Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

" Forebygging av håndeksem: STOP

De nye retningslinjene beskriver STOP-prinsippet, som er en oversikt over de viktigste forebyggende tiltakene:

S Substitusjon/eliminering. Skadelige eksponeringer byttes ut med et mindre skadelige alternativer eller fjernes."

10 Likes

Kan bare tenke meg en grunn til at Softox ikke skyter fart og det er vel det faktum at Softox ikke genererer inntekter pr nå. Tross alle gode resultater, stønader etc så ebber det ut i akkurat det - manko på positiv cash flow!

Jeg har trua, men det tar tid!

8 Likes

Er søknader til øvrige Eu land sendt ut etter Sverige godkjente safedes? Noen som vet?

Tror ikke dem trenger det. Hvis det ikke kommer noen innsigelser innen 100 dager, så er det automatisk godkjent. Mener det er sånn det er.

2 Likes

Kunne ikke det inkludert hele EØS? :sunglasses:

så altså ventes det svært gode nyheter i slutten av januar :sunglasses: og evt. tidligere i form av andre produkter og godkjenning fra evt. andre instanser som feks. FDA
Tror vi har fine tider i møte :sunglasses:

5 Likes

De MÅ søke:

SoftOx can use this approval as a basis for new applications - mutual
recognition in sequence - in any European market. As the Swedish authorities
have diligently evaluated and approved the application, the mutual recognition
process, described in the Biocidal Products Regulation (BPR), is considered a
less complex and less expensive process.

3 Likes

Ok. Misforståelse fra min side. Da bør dem ihvertfall ha slengt inn søknader for lengst.

“Hvis” de bestemte seg for å søke flere land Ref Almås om ikke den uttalelsen også kommer inn under (hvordan informere markedet).

SoftOx Solutions AS: Minutes from extraordinary general meeting

9.12.2022 13:11 • Oslo Børs •
Kopier link
An extraordinary general meeting of SoftOx Solutions AS (the “Company”) was held
today on 9 December 2022 at 12.00. The general meeting was held both as a
physical and electronic meeting. 2 806 781 shares were represented,
corresponding to 27,14 % of the Company’s total number of shares.
The general meeting approved all the proposals on the agenda in line with the
notice dated 2 December 2022. The board of directors has now been strengthened
with the additions of Henrik Nielsen, Adrian Bignami and Jørgen Berggrav,
together with the existing members Kari Myren and Olav Jarlsby. CEO, Geir Almås,
steps up to become full-time Executive Chairman of the Board. He will therefore
resign as CEO as soon as the new board has appointed an interim CEO.
Signed minutes from the general meeting are attached to this announcement and
will be made available on the Company’s website.

8 Likes

Får håpe det kommer inn en daglig leder som får fart på kursen. Det må jo snart skje noe i selskapet😉

5 Likes

Søknader lå nok ferdigskrevet klar for utsendelse, svar kan komme når som helst, det må jo være særdeles spennende for de som står utenfor.

5 Likes

Og med en mye enklere og kortere søknadsprosess etter første lands godkjenning kan det bli pent:)

2 Likes

Jeg er ikke sikker på at det er sendt inn søknader til andre europeiske land enda. Det koster både tid og penger. En melding om at desinfeksjon er godkjent i Tyskland vil ikke være kursdrivende eller ha noe for seg, Det er jo ingen som distribuerer produktet enda.
Jeg tror derfor at steg en er å få på plass en distributør, for deretter i samråd med eventuelle distributører avgjøre hvilke land det skal søkes i.
Desinfeksjonsmiddelet vil jo bli akseptert uansett.
Men kan selvfølgelig hende jeg tar feil.

I motsetning til flere er jeg svært fornøyd med jobben Almås har gjort. Han har fått til svært mye, og kan ikke lastes for byråkratisk idioti. Hadde Kemi aksepter søknaden da de avslo den for snart to år siden hadde selskapet vært helt annerledes.
Hadde gjerne sett at han satt lengre, men jeg stoler på at valget som han har tatt om å fokusere på det strategiske i forhold til partnerskap/salg vedrørende deler av selskapet er en god avgjørelse. Det er en viktig prosess som antageligvis krever mye ressurser.

Som alltid tar ting i Softox tid, og som alltid er fremtiden spennende.

11 Likes

Ser ut som Nordnet automatisk forsøker å beskytte meg mot meg selv når jeg går inn på SoftOx-aksjen🤔

Hm, ser ok ut når jeg går inn med Nordnet akkurat nå…

EDIT: Altså på Web. Ser du brukker appen, og der ser jeg samme melding som i ditt bilde, f.eks. ved login bildet.

1 Like

Samme problem på appen her

8 Likes

Jeg drister meg til å dele noen utdrag, siden alle kan opprette et gratis prøveabonnement på Medwatch:

– Hovedårsaken til jobbyttet er at vi ser et behov for ytterligere tid og ressurser på det strategiske nivået. I rollen som administrerende direktør ble det mye administrativ jobbing, som tar fokuset vekk fra det å strategisk utnytte potensialet som ligger i vår teknologi, sier Geir Almås til MedWatch.

– Jobben min nå blir, i samarbeid med ny administrerende direktør og styret, å utvikle selskapets potensiale. For å få til det vil jeg jobbe fulltid med strategi og forretningsutvikling, blant annet gjennom å utvikle sårsiden, samt å sikre selskapet tilstrekkelig finansiering til å utnytte denne teknologien, sier han.

28 Likes

Hvilke aksjonærer er som ikke blir registrert på kjøp/salg på listene? Listene i dag viser kjøp på 13k, men ingen salg. Og det var vel på dagen noen dumpa?