Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Blir børsmeldt. Eneste man vel fikk bekreftet var at streiken er slutt.

Forhåpentligvis har de sett gode resultater fra de første så rekrutteringen blir enklere på de siste? Kan gjerne drøye melding litt til for min del å heller melde alle er innrullet og gjerne nevne tidshorisont når det forventes ferdig og litt om resultatene så langt fra de før streiken…(tenker det må være bra resultat iom de fortsetter med innrullingen etter 8 uker streik, der de første har vært ferdige en god stund og man tydelig kan se resultat)

2 Likes

Er det pasienter med kroniske sår som blir innrullert i SBE-studiet, eller er det pasienter med vanlig leggsår/“leg ulcer” (som man enda ikke vet blir biofilm i) ?

EDIT:
“The promising results of SWIS mentioned above create great optimism for the effectiveness and
potential of SBE. The ongoing study in Copenhagen is a dose‐finding study in chronic leg wounds to
establish a tolerable dose and treatment schedule, which does not cause toxicity or interfere with the
product’s effects. With the clinical relevance of the SWIS results, we expect to see similar significant
improvements in wound healing and reduction in the bacteria load. After the phase I study, we will
know how SBE performs in chronic wound healing and treatment and eventually establish the optimal formulation of SBE as a safe and efficacious wound treatment solution.”

Det norske tek-selskapet Airthings har fått rekordkontrakt på levering av avanserte sensorsystemer som skal overvåke kanadiske skolebarns inneklima.
De driver også med måling på norske skoler, håper disse målingene også viser sammenheng mellom bruk av alkohol desinfeksjon vs alkoholfri.

1 Like

Samme type som de bruker i Hemsedal prosjektet? Airthings. Jeg har knalltro på dette og er det slik jeg tror og hørt vedrørende inneklima å sprit og mulig Softox produkter vil de ha potensielt ett stort, stort marked ganske raskt…(tror jeg). Det er bare den f… godkjenningen.

1 Like

Finner ingenting om hva de bruker i Hemsedal men enten det er det ene eller andre tror jeg ikke det er så vanskelige å avdekke at det er klar sammenheng.

Blir nokk økt fokus på alkoholfritt etterhvert.

3 Likes

Sant nok men vi vet Softox defence og Ffi er med på prosjektet og ut fra det man kan lese ser det veldig lovende ut……og når de nå også skal presentere produktene for alle innkjøpere/ledere på denne renholdsturen har jeg store forventninger på sikt.

-Sitat

Når vi nå ønsker å dele disse erfaringene er det for å få økt bevissthet rundt riktig bruk av rengjørings­midler. Blant annet gjennom å unngå overdreven bruk av håndsprit­dispensere og hvordan dette kan påvirke inneklima.

Edit:
Rune Aale-Hansen i NKF tilføyer:

– På andre siden av pandemien kommer det til å være oppmerksomhet rundt hygiene og smittevern. Det blir viktig å fortsette med godt renhold, som bidrar til godt inneklima. Dette er ikke ment å være en advarsel om bruk av antibac eller annen håndsprit. Derimot oppfordrer vi til riktig bruk av rengjørings­midler. Det enkle er ofte det beste: så vann og såpe er å foretrekke fremfor håndsprit. Og når man anskaffer rengjørings­midler, bør man velge det som inneholder minst mulig kjemikalier, sier han.

– La meg understreke at hele kommune-Norge aktivt bidrar til å forebygge smitte­spredning gjennom planmessig forsterket renhold av formålsbygg som barnehager, skoler og sykehjem. Dette skjer parallelt med ordinær renhold og vedlikehold som skal bidra til at kommunen oppfyller lovmessige krav knyttet til helse, miljø og inneklima, sier Aale-Hansen.

– For øvrig kan vi konstatere hvordan digitalisering i form av sensor­teknologi også er nyttig for å sikre godt inneklima og dermed god helse.

Softox produktene burde være noe å foretrekke mener jeg og sikkert flere

10 Likes

I artikkelen skriver de antibac da men det er jo også nærmest et begrep som brukes om alkoholholdig desinfeksjon så ikke helt sikkert det er det som faktisk brukes.

Er litt synd at SoftOx ikke en gang nevnes i slike sammenhenger men at man kun presenterer såpe og vann som alternativ til Antibac. Mener noen nevnte at SafeDes skulle testes i dette prosjektet så vi får håpe det blir gode resultater av det og at det blir litt skriverier om det i tilfelle.

Softox skal ha stand på renholdsbedrift konferansen, 9-11 november, og kommer til å gjøre en god figur der. innen det skal jo det regulatoriske for safedes og testresultatene fra Hemsedal være klar. store muligheter for storkontrakter for både softox hånd og overflatedesinfeksjon.

3 Likes

Artikkelen over handler ikke om pilotprosjektet til softox og ffi i Hemsedal. Bare en artikkel i renholdsnytt som belyser problemer med inneklima.

Ja men de refererte til Hemsedal så tenker at det kanskje er relatert til prosjektet som kjøres der. Nå var vel det i utgangspunktet for å teste alkoholbasert desinfeksjon og påvirkningen av det (slik jeg husker det). Men SoftOx kom vel inn i prosjektet etter hvert.

" Erfaringer fra Hemsedal kommune tyder på at dette kan gi hodepine, hud­irritasjon og trøtthet."

Konklusjonen de har så langt er vel at sprit slettes ikke er så bra for hverken det ene eller det andre. De har testet ett annet produkt som viste såpass gode resultater at de er villige til å kjøre ett større og lengre prosjekt på 3 bygg for sammenligning. Slik jeg kan se dette kan det ikke være så mye annet enn Softox produktene som viser helt andre resultater enn sprit.

Hva sikter du til her?

Miljødirektoratet sin godkjenning¿ håper jeg ikke er helt ute å kjører nå men vi venter vel fremdeles på den¿

aha. jo ser sånn ut ja. Farlig å ta noe for gitt med dette selskapet :slight_smile:

Må vel være lov å være optimistisk her, stoffet kan jo sidestilles med saltvann og ufarlig for mennesker og dyr. Klorin helles det jo tonnevis av rett i avløpet vær dag. Tar nokk bare tid forde det er et nytt produkt som må klassifiseres og de vet ikke helt hvordan de skal forholde seg til det. Kan ikke forstå annet en at det skal gå i orden.

1 Like

Softox har to søknader inne om tilskudd bla. på “Multiprodukt” som de ønsker å utvikle sammens med Ffi og forsvaret. Ene søknaden ligger hos Forsvarsdepartementet og den andre forskningsrådet, her kan det kanskje komme noe svar snart og forhåpentligvis en oppdattering om prosjekt/ene.

7 Likes

Kan være at aksjen nå er i ferd med å danne spennende en OHS-formasjon. (Høyre skulder bygges nå).
Noe tidlig å si, men den tekniske formasjonen kan komme til å bringe Softox-kursen opp
til kr 70 ved et etablert brudd på halslinjen ved kr 54.

4 Likes

Spurte selskapet om deres syn på konkurransesituasjonen tilknyttet SBE. Fikk som forventet ingen konkretisert tilbakemelding, men de luftet generelle tanker som vel er de samme som råder her inne:

19 Likes

Pro As inn i Softox med 212000 aksjer