Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Infeksjoner i øvre luftveier som kronisk bihulebetennelse og halsbetennelse kan gjerne forebygges og behandles ved nesedråper eller munnskyll fra softox. Eksterne kateter som venekanyle, urinkateter, stomi og endotracheal tube kan gjerne vaskes med softox før bruk.
Når det gjelder ortopedisk materiale eller urinveisinfeksjon er eg litt meir i tvil om softox behandling

Ortopedisk: Kan være tilsetning til beinsement? Finnes varianter med antibiotika i dag. Evt. antiseptisk behandling av skruer, plater og proteser?

Glenn Gundersen har fått ny jobb:

Gundersen står fortsatt på hjemmesiden til SoftOx.
Men neppe lenge.

Som student var eg med på å sette inn antibiotika kuler ved operasjon etter åpent brudd på legg. Lurer på om det var gentamicin kuler.
Softox kan ikkje erstatte dette, men kanskje vask i forkant av operasjonen. Både pasient og operasjonsrommet? Kun spekulasjoner. Fra min side.

2 Likes

Har du hørt om SIS ?

SoftOX har jo dette patentet, som det ikke er snakket noe om. Bruken er i utgangspunktet som «device», men bare minnet meg veldig om det du beskrev der.

https://patents.google.com/patent/US20180117081A1/en

3 Likes

Dagens news

3 Likes

“Bredspektret antibiotika er antibiotika som er effektivt mot mange ulike bakterietyper. De bør bare brukes når det er helt nødvendig, fordi disse også påvirker bakterier i kroppen som er nyttige. Ikke minst øker bredspektret antibiotika risikoen for utvikling av antibiotikaresistens.”

Det helsedirektøren snakker om her er veldigt viktig og kommer fra ny forskning som viser farene når en tar antibiotika og hva det gjør med bakteriefloraen i kroppen. Resistente bakterier, som feks salmonella, som kan være naturlig i kroppen som blitt holdt i sjakk av andre bakterier som antibiotikaen dreper får fritt spillerom og lager infeksjon i feks lungene via mage lunge aksen.

Med influensa, RSV, covid og infeksjoner generelt i lungene er sis høyaktuelt,neste pandemi vil mest sannsynlig smitte via luft til lungene, softox er ledende på dette feltet. En god melding om SIS nå…med litt media omtale så vil vi få et helt episk run i kursen.

2 Likes

Det har eg :blush:

1 Like

Stille i fjøset. Skulle gitt mye for å fått vært flua på veggen en dag eller to nede på Softox HQ.

1 Like

Var så fint driv i denne for fire uker siden og nå siger den tilbake igjen. Synd momentet forsvant.
Men nå kan det ikke være lenge igjen til vi får nyheter fra selskapet så tvi tvi😊

2 Likes

Nå er jeg litt småforkjølt og gjorde en liten cowboy-test på meg selv her. Den er utført gjentatte ganger.

Trinn 1: Forkjølelsessnue oppdaget - vanlig forkjølelse.
Trinn 2: Nå har det blitt bakteriesnue - farge på snuen - æsj
Trinn 3: Softox påføres grundig inne i hvert nesebor så langt en finger rekker.
Trinn 4 : Hendene vaskes selvfølgelig.

Resultat: bakteriesnuen forsvinner for lang tid - et halvt døgn eller så - da er det bare lett rennende klar snue som er enkel å forholde seg til og som ikke clogger systemet. Når det oppdages bakteriesnue igjen så er det bare rinse&repeat.

Dette har for meg hjulpet meg til å ikke være spesielt tett selv om jeg har vært forkjølet. Tidligere har jeg brukt mye nesespray som jeg mistenker har en bivirkning med at det er lettere å få dratt inn infeksjonen lenger ned i luftveiene - det har ikke skjedd denne gangen. Særlig ved bruk av Otrivin Comp og Zycomb har jeg tidligere fått en sinnsyk hoste som “aldri går bort”.

11 Likes

Bra driv i aksjen om dagen. Bare så synd det er i feil retning… Det bør vel være en teknisk bunn rundt 22-23 kr i det minste. Får håpe på litt nyheter snart.

Tradisjonen tro: Kræsjer til jul og sommer. Tviler på at Almås har blitt feit, grodd skjegg og kommer med julegaver eller. Dem kunne fint ha utviklet en tålmodighetskrem også… begynner å trenge det nå :sweat_smile:

Det finnes knapt en dårligere investering på OB siste året enn Softox. Man klamrer seg til et fjærnt håp om at de skal lykkes med de “fantastiske” nyvinningene sine, men det hjelper lite i et marked som ikke har trua. Selv den mest standhaftige aksjonær har vel tynnslitte nerver etter hvert. Er det nå man skal investere/akkumulere?

Nei, få den litt lenger ned først:) 250 mill den er verdt nå? Nato synes det er verdt å investere 100mill og mer kan komme i et 250mcap stort selskap? Høres for godt ut til å være sant, er vi sikker på at de fikk 100mill tilskudd fra european defence fund?

1 Like

Ja, men øretrillende kannibaler bryr seg ikke om sånt, nå er vi tilbake til start, fantastisk jobba !

PVC-gulv til titals millioner får flekker og ødelegges av håndsprit.

64.000 kvadratmeter vinylgulv legges nå på de nye pasientrommene og korridorene på Ullandhaug.

Under pandemien ble det satt opp utallige dispensere for håndhygiene på sykehuset. Resultat: Flekker og ødelagte gulv, skrev sjefene.

3 Likes

Er ikke SUS under anbudet på Hinas som Softox fikk anslaget på da?

Skal vel koste selskapet minimalt å opplyse SUS om dette.

1 Like

Med dagens “miljøvennlige” gulv som tåler mindre, vil fort softox bli en vinner på flere steder. typ offentlige bygg og institusjoner.
under pandemien druknet folk og marked i alle slags typer desinfeksjon. og store mengder kvantitet ble nok valgt foran kvalitet.

Nå med godkjenninger som sakte men sikkert faller på plass fra flere hold tror jeg vi snart får se en ny retning. selv fyller jeg på jevnlig :sunglasses:

3 Likes