Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

“Deltakerne på Jobb smartere 2021 vil vi være blant de første som får høre om resultatene fra dette banebrytende pilotprosjektet.” Dette er 27-28 oktober.

https://web.cvent.com/event/2ec3b95c-cd28-4f5f-b5f8-c93847027ff5/summary
Liker bildet av Svindal med overskrift. “Ut med spriten”.
Vil gjerne ha Svindal som ambassadør for Softox.

6 Likes

Liker at det fundamentale nettet strammer seg mer og mer inn. Bare selskapet får fortgang i SBE-1 så er det meste rosenrødt (byråkratiet får man ikke gjort så mye med).

Må si jeg er veldig nysjerrig hva kursen hadde stått i nå hvis finansieringen hadde vært på plass, og ikke minst hva den går til når det skjer.

Bør være gode argumenter for å kutte ut spritbasert desinfeksjon hvis det innebærer høyere sykefravær sammenlignet med Safedes.

Blir spennende å høre endelig konklusjon, skal ikke ta noe på forskudd men ut fra dryppene som allerede har kommet ser det veldig bra ut. Får den endelige godkjenningen nå og hvis dette forsøket skulle vise seg å være gull som det kan se ut til bør det gjøre det noe enklere å få solgt inn Safedes/Effectdes hos flere store brukere…

3 Likes

Vet ikke om det er bare meg som ikke får forstørret teksten i dokumentet “polsmannen” la ut, og har vel mer eller mindre blitt kommunisert tidligere, men likevel interessant.

Kilde:
C _Users_marfek_AppData_Local_Temp_mso32AB.tmp - 05_september_kommuneposten.pdf (1,3 MB)

3 Likes

Har det blitt informert om hvor lang tid evaluering av prosjekt vil ta?

Se på det @pips la ut. Der deltar både Voie fra Ffi og Grette fra Softox sammens med de fleste av topper innen renhold. (Snart 250 påmeldte)

Onsdag 27 oktober:
12.00 Overdreven bruk av alkoholbaserte desinfeksjonsmidler kan gi dårlig inneklima - Ut med spriten!
v/Odd Magne Anderdal, Leiar eigedom, Teknisk etat, Hemsedal kommune
v/Øyvind Voie, Forskningsleder, avdeling Totalforsvar, Forsvarets forskningsinstitutt FFI

12.30 Paneldebatt: Er vi forberedt på neste pandemi?
v/Espen Rostrup Nakstad, ass. direktør, Helsedirektoratet (med forbehold)
v/Aksel Lund Svindal, Styreleder, Airthings
v/Odd Magne Anderdal, Leiar eigedom, Teknisk etat, Hemsedal kommune
v/Øyvind Voie, Forskningsleder, avdeling Totalforsvar, Forsvarets forskningsinstitutt FFI

Tydeligvis er resultatene fra Hemsedal KNALLGODE!!

12 Likes

«Den nye metode er netop godkendt til at blive testet på mennesker, og de første personer, der skal teste produktet, starter allerede engang i næste uge»

Da blir det ny børsmelding neste uke? :+1:t3:

13 Likes

Dansk inhalator med mild syre skal bekæmpe covid-19 og andre luftvejsinfektioner

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/dansk-inhalator-med-mild-syre-skal-bekaempe-covid-19-og-andre

I samarbejde med det norske medicinalfirma SoftOx har de udviklet en behandling mod covid-19 og andre luftvejsinfektioner.

Den nye behandlingsmetode består i, at patienten inhalerer partikler fra en svag syreblanding, som kan inaktivere vira samt dræbe bakterier og svampe.

På den måde efterligner behandlingen kroppens immunforsvar.

-Vores hvide blodceller producerer også nogle svage syrer. Det bruger vores krop til at inaktivere vira og dræbe bakterier, fortæller Thomas Bjarnsholt til P1 Morgen.

