Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Kursen har som nevnt falt mye på lavt volum, om den stiger litt på ditto høres ikke ut som noe spesielt negativt synes nå jeg. At det kan være noen tradere som kjører heis skal man ikke se bort fra, som kanskje noen har gjort på veien ned.

Det viktige for de av oss som er mer langsiktige er jo de fundamentale forhold, som vel aldri har sett bedre ut…

1 Like

Lett å se verdien på selskapet er lav når en vet hva de har på gang. Om kursen går nå så er det bare for å tette gapet til der den burde lagt og det er godt over 100kr.
På sikt snakket vi om kurs 1000+

2 Likes

Du skulle jo selge så snart du gikk i null :stuck_out_tongue:

Synes vel når EDF er ferdig signert at kursen minst burde vært ett sted mellom 2-300 om ikke mer hvis SWIS også har avtale med desinfeksjon.

Ja tenkte på det når vi nermet oss 20kr men nå ser jeg himmelen fri for skyer😂

Ja huff, penger ass…

Her er hele listen som er med i WHO´s POPS program og som Softox har sagt de har samtaler med flere av.

• 3M
• Anios
• B. Braun
• BODE Chemie
• Diversey
• Ecolab
• Elyptol
• Essity
• GOJO
• HandInScan
• Lonza
• MediHandTrace
• Ophardt
• Saniswiss
• Saraya
• Schülke & Mayr
• SC Johnson
• SoftOx Solutions
• Surewash

Benefit of being part of POP

The following benefits are expected to arise from the platform:

Member States

  • Reduced HAI burden/harm through improved standards including hand hygiene and injection safety product availability
  • More awareness on the need to reduce HAI/harm
  • Possible spin-offs for example improved infrastructure, such as clean water, waste management and general improvements in hygiene.

WHO

  • Private sector aligned with WHO goal of reducing HAI/harm from unsafe injections
  • Promotion/availability of products aligned with WHO messages
  • Continuous exchange of information and knowledge sharing
  • Low resource settings (developing countries) provided with access to safe products, with support for improved infrastructure and funded educational development projects.

Industry

  • Easy access to guidance from WHO on quality, correct messages, etc
  • Right to use the copyrighted slogan
  • Enhanced corporate image
  • Easy access to information on global availability of products and progress against this
  • Easy access to other relevant information from WHO and others involved in POPS
3 Likes

Jeg er klar for en kurs på HUNDREMILLIONERKRONER/aksjen

Eksisterer det enda shorting i aksjen?

Ok, det er konkurrenter
Sonoma Pharmaceuticals

Det er ikke helt det samme produktet eller satsingsområde, men tråkker litt på hverandre. I mine øyne sier det oss bare at det er et attraktivt produkt.
Ikke vær redd, men les og forstå. Å komme inn etter at dørene er åpnet er kanskje lettere enn å åpne dem selv…

https://ir.sonomapharma.com/news-events

Om jeg ikke tar feil er det en plansje som beskriver godt hvor my heftigere softox sin løsning er i forhold til ren hypoklorsyre?

ja, det gjør det

1 Like

Var kanskje noen nisser som trodde de kunne bruke emisjon på å dekke inn shorten sin på?
I så fall, helt galematias i et biotek-selskap, der man visste de heller kom til å låne penger før evnt emisjon.

Ja, jeg selger ikke der, men kan se for meg at 55,- gir litt motstand. Ledelsen kan konvertere aksjer til kurs 100-120,- mener jeg, men de vil nok ha den godt over der for å utløse opsjonen.

1 Like

Du solgte vel over 40,- så sånn sett har du fortsatt gjort rett valg og kan kjøpe under salgskurs.

Jeg er en av de jævlig «lure» som nå løper etter.
Skulle ha litt skattefradrag (skyhøy inngang).
Bare «rulere» aksjen nå som det var litt omsetning :man_shrugging:t2:
Skulle kjøpe tilbake på samme kurs :man_facepalming:

Er forresten på ferie. SoftOx er det første som gikk inn i kofferten.

4 Likes

Skjermbilde på 2020-12-19 19-56-33

5 Likes

Sikkert flere som “rullerer” litt. Greit å ta litt og litt i gangen :sunglasses:

1 Like

Ikke riktig alle, all in å papirtap på par hundre tusen enda som det ikke er noen plan om å benytte seg av. Tar heller skjermingsfradraget over noen år :smiley:

3 Likes

Det er noe med log skala ikke sant?

Aksjen stanger nå opp mot SMA-200 .
Brudd her kan bidra til videre kursoppgang.

2 Likes