Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ser ut som det er andre en oss som tenker det samme.
“WHO ser fram til ny generasjon coronavaksine | ABC Nyheter” WHO ser fram til ny generasjon coronavaksine | ABC Nyheter

De har vel interesse av å spare liv, sengeplasser og penger så tror alle tråder som kan draes vil bli dradd

1 Like

Å ta i bruk legemidler som ikke har vært testet ut tror jeg nok ikke de tørr. Fallhøyden er rimelig høy om det skulle vise seg å ikke være så smart også. Vi kan håpe på at ting går raskere enn det ellers ville men jeg tror nok for min del at jeg kalkulerer inn at dette kommer til å ta en del tid uansett.
Det vi nok kan ha et realistisk håp om er vel kanskje mer tilskudd til utviklingen og litt hurtigere behandling enn vanlig.

3 Likes

Mye bra med Softox, spennende tider i vente, og fine fremtidsutsikter… MEN, … …

En ting som irriterer meg noe helt enormt, spesielt nå som vi går mot en ny smittetopp, snart 2 fuckings år inn i denne pandemien, er at FHI IKKE… MAKTER… Å… OPPDATERE… VEILEDEREN… SIN…
Det er beint frem helt ubegripelig, og så hjelpeløst at det er til å gråte blod av!
En oppdatering ville gitt barnehager, skoler og bedrifter som søker råd i veilederen, ja alle som søker råd der kompetanse burde finnes, bedre mulighet for å velge det riktige og beste produktet på markedet.

I dag kan situasjonen være den at noen vurderer innkjøp av Softoxprodukt (ja, jeg irriterer meg like mye over at de ikke får godkjenningen sin), men pga. at det er alkoholfritt, og ikke anbefalt i veilederen, velges heller spritbasert som gir såre hender (Har sett småbarn grine av fortvilelse over såre, røde hender, med spritskyll som årsak), dårlig innemiljø, høyere sykefravær og Norovirus i fri flyt som resultat (FolkeHelseInstituttet, hør: "Vi trenger LAVERE sykefravær, ikke høyere).
Hva som gjør det mulig å nedprioritere dette i snart 2 pandemiår, er så ufattbart, så smertefullt og så frustrerende å være vitne til, at jeg er harmdirrende forbannet. Ikke på grunn av det medfølgende lave salget til Softox, men på grunn av dårligere smittevern enn nødvendig, med alle de ulempene som vi har visst om helt fra starten av pandemien.

Hva skal til for å åpne øynene til FHI. Det KAN ikke være greit å bare lukke øynene på denne måten, helt uten å få et kritisk blikk på seg. Dette må kunne sies å være en relativt viktig samfunnsoppgave i disse dager, men FHI hever seg altså suverent over dette…

Jaja :man_shrugging:

13 Likes

FHI har som kjent ikke vært veldig samarbeidsvillig, men jeg tror de endrer anbefaling når konklusjonene fra Hemsedal er offentliggjort.
EU-godkjenningen kommer også snart, og før det er på plass kommer vi ingen vei.
Jeg er uansett ganske sikker på at alle offentlige bygg i Hemsedal kommune hvert fall vil benytte Safedes (og Effektdes) om ikke lenge

7 Likes

Så enig, uforståelig, men det kommer, så snart hemsedal resultatene kommer/ en godkjenning fra kemi foreligger vil det definitivt løsne opp for fult, de nye biocidforskriftene som også kommer blir et paradigmeskifte. men utroligt å ikke ha hocl, Hypochlorous Acid, basert desinfeksjon i veilederen over anbefalt desinfeksjon for lenge siden.
Ren stabil Hocl tar de mest problematiske og resistente bakteriene/virusene (som BSE Prions, and HPV16 viruses), og har vist seg så langt å være det mest potente, miljøvennlige, skånsomme og den tryggeste desinfeksjon pr dags dato, godt å vite at softox er best i klassen her. Det burde vært en del av alle offentlige arbeidsplasser, ikke minst helseinstitusjoner og sykehus, verden over for lenge siden.