[…]

-Forhåbentligt kan vi allerede i løbet af næste år få lov til at teste den nye behandling på patienter, siger Thomas Bjarnsholt, der drømmer om at få produktet på markedet inden for to-tre år.

Hvor effektiv inhalatoren er, er endnu ikke fastlagt. Men hvis en person indtager støvet fra inhalatoren, når de første milde symptomer melder sig, skulle syren gerne dæmme bakterierne og vira, før de for alvor angriber kroppen.

-Det skulle gerne gøre, at man hurtigere kommer sig. Når vi inhalerer støvet, dækker det både næsen og svælget, men det kommer også helt ned i lungerne. Men man skal tage det, inden immunforsvaret selv tager helt over, siger Thomas Bjarnsholt.

[…]

Thomas Bjarnsholt peger også på, at den nye behandling især kan hjælpe i tredjeverdenslande, hvor vacciner er vanskeligere at udbrede, fordi de kræver en omhyggelig håndtering.

-Akutte luftvejsinfektioner i tredjeverdenslande slår næsten en million børn ihjel om året. Der er næsten ikke nogen behandlinger, som minder om denne her.

Ny dansk behandlingsmetode: Inhalering af mild syreblanding skal behandle Covid-19 og andre luftvejsinfektioner

Bjarnsholt på dansk P1 Morgen, Onsdag 13. oktober 2021

18 Likes

“Den nye metode er netop godkendt til at blive testet på mennesker, og de første personer, der skal teste produktet, starter allerede engang i næste uge.”
Flott artikkel. Og rått at de starter neste uke med forsøk.

2 Likes

Kommer nok en børsmelding når første kandidat er innrullert og det alt neste uke👍
Så her bør en hive seg rundt om en ikke alt er lastet😊

1 Like

Testen skulle jo vært i Norge. Da hadde de fått innrullert forsøkspersoner/aksjonærer på et øyeblikk :sweat_smile:

Hvem var det som traff klokkereint her da!? Men får jeg noen likes, å neida :laughing:

Edit: Yihaa! Bra svar og greier. Se det var saker, dagen reddet :relaxed:

12 Likes

Nå har jeg ikke fulgt med mye på softox i det siste, men gode nyheter for aksjonærene nå. Begynner å bli interessant igjen.

Hvordan er ståa på cash? 31M på bok per Q1 og de brenner rundt 20M i kvartalet ?
Lukter det emisjon rett rundt hjørnet eller har de fått sikret noe funding nå nylig fra partnere/forskning ?

Edit: ikke et forsøk på å snakke ned eller noe, genuint spørsmål om tanker rundt det. Vil nødig løpe etter for kjapt nå og brenne meg «igjen» på softox…

Jeg beholder roen, på den måten har jeg unngått å brenne meg. Foretrekker papirtap innimellom, fremfor å løpe rundt som en hodeløs duracellkanin.

2 Likes

Ja, det kommer en emisjon med 99% sannsynlighet. Men om kursen er høyere eller lavere før og etter, det tør i hvert fall ikke jeg gamble på så jeg sitter rolig i steden for å stresse og være nødt til å følge med minutt for minutt…

Finansiering må på plass veldig snart ja og emisjon er vel det mest sannsynlige. Om det blir stor rabatt eller ikke og hvordan markedet reagerer er jo ukjent.
Men enda bra det er bevegelse i det fundamentale nå. Letter jo det å få på plass finansiering. Men de bør begynne å ha lengre horisont på finansieringen. Er idiotisk å drive å tømme kassen helt hver gang. Skaper bare uro og kursnedgang.

3 Likes

Ved forrige emisjon gikk kursen rett opp etterpå.
Nå er det slik at Softox har flere med på laget som det amerikanske og norske forsvaret. Ser ikke bort fra at det kan kommer mer penger fra denne kanten også. Var vel sagt de skulle være med å finne finansieringspartnere videre.

2 Likes

Kanskje Airthings kan kjøpe et par % av Softox Disinfectants så slipper småsparere å bekymre seg så mye om emisjon.

3 Likes