Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

– Biopharmaselskaper har over 500 milliarder dollar i netto cash bygget opp gjennom covidperioden. Men de har utfordringer med veksten, og det løser de med oppkjøp. Lav vekst og masse cash gir oppkjøp. De store trenger det, og vi ser det kommer.

– Hvis du skal eie aksjer nå så ville jeg eiet helseaksjer. Selskapene skal vokse 2,5 til 3 prosent mer enn verdensøkonomien de neste 10-15-20 årene. Derfor skal du ha eksponering mot helse. I tillegg har man nedsidebeskyttelse gjennom utbytte, tilbakekjøp og oppkjøp.

4 Likes

Drømme om hva?

Ble ikke så verst denne uka her da. Satser på de blir fleire slike nå fremmover😊

Sikkert det med vekst. Med det enorme fallet som har vært i biotek generelt, og når du har noe spesielt (som Softox har, med patenter i hue osv), så er jeg ikke i tvil om at det vil skje på sikt. Akkurat nå ser det virkelig lyst ut, men håper nå virkelig at Softox ledelsen har fått hue ut av r… når det gjelder økonomisk planlegging.

WHO slapp nylig listen som de har jobbet i årevis med.

Listen består av 19 typer sopp delt inn i 3 grupper
critical, high and medium priority.
“critical group,” består av 4 typer sopp : Cryptococcus neoformans, Aspergillus fumigatus, Candida albicans and Candida auris.

Cryptococcus and Aspergillus are both invasive fungi that can infect the lungs, causing pneumonia-like symptoms that can progress into more severe sickness.

Godt å vite at Softox har produktet som tar alt av sopp å sporet også😊 Så tror det er like før det verkelig tar av her nå👍

4 Likes

Kan d vær låv og håpe at kursen blir under 40 tallet en stund til før vi fortsetter? vil så gjerne ha mer i potten før ferden går videre :innocent:

Du kunne kjøpt på 20 tallet lenge, nå kjøper du på høyt 30. Hjelpes

Hva mener du? Er vel mange grunner til at det kan være aktuelt, både personlig økonomiske grunner og fundamentale selskapsrelaterte?

Med en klar glasskule så hadde jeg helt klart handlet mer på 20 tallet. men fundamentale ting har skjedd og konsolidering av aksjen. synes på bakgrunn av dette at det fremstår som serdeles attraktivt kjøp nå.

4 Likes

På fredag er woundcon konferansen
The world’s largest virtual wound care conference

Lurer på om ikke softox skal promotere noen produkter der?

2 Likes
2 Likes

Skal si folk er blitt flinke til å holde pusten.

Då har me passert 3 uker siden Kemi godkjenning i Sverige 19 oktober.
Trur dykk søknadene til andre land var ferdigskreve og Softox bare ventet på å trykke send? Er vell ikkje gjort på ein time å skrive ein slik søknad, kjenner ikkje godt nok til slek

En burde vel kunne anta dette vel? De hadde vel en god ide om godkjennelse og tid til å forberede søknader.
Har lest noen innlegg her inne at saksbehandlingstid hos de forskjellige landene tar tre måneder, uten at disse har begrunnet hvorfor det skal ta så lang tid.
Tror det kan gå fortere alt ettersom hvilket land det søkes i og saksbehandlingstiden der.
Tror uansett det er mer sannsynlig at vi får en melding om partneravtale(r) før vi får godkjenninger på desinfeksjonen.

1 Like

Såvidt jeg har skjønt er det ikke nødvendigvis tre måneders behandlingstid på søknad, men at hvert medlemsland har 90 dager på seg til å fatte en avgjørelse når søknaden er godkjent av et annet land.

5 Likes

Saksbehandlere er vell ikkje kjent for å stresse seg opp så me kan vell fort rekne med å ver i øvre sjiktet på antall dager.
90 dager då ligg me vell omkring uke 3 Januar, med min enkle matte. (Avhengig om at søknader var nokså klare til å sendast inn sjølvsagt.)
Kan bli ei ekstra fin adventstid om sleke meldinger skulle begynne å tikke inn, god jul

6 Likes

Hvorfor den fingeren @Aaleby og @InvestMidt

Var ment å peke, at svaret var rett. Feil emojii i kampens hete

4 Likes

Det er vel fortsatt ikke kommet en formell godkjenning fra Sverige som gjør at de kan gå videre med endelig godkjenning i Norge og andre land?