Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

https://newsweb.oslobors.no/message/578240

13 Likes

Looks good:

  • Treatment with all SBE formulations consistently reduced the absolute number of bacteria in the wound compared with pre-treatment
  • A dose-dependent reduction in wound size was observed in the multiple-dosing SBE treatment groups"
6 Likes

Having demonstrated early proof-of-concept for the SBE project and in accordance with the Company’s corporate strategy, SoftOx will seek a strategic partner to further develop and advance its wound care segment within acute and chronic indications.

15 Likes

Håper ikke de bruker Carnegie :sweat_smile:

3 Likes

Det hadde vært gøy om SoftOX hadde fått med seg en av de største aktørene på laget, der hvor summer ikke begynner med “m”, men med “b” som i billions.

1 Like

Er positiv til Softox overall, men at selskap leitar etter strategisk partner er noko alle seier, og som regel aldri blir noko av… Ville ikkje lagt so mykje vekt på det personleg. På samme tid, er nok Softox i ein relativ grei posisjon med tanke på partnerskap.

Nei, de fleste har tradisjonelt ikke vært så klare på at det er partner som må på banen for å ta dette videre. Det vanlige er å holde det åpent og eventuelt si at man har en opportunistisk tilnærming til videre utvikling.
Men så skal det dog sies at fokus mot strategisk partner er blitt større på generelt grunnlag etter at finansmarkedet har blitt vanskeligere å hente penger fra de siste par årene. (til biotek)
Uansett er det jo et viktig signal for alle de som frykter at dette bare skal føre til ytterligere pengebehov og ny emisjon.

7 Likes

“There were no statistically significant differences in the evaluation of pain during and after the wound cleaning procedure comparing SBE with placebo.”

Det ble jo sagt på en qe presentasjon i fjor at det var stor usikkerhet rundt dette med smerte, at de var redd det kanskje ville “svi” for mye for pasienten under påføring. Dette er ikke et problem lenger altså.

8 Likes

Det hadde nesten holdt med noen som er gode på bandasjer og plastere med stort internasjonalt nettverk. Mölnlycke f.eks. eid av Investor AB.

Andre industrielle aktører som kunne tenkes å være interessert i både hånddesinfeksjon, SWIS og SBE kan være 3M, Evonik +++ Jeg tror de bør gå for slike industriselskaper som er vant med å pumpe ut produkter og gjerne noen som plutselig kan komme til å få lyst på ikke bare å ta SBE til markedet men kanskje hele røkla.

5 Likes

Veldig viktig for de stakkarene som har disse sårene og således en klar styrke for produktet. Vi andre kan i dagliglivet glemme Pyrisepten og andre forferdelige stoffer.

4 Likes

Nå er det og kommer til å forbli EDF samarbeidet som vil være den største nøkkelen her hvis de skulle få til produktet de tenker på der. Helt uten konkurranse om andre produkter i det markedet og forpliktelsene om kjøp rett inn til Softox uten noen mellomledd. Vi får se om de rekker den utviklingsavtalen som var forespeilet før jul eller om vi får den på nyåret.

3 Likes

SoftOx Solutions har mottatt den endelige rapporten og analysen av sin fase 1-studie, som viste at SoftOx Biofilm Eradicator brukt på kroniske bensår var trygg og godt tolerert. Aksjen stiger 10,9 prosent.

7 Likes

SBE sin TAM i 2030 er 168 BNOK om man anslår 104 BNOK i år (i følge SB1M) og 6.2% CAGR (i følge SB1M). SB1M regnet i sin analyse på 2022 markedet uten market growth/inflation og diskonterte dette tilbake fra 2030 til 2022 igjen som blir feil.

Med 5% markedsandel som SB1M anslår, 28.8% chance of clinical and regulatory success, 15% profit, 16% WACC osv. kommer man til “probable earnings” på 360 MNOK i 2030 og 1,9 BNOK i NPV med prising P/E 17.

104B*(1.062^8)*5%*28.8%*15%=0.36B

17*0.36B/(1.16^8) = 1.9B

Kun for SBE.

Noen som har andre måter å regne på?

1 Like

Bra de har gode data på opplevd smerte nå. Dette var en av mine for bekymringer rundt produktet.

1 Like

The study found that formulations of SBE consistently reduced the bacterial burden in the wound compared with pre-treatment. There was also evidence of wound healing with a reduction in wound area of between 24 to 36% after just 5 days’ treatment.

Slettes ikke dårlig med både reduksjon av bakterier og i tillegg en redudsjon av såret på mellom 24 og 36% i låpet av kun 5 dager. Lover godt.

Bare synd at verdensøkonomien er et kaos, og jeg tror det dessverre blir mye verre før det blir bedre. Alikevel er Softox min hovedinvestering og det frister ikke veldig å selge nå for meg, om det er lurt er ikke godt å si (sitter også med et minus på mange 100 000 på min nåværende beholdning)

Men Softox er virkelig et spennende selskap. Selv om aksjekursen har gått i dass, har de virkelig levert på forskning.

18 Likes

Det var min minste bekymring. Har selv brukt SoftOx på sår. Merker faktisk ingenting av smerte/svie ved påføring.

2 Likes

Hang in there! Selskapet bygger sten på sten på sten… TTT men tålmodighet vil lønne seg!

Dette er lav risk biotech.

OBS: Aksjen har lite float. Blir det litt vind i seilene her så kommer dette til å bli spinnvill!

3 Likes

Har selv brukt softox i dype sår og har opplevd svie. Nå vet jeg at det trolig stamme fra påføring av væske generelt og ikke produktet selv.

2 Likes

Det meste kjennes i ett åpent sår. Hvis jeg har kutt og sår på kroppen svir det jo som faen når man går i dusjen feks. Blir bra dette. Har troen på mer news før julefreden senker seg :slight_smile: :christmas_tree:

2 Likes

SoftOx bør være overmoden for kursoppgang.
Solid volum på dagens oppgang.

1 Like