Akjseanalyse Softox-NO-5CD013JDML.pdf (437,1 KB)

9 Likes

Noen får saksøke/anmelde de da for manglende evne til å oppfylle oppdraget sitt. Kanskje det skaper nok oppmerksomhet til at de får fingrene ut av ræva.

4 Likes

Med dagens regjering kan man nok glemme en gransking av hva FHI holder på med. Ap passer sine. Men man kan bli ganske paff når representanter for institusjonen begynner å uttale seg om at man ikke bør sette en tredje boosterdose fordi nordmenn ikke trenger det i forhold til behovet i tredje verden og man må vise solidaritet. Denne type avveininger er vel så fjernt fra instituttets mandat at det normalt bør få konsekvenser men det kan man nok glemme. Uansett,takk til Støre&co for ikke å lytte til denne type dill. Men å få med FHI på laget i forhold til SoftOx synes tvilsomt. Hadde jeg ikke levd i troen på at norsk byråkrati ikke er veldig korrupt hadde Miljødirektoratet og FHI vært klare kandidater.

4 Likes

14 Likes

Kan se ut til at det er stor tro på Softox i pulver form…

bilde

3 Likes

Som hallingdøl har jeg flere kjente som jobber i Hemsedal, flere av dem sier att de ikke kjenner igjen huden sin etter att de kuttet ut all spritingen av hendene. Noen sier att den nesten konstante “kløingen” i nesen også er borte. Så bare positive tilbakemeldinger derfra. Ingen negative meldinger om lokt heller, de er også fornøyd med att den ikke tørker for fort på hendene, da får den tatt knekken på det den skal.

19 Likes

De skal snakke i 1,5 time bare om utviklingsområder på onsdag (tidligere kvartalspresentasjoner har vart 55 minutter, inkludert Q&A).
Her må det vel komme spennende nyheter eller oppdateringer? Så vidt vi har plukket opp tidligere kan det være multiprodukt i pulverform, vannrensing, munnskyll (periodontitt), kosmetikk/acne osv osv.

10 Likes

Tidligere har kursen hoppet oppimot 10% på bakgrunn av en relativ kortfattet presentasjon. Blir spennende hvilken effekt det blir i etterkant av denne.

1 Like

tror ikke det er uten grunn til de har det på engelsk denne gang.

1 Like

Ser ut som det jobbes med ting i Danmark (coopmed) og


image

12 Likes

De må bare dra på! Jeg har gjort klar plass på konto :moneybag:

God helg! :beers:

1 Like

Husk at dette er et langsiktig prosjekt som kan dra oss, og ikke minst pasientene til nye høyder i likhet med mange oljerelaterte prosjekter jeg har vært innvolvert med i de siste 40 årene! Slik tenker jeg, men innser også at potensialet her er beydelig høyere enn i de aller fleste norske oljeprosjekter! Her blir vi langsiktig med på ferden!

11 Likes

Kan man tolke setningene sammen som at EU-godkjenningen kommer så snart dataene er klare nå i november? (Altså uten særlig behandlingstid).

«These confirmatory tests (including requested tests) are anticipated to be finalized in November 2021.»
+
« SoftOx feels confident that when the requested documentation is available, the application will be duly recognized.” Says Almås.»

Softox og Kemi har nok uansett hatt jevnlig dialog siden mars/april.
2. påskedag var 5.april og regner med det var høy prioritert å få startet rett etter avslaget. Mao, 6mnd testdata er sikkert klare nå.

Dessverre tror jeg at KEMI har saksbehandlingstid på 4-8 uker selv om Softox leverer dokumentasjonen i november. Skulle nesten krevd erstatning fra den gjengen.

Sitter med en frykt at KEMI skal stikke kjepper i hjulene igjen, liker ikke at det er så stille.
Almås virket veldig sikker i sin sak siste kvartal rapport, men ble også veldig overrasket over avslaget.
Håper og tror det ordner seg denne runden.