Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

SIS er en game changer! Det at løsningen i tillegg dreper mikrober inne i en overlevende menneskecelle er så rått!

9 Likes

Angående utskilling av SIS, så var de jo veldig tydelig på at patentene forblir i morselskapet, så selv om det kan virke som en ikke optimal avtale i utgangspunktet kan det jo komme ganske greit med royalties?

Man kan si mye om Softox, men akkurat med tanke på maksimering av verdiene for aksjonærene har jeg definitivt tiltro. Selv om de ikke alltids lykkes (jmf emisjoner som kunne vært større sett i ettertiden lys).

6 Likes

SIS er legemiddel/drug, så jeg tolket at det er mer snakk om lisensiering og milepælsbetalinger. Dvs upfront-betaling og milepælsutbetalinger hvis en institusjonell/finansiell partner kommer inn. (ala Vaccibody uten jeg skal spekulere i beløp)
For SWIS/Safedes (medical devices) er det mer snakk om royalties.

MAO, jeg tror det kommer eksplosive nyheter hvis SIS fase1 er vellykket og tiden etter.

Softox er kanskje tidenes mest underprisede selskap på børs og her kan man få prosenter som man kun ser i krypto. Jeg har ståltro på sis, vi har Thomas Bjarnsholt med på teamet og når han er stålbull, er det stor sjanse for suksess.

2 Likes

Hva er det du ikke liker?

Har ikke sagt jeg ikke liker noe, men flere over som ytret misnøye med en eventuell utskilling av SIS, selvfølgelig avhengig av hvordan det blir gjort og hva vi sitter igjen med.
Tenkte bare att OM det kan se ut som vi får dårlig betalt for SIS i utgangspunktet, så kan det jo bli ganske baktungt og lukrativt på sikt.

Jeg har vært kritisk til hvordan SoftOx har håndtert finansiering. Alltid ute i siste liten og skapt unødvendig stor usikkerhet. Jeg tror dette problemet gjenspeiler seg veldig i kursen akkurat nå også.

Men dette grepet har jeg faktisk tro på kan få frem verdiene/potensialet på en bedre måte enn å ha alt i ett selskap. Dette fordi investorer får mulighet til å satse på det de har tro på.
Har man tro på at sårbehandling blir stort men ikke har tro på SIS vil man fort avstå fra å investere fordi SIS kan bli et pengesluk.
Har man tro på at SIS kan bli stort men ikke tro på at de andre produktene blir en kommersiell suksess vegrer seg man kanskje for å investere i selskapet da de jo kan komme til å bruke masse penger på produktutviklinger som aldri blir en kommersiell suksess.
Ved å skille ut SIS gir man investorer med stor tro på akkurat dette produktet mulighet til å investere i akkurat dette uten risikoen for at andre potensielle pengesluk skal bli et problem. Da tror jeg betalingsviljen er langt høyere.
Og får de gode avtaler på SIS burde jo dette gjenspeiles i prisingen av morselskapet og dermed også gi bedre mulighet til å hente kapital til en bedre kurs enn ellers.

Så jeg har tro på dette grepet. Men de må jo løse finansieringen av morselskapet på en bedre måte etter hvert også. De må komme bort fra kortsiktigheten de har nå.

3 Likes

Grunnen til at de ikke hentet mer penger ved sist emisjon var jo fordi de forventet at de skulle gå EU godkjenning på Safedes. Nå kan man også hente mer penger, men på disse kursene er det ikke gunstig for aksjonærene. Først blir det noen godmeldinger før vi ser en emisjon. I mellomtiden vil nye investorer ikke investere i selskapet pga emisjonsfrykt. Derfor vil kursen vake i dette området før det kommer vesentlige nyheter. Jeg personlig hadde likt best hvis Sis ikke ble skilt ut av morsselskapet fordi jeg vil ha den potensielle oppgangen i SIS som videre blir reflektert i Softox kursen.

Jeg skjønner rasjonalet bak å vente på godmeldinger før man kjører en emisjon. Men problemet er når gode meldinger lar vente på seg og situasjonen begynner å bli prekær. Da overskygger emisjonsspøkelset veldig mye av gode nyheter. Nyheter som med litt slack i finansieringen ville gitt stort kursutslag kan fort bli til en ganske begrenset oppgang før emisjonsspøkelset tar overhånd igjen.

Og hvorfor kan man ikke få det selv om SIS ligger i et datterselskap?
Hvis potensialet med SIS blir synlig gjennom nivået man henter kapital på i dette datterselskapet vil jo dette også påvirke SoftOx-kursen.

3 Likes

FØRSTE CORONAPILLE NØDGODKJENT FOR BRUK I EUROPA OG NORGE

Det europeiske legemiddelsamarbeidet (EMA) har tatt i bruk en unntaksparagraf for å godkjenne bruk av Mercks coronatablett, Lageviro, i påvente av en endelig, formell godkjenning. Det skriver de i en pressemelding.

Kan en vente noe slikt for inhalatoren til Softox? Bør absolutt være en muligheit nå som Europa snart oversvømmes av covid og helsevesenet ikke klarer å handtere situasjonen.

3 Likes

Satser på at Sis blir nødgodkjent. Dette blir bra.

Må gjennom fase 2 uansett, men covid forsvinner ikke med det første, så absolutt mulig

4 Likes

Tviler på at covid vaksinere har vert gjennom en fase 2. De ble utvikle på 6 måneder

Vaksinene fulgte alle fasene, men i rakettfart. Fase 1 er friske personer. Som sier svært lite om effekten, men en god del om tåleevnen. Sier seg selv at fase 2 er en absolutt nødvendighet iom at det skal bevise middelets evne til å ta knekken på den aktuelle sykdommen.

2 Likes

Da bør dette også gå i rakettfart😉 Inhalatoren virker nok så blir spennende👍

1 Like

Utviklingen gikk kjappere enn det, det var testingen som tok tid.

1 Like

Det betyr at vi får en del multimilionærer her inne i rakettfart også😱i såfall

Her snakker man vel om å ha nok penger, og hjelp fra myndighetene til å få fortgang på godkjenningsprosessen. Det fremstår rart for meg at Softox ikke får slik hjelp under dagens Pandemi.

Er det Softox selv som ikke evner å kommunisere hvilket produkt de har?

Forskningsrådet mente at Softox ikke hadde begrunnet det kommersielle potensialet til SIS tilstrekkelig. Kort sagt; de betvilte muligheten til å tjene penger på teknologien. Og avslo søknaden.


Umulig å si om det mest var forskningsrådet som gjorde seg unødvendig vanskelig, men det er absolutt mulig å mistenke at Softox også hadde delskyld i at muligheten glapp.