Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Registrerer at mange ønsker at produkt tørker/fordamper relativt hurtig.

Har ikke de ulike desinfeksjons virketider mot mikrober for hånden, men er det ikke ett aldri så lite paradoks at tørketiden er kortere enn anbefalt virketid for å overhode ha effekt.

8 Likes

Absolutt et paradoks, hvor det praktiske går på akkord med reell effekt. Lett å skjønne at man i en hektisk hverdag vil få hendene tørre kjappest mulig, men det hindrer definitivt at desinfeksjonsmiddelet skal kunne yte maksimalt.

Minner om at det er en enorm fordel med Softox sitt produkt som er minst like viktig som hudvennlighet: Det er ikke brennbart! Det bør veie tungt for både fly, offshore, barnehager osv. Tenk bare faren med spritbasert i nærheten av stearinlys…

Norovirus og clostridium difficile… Samt ikke påvist resistensutvikling enda.

4 Likes

Man skal selvfølgelig bruke stort nok volum, påføringstid og påføringsmetode slik at desinfeksjonsmiddelet har ønsket effekt, men når desinfiseringen er gjennomført er det veldig praktisk med et produkt der hendene blir raskt tørr igjen.

Soleklart, men de virkelig store pengene er fortsatt i helsesektoren og der gjenstår det nok å se om det er mulig å ta store nok andeler fra alkohol. I min bok en eventuell bonus.

I helsevesenet bør det da veie tungt at dette middelet også tar Noroviruset.

Det burde, men da må det kanskje styring til fra øverste hold. Hvor alkohol fases helt ut uavhengig av de ansatte sine preferanser. Vaner er generelt vonde å vende.

En sykepleier desinfiseres hendene sine i snitt 40-50 ganger om dagen, egentlig burde de gjort det nærmere 70. Jeg ser iallefall for meg de er villige til å prøve et annet alternativ

Som et paradoks kan jeg nevne at vi i årevis ble pålagt, på oljeplattform der jeg jobbet, å sprite oss i messa. Dette for å forebygge Noroviruset etter flere større utbrudd. Ingen visste tydeligvis at sprit ikke virket…

2 Likes

Jo,men hjelper jo lite hvis hendene er tørre før man har fått ønsket effekt. Hvor mange har fuktige “alkoholhender” i de 30 sek + som alkohol trenger? Hvor mange går for en runde nr.2 ? Det er nødvendig i forbindelse med Corona. SoftOx fikser det på maks 15,men ja hendene er fremdeles fuktige når hendene er fullt desinfisert.

1 Like

Tar man riktig mengde, så bruker ikke det være noe problem.

1 Like

Problemet er at flesteparten ikke bruker riktig mengde

Blir nok mer og mer fokus på dette.

Mer redd for dette

I likhet med plast-forsker Haave, har også mikrobiologen noe annet han mener burde vært høyere oppe på folk sin bekymringsliste.

– Antibiotika-resistens! For oss innen mikro- og infeksjonsaget er dette en problemstilling vi møter nesten daglig. Vi vet aldri om antibiotika vil virke på ulike pasienter sin lungebetennelse eller urinveisinfeksjon, og dette er også en stor bekymring hos Verdens Helseorganisasjon, sier Ulvestad.

4 Likes

SoftOx Solutions AS har mottatt svar fra Miljødirektoratet angående ny søknad om nasjonal godkjennelse for sine desinfeksjonsprodukter

var dette jeg fryktet :flushed::sleepy::sleepy::sleepy:

De har virkelig ikke byråkratiet på sin side.

trist og tragisk, skal nok langt ned nå med emi på trappene og det hele…

Er så drittlei av all byråkrati. Hva faen liksom?! Kan faen meg ikke være sant

På den lyse siden holder volumet seg sterkere…