Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Husk denne fra i fjor…

Sjefstrateg Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets er imidlertid ikke overbevist på prisingen på aksjen. Han mener at selskaper som Softox har det med å skyte i været i sånne situasjoner som vi nå ser.

– Om produktet deres funker som de sier er spørsmålet om det egentlig burde være en kursøkning på 3.000 prosent, heller enn 30. Jeg vet bare at det spekuleres i om det har noen effekt, sier han.

God søndag :slight_smile:

4 Likes

Mcap på 14,5 mrd uten trykking av flere aksjer. Ikke usannsynlig det, med tanke på problemet de da løser. Burde allerede vært priset 300-400% høyere sammenlignet til peers:)

2 Likes

Softox kommer til slutt og vil fremstå som et gyldent eksempel på at man aldri bør skue hunden på hårene.

3 Likes

De blir nå priset likt (faktisk enda lavere) enn bedrifter som er helt i starten på utvikling av kosttilskudd fra fisk, les: ABS. Og langt unna tilsvarende biotec selskaper som driver blant annet med kreft, der konkurransen er myse større og COS mye mindre, imo. Pengemangel og lite kjennskap som gjør at denne blir priset lavt. Men vært tålmodig før jeg, sittet flere år i aksjer før markeder har oppdaget og priset aksjen rett. Kan jo seff feile på veien, men her er det priset inn null sjanse for suksess på noen av produktene.

3 Likes

vi trenger erpe?

Rart at ikke noe sannsynlighet av SDS-prosjektet blir reflektert i kursen! Her snakker vi 12mEUR + 10,6mnok (80% finansiering). Og åpning til et gigamarked

2 Likes

erpe og lignende er nyttige “idioter” som sørger for at de kommende oppturene bare vil føles enda deiligere.

2 Likes

ser jo hva han skriver… ikke idiot, men supertroll :slight_smile:

Det han skriver er på mange måter bare et ekko av hva svært mange andre utenforstående mener og som er mye av grunnen til at aksjen ligger i stabilt sideleie. Forutinntatthet og kannibaliserende aksjonærer.

Pluss at erge er full av seg selv. Typen som klarer å få det for seg at jorden kretser rundt hans eget hode.

1 Like

spærm lukt… sier sitt. han er årsak, ikke konsekvens.

Det kommer, de har rotet det til selv med avslaget fra svenskene. Proof of concept kommer når de kan vise til godkjennelse av produkt. De har nå vist hva de kan få til med akkurat dette med Hinas, så grunnlaget er lagt og vist men også til dels knekt ved tilbaketrekkingen desverre.

Endelig godkjenning er det som skal til nå! Får dokumentasjonen fra Hemsedal så vil nok WHO også komme med samme anbefaling som Kaiser.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Du har så mye rart for deg. Kan du skutte å skrive alt det tullet ditt?

1 Like

(post deleted by author)

(post deleted by author)

(post deleted by author)

Og apropos SIS så sa de det gikk i henhold til plan, dvs at hvis det hadde vært issues med sikkerheten hadde de vel stoppet?
Føler meg ganske sikker på fase1 går veien.

Og for veien videre var også dette spennende:
«SIS removes intracellular enveloped virus without effecting host cell viability within 15 min in vitro»

3 Likes

Har ikke sett hele presentasjonen enda men inntrykket er i hvertfall at fase 1 går bra. Ville vært merkelig å presentere plan om utskillelse og snakk om interessenter om det var problemer med fase 1. Mener nå jeg da, men noen garanti har vi jo ikke.

1 Like

De har jo ansatt Bjørnholt ene og alene for å jobbe med sis, hadde de ikke? Tror de har troen med tanke på all støtte de får og investeringer de gjør her. resultatene de avslørte i den danske artikkelen virket jo bra. Grisen de testet på har det jo bra,nøfferog koser seg. Så dette har jeg lyst å være med på

1 Like

Ser ut som vi fikk et clue på produktutvikling (“opportunity x”?) i kvartalsrapporten: “Our surface disinfectant EffectDes® is still on the market and has proven applicability for several areas of use including fogging. The use of an alcohol-free surface disinfectant could be game-changing in critical areas such as the armed forces, schools/kindergartens, offices/closed spaces, airplanes/airports, stadiums/areas, and offshore operations.”

Effectdes i “dampform” ?

2 Likes