seg etter hvert.

2 Likes

Synes det er bra at kursen holder seg bra. Kanskje dette blir slutten på sell the news gjengen.

Ut fra mitt enkle hode burde denne nyheten tilsi en økning i sannsynligheten for enorme inntekter fra forsvaret på samme måte som «probability of success/likelyhood of approval» øker ved vellykket fase 1,2 og 3.

Tilsvarende burde også analytikeren komme på banen og innse at nå har selskapet minst 100mnok mindre i finansieringbehov fremover (hun hadde estimert 1 milliard) og regner ikke med hun tok høyde for det i kursmålet på 45kr(!)

4 Likes

Jeg har fulgt selskapet fra sidelinjen i lang tid.

Når jeg leste dagens melding så tenkte jeg litt sånn. Gratulerer til de som er inne. Den går vel 50%. Når jeg da ser den går opp 10% tok jeg noen aksjer og er med dere nok engang. Av og til føler man at meldinger med substans ikke blir verdsatt.

9 Likes

Synes det var slett arbeid den analysen, forsvaret og dyrehelse var vel ikke med noe særlig om i det hele tatt.

2 Likes

Tipper sr markets kommer med en kraftig økning i kursmålet når de skal smiske seg inn for å få neste corporate oppdrag :slight_smile:

Jeg synes det er trist at folk som tar risiko ikke bor belønnet for det når det går bra. Vi har sittet med ned fra 55 til 35, og når vi får gode nyheter på rekke og rad går vi opp noen skarve kroner. Noe er alvorlig halt med Aksjemarkedet

Det er aksjemarkedet i ett nøtteskall om dagen. Store nyheter blir knappt verdsatt.

1 Like

Det som provoserer grenseløst, rent intellektuelt, er hvor lettantennelig Life er til sammenligning. Halvkriminell ledelse, binær teknologi og selskapet er verdt like mye som Softox.

Kun småhandler i dag. Ikke en eneste opportunistisk mellomstor fisk. Så langt hvertfall.

1 Like

Halvkriminell er nå å ta litt lett i.

2 Likes

Du vet nordmenn elsker gambling!

Når det kommer til Softox bør den neste store triggeren være en partneravtale innen den sivile studiene av SIS hvor det også følger penger med. Denne vil vel trolig komme i dette halvåret og løse det meste av finansbehovet slik at den evinnelige emi-frykten kan ta en ende.

3 Likes

Nå er det mange måneder siden jeg har lest. Finnes det ett innlegg her som oppsummerer godt hvor selskapet ligger an i det forskjellige studier godkjenninger etc?

Har ikke tid til å oppsummere alt akkurat nå men SIS er i rute med godkjent fase 1. Fase 2 og 3 slås sikkert sammen til høsten og skal kjøres med ekstern partner. DNB Markets hjelper med å finne partneren.

SWIS studiene er ferdige og selskapet har søkt til FDA for premarket notification. Produktene kan være på markedet i 2023. Blir også første Softox produktet med CE merking for Europa.

SBE fase 1 er ferdig og forberedelser for fase 2 er i gang.

Dyrehelse er satt på vent.

Edit: må dobbeltsjekke om SBE fase 1 er ferdig, eller nærmer seg ferdig.

4 Likes

Vi venter på fullført SBE 1b, og oppstart av fase 2.
Fra artikkelen i Finansavisen fra en tid tilbake:

“Siden teknologien ifølge toppsjefen er «revolusjonerende» tror man at det vil være mulig at fase 2 og 3 kjøres samtidig, dersom selskapet har ressursene som trengs. En «fast track» kan gjøre at man kan være i gang allerede i andre halvår i 2022.”

Hvorfor skulle ikke softox få tillatelse til å kjøre fase 2 og 3 parallelt? Tror dette er veldigt realistisk, smitten sprer seg med nye mutasjoner.

Tror også at dette vil kjøres og finansieres med ekstern partner.

“I snitt har det kommet nye vesentlige mutasjoner av viruset hver hundrede dag, samtidig trenger vaksineprodusentene 100 dager for å endre vaksinene til nye mutasjoner. Det gjør at man alltid kommer på etterskudd, sier Almås” Dette har jo vist seg å stemme.

2 Likes

Denne fra Q1 presentasjonen er en grei oversikt over hva som forventes framover…

3 Likes

Ville vert så digg om sperra på 43 ble slukt nå før stengetid. Noen har interesse i å handle under denne så noen som må kjøpe tillbake lånte aksjer før den tar av.

1 Like

Det er bare å legge seg på kjøp,flytte seg opp litt, vi vil vel ikke at Hebbe-lille skal få det enkelt ?

1 Like

Noen som har koll på om antall investorer er opp/ned noe særlig de siste kvartalene? Nordnet gir jo en indikasjon på antall småinvestorer, men det er jo primært de litt større som er av interesse mht. kursen tenker jeg.

Jeg tror ikke ledelsen har solgt, det holder for meg…

2 Likes