Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Første gang jeg har hørt Coopmed nevnt på en stund

3 Likes

SoftOx Solutions AS: Strengthens the liquidity

5 Likes

SoftOx Solutions AS: Styrker likviditeten

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/544337

1 Like

Innertier!

1 Like

Så basically en emisjon på 15 MNOK eller 389k aksjer til 38,5 kr ved suksess.

Synes det er en god løsning på det nåværende tidspunkt.

6 Likes

Man må jo ta av seg hatten for en slik midlertidig løsning. Snakk om å spille på lag med aksjonærene fra ledelsen. Hadde jeg hatt fri kapital hadde jeg økt på denne.

12 Likes

Jeg er enig, og hadde tenkt å kjøpe på en slik melding, men orker bare ikke :see_no_evil:

Nei, dette betales tilbake dersom selskapet sikrer seg inntekter som medfører at de kan tilbakebetale innen 1 år. I verste fall ekstrem liten utvanning, som vi først vet om 9-12 mnd.

Poenget er at såpass mye er på gang at de kun henter penger for 1 kvartal. Og de har muligheten for å hente mer.

Dette er vel helt suverent?

5 Likes

Da var man endelig inne igjen :partying_face:

13 Likes

Er jo bare 16k i volum idag, har du kjøpt bare for det du hadde i lomma eller? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er vel ikkje riktig.

" men Almhaug Bolig AS vil frem til forfall av lånet ha rett til å konvertere lånet til egenkapital i selskapet ved utstedelse av nye aksjer til kurs lik volumvektet gjennomsnittlig aksjekurs siste fem dager før avtaleinngåelsen minus fem prosent, NOK 38,551 per aksje. "

1 Like

men Almhaug Bolig AS vil frem til forfall av lånet ha rett til å konvertere lånet til egenkapital i selskapet ved utstedelse av nye aksjer

Dersom selskapet gjennomfører en emisjon før lånet forfaller eller er konvertert til aksjer, vil Almehaug Bolig AS ha rett til å konvertere lånet til aksjer til samme pris per aksje som tegningskursen i en slik emisjon.

Så hvis ting går bra og de kjører en emi på 60kr, så kan Almehaug konvertere lånet til aksjer for 38,5kr aksjen. Hvis de kjører en emi på 20kr, så kan Almehaug konvertere lånet til 20kr aksjen. Hvis ting går dritt og de ikke klarer å hente kapital utenifra, så antar jeg de vil ha rettigheter i boet. Softox har ingen rett til å tilbakebetale lånet uten at Almehaug kan velge å konvertere først.

I utgangspunktet, så er jeg ingen fan av konvertible lån, for de gjør det ikke lettere å få inn penger, men i den pressede situasjonen de er i nå og med muligheter til å få godkjennelser for desinfeksjon og muligens resultat av fase 1 studiet innen de MÅ hente mer penger, så er dette godt innafor.

3 Likes

Dessverre ingen storfisk :fish: hadde en seig oljeaksje som har vært øremerket til Soft-comeback og ingen tvil om at i dag var dagen for å reallokere.

3 Likes

Almhaug Bolig AS låner bort par mnd drift midler til SoftOx, uten risiko. Sikkert en veldig god avtale for Almhaug Bolig AS. Håper Softox får godkjenning i år.

En god avtale for oss alle, da er det bare å vente på neste gladmelding, den er nok ikke langt unna.

3 Likes

Dette er fordelen med å sitte i et selskap der ledelsen er tungt inne som storeiere, de har større motivasjon til å unngå utvanning

11 Likes

Jeg er spent på når alle gjerdesitterne blir fornøyde :joy: :partying_face:

1 Like

Nå ble vi andre like utvannet som om de hadde kjørt en emisjon på 38,55 om kursen holder seg over. Den egentlige fordelen, om det er noen, er at den største eieren er mindre tilbøyelig til å dumpe aksjene etter konvertering enn en typisk emisjonsflipper på ringelista til meglerne.

1 Like

Joa, men dette “hvis kursen holder seg over” er et veldig viktig forbehold.