Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ja, juni

Mye som skjer framover da, blir definitivt spennende. Mye kan klaffe med en pandemitopp ogsÄ

Jeg kan ikke forstÄ noe annet enn at Softox mÄ vÊre et attraktivt oppkjÞpsmÄl i dette bildet.

Fyren i TromsÞ er jo helt pÄ jordet .

5 Likes

Sikkert samme nisse ( fra TromsÞ) som utalte seg om Softox i beste sendetid, hÞrtes overrasket ut at hocl Ä blandingen til Softox var sÄ god som den var. Sa vel pÄ tampen om det virker var det bra.

De forsker vel selv om noe tilsvarende i TromsÞ som de har stÄltro pÄ, tror det var med tang Ä tare eller noe.

1 Like
3 Likes

Det har hatt veldig god effekt pÄ omgangssyke og forkjÞlelse i hvert fall. Jeg har ikke vÊrt syk pÄ 1 Är, men nÄ som alle har sluttet Ä bry seg om hÄndsprit og hÄndvask har jeg hatt to runder pÄ kort tid.

8 Likes

Ekstremt mange har vÊrt syke i hÞst. Tydelig at folk har trappet ned hÄndhygienen.

1 Like

Husk at vi ogsÄ har trappet ned immunforsvaret

4 Likes

Ja nesten ingen influensa i fjor vinter betyr lavere immunforsvar mot influensa og langt mer influensa i Är. Dette er trolig en kombi. med mindre hÄndhygiene og mindre bruk av munnbind.

2 Likes

Jeg tror ikke hÄndhygienen er pÄ et lavere nivÄ enn fÞr pandemien.
Men som de andre er inne pÄ fikk nok ikke immunforsvaret trimmet seg sÄ mye som normalt foregÄende Är. Ser jo pÄ de vanlige smittsomme sykdommene hvor effektive tiltakene var.
Spesielt de (nest)minste barna har jo en del immunforsvarherding Ä ta igjen. I tillegg har vel de fleste vÊrt utsultet pÄ sosiale happenings og kanskje gjort ekstra mye av det i hÞst.

Å fĂ„ skiftet ut hĂ„ndsprit der det brukes med noe som ogsĂ„ tar Norovirus vil nok vĂŠre en mulig bidragsyter til Ă„ redusere det totale smittetrykket noe. Hadde vĂŠrt fint om noen kunne fĂ„tt godkjent et slikt middel snart :roll_eyes:

7 Likes

Er handel pauset nÄ eller er det bare hos meg det stÄr helt stille?

Ingen interesse for aksjen, helt til det snur og da gÄr det fort, jÊvlig fort tror jeg.

Jeg tror ikke den er pauset. Ganske laber aktivitet i mange aksjer i dag.

Begynner Nakstad Ä si at folk ikke bÞr desinfisere hendene sÄ ofte lenger - nÄ som Softox endelig kan bevise at det blir bedre innemiljÞ og mindre sykefravÊr sammenlignet med hÄndsprit :slight_smile:

Det er sÄ mange triggere framover nÄ, sÄ mye spennende. Bare den spin off av SIS kan det komme ekstreme forventinger til. Kan bare se hvor hyard tok av nÄr de meldte om spin of. Vil fÄ fram verdiene. HÄper de finner en stor utenlandsk partner, tipper det kommer bra med tilbydere etter fase 1.

Rocha invest som flasher?

Forskere advarer om ny coronavariant

En ny coronavariant, fÞrst oppdaget i Botswana, skaper nÄ bekymring.

Forskere sier at varianten, som har fÄtt navnet B.1.1.529, har et «ekstremt hÞyt antall» mutasjoner som kan drive nye smittebÞlger ved Ä unngÄ kroppens forsvar, skriver britiske The Guardian.

SÄ langt har det bare blitt pÄvist ti tilfeller av varianten, fordelt pÄ tre land.

Varianten har 32 mutasjoner pÄ det sÄkalte spikeproteinet, som er den delen av viruset de fleste vaksinene bruker for Ä forberede immunsystemet vÄrt mot covid-19-sykdom.

Tom Peacock, som er virolog ved Imperial College London, har pÄ Twitter-skrevet at varianten virkelig bÞr overvÄkes pÄ grunn av «den forferdelige spike-profilen», men la ogsÄ til at det kunne vise seg Ä vÊre en «rar klynge» som ikke er veldig overfÞrbar.

SÄ langt er varianten bare pÄvist i Botswana, SÞr-Afrika og Hongkong.

Forskere overvÄker nÄ den nye varianten for Ä se om den starter Ä spre seg ytterligere.

Ja antibac-gutta dumper siste rest i dag :sweat_smile:

Virker som det er fĂ„ reelle selgere, mesteparten bot’er pĂ„ salgssiden. Og sĂ„ er det de som ikke gidder mer og hiver aksjene ned til bid (bunnfiskerne).

Tydelig at de er klar for Ä invitere seriÞse aktÞrer inn i prosjektene, og det blir flere muligheter med den teknologiplattformen etter hvert som nye prosjekt kommer. Og det beste av alt, sÄ fÄr de (sannsynligvis) betalt lenge fÞr produktene er pÄ markedet.

“After an evaluation of our core competencies, we have refined the company strategy: to
develop our projects until we achieve proof of concept/proof of sales. SoftOx excels with our team,
network, technology platform and IP, and our focus is to optimize the R&D processes. Our platform
technology has the potential to greatly impact global health, and we have several projects in the
pipeline ready for collaboration and partnership opportunities”

8 Likes