Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Mye som skjer framover da, blir definitivt spennende. Mye kan klaffe med en pandemitopp også

Jeg kan ikke forstå noe annet enn at Softox må være et attraktivt oppkjøpsmål i dette bildet.

Fyren i Tromsø er jo helt på jordet .

5 Likes

Sikkert samme nisse ( fra Tromsø) som utalte seg om Softox i beste sendetid, hørtes overrasket ut at hocl å blandingen til Softox var så god som den var. Sa vel på tampen om det virker var det bra.

De forsker vel selv om noe tilsvarende i Tromsø som de har ståltro på, tror det var med tang å tare eller noe.

1 Like
3 Likes

Det har hatt veldig god effekt på omgangssyke og forkjølelse i hvert fall. Jeg har ikke vært syk på 1 år, men nå som alle har sluttet å bry seg om håndsprit og håndvask har jeg hatt to runder på kort tid.

8 Likes

Ekstremt mange har vært syke i høst. Tydelig at folk har trappet ned håndhygienen.

1 Like

Husk at vi også har trappet ned immunforsvaret

4 Likes

Ja nesten ingen influensa i fjor vinter betyr lavere immunforsvar mot influensa og langt mer influensa i år. Dette er trolig en kombi. med mindre håndhygiene og mindre bruk av munnbind.

2 Likes

Jeg tror ikke håndhygienen er på et lavere nivå enn før pandemien.
Men som de andre er inne på fikk nok ikke immunforsvaret trimmet seg så mye som normalt foregående år. Ser jo på de vanlige smittsomme sykdommene hvor effektive tiltakene var.
Spesielt de (nest)minste barna har jo en del immunforsvarherding å ta igjen. I tillegg har vel de fleste vært utsultet på sosiale happenings og kanskje gjort ekstra mye av det i høst.

Å få skiftet ut håndsprit der det brukes med noe som også tar Norovirus vil nok være en mulig bidragsyter til å redusere det totale smittetrykket noe. Hadde vært fint om noen kunne fått godkjent et slikt middel snart :roll_eyes:

7 Likes

Er handel pauset nå eller er det bare hos meg det står helt stille?

Ingen interesse for aksjen, helt til det snur og da går det fort, jævlig fort tror jeg.

Jeg tror ikke den er pauset. Ganske laber aktivitet i mange aksjer i dag.

Begynner Nakstad å si at folk ikke bør desinfisere hendene så ofte lenger - nå som Softox endelig kan bevise at det blir bedre innemiljø og mindre sykefravær sammenlignet med håndsprit :slight_smile:

Det er så mange triggere framover nå, så mye spennende. Bare den spin off av SIS kan det komme ekstreme forventinger til. Kan bare se hvor hyard tok av når de meldte om spin of. Vil få fram verdiene. Håper de finner en stor utenlandsk partner, tipper det kommer bra med tilbydere etter fase 1.

Rocha invest som flasher?

Forskere advarer om ny coronavariant

En ny coronavariant, først oppdaget i Botswana, skaper nå bekymring.

Forskere sier at varianten, som har fått navnet B.1.1.529, har et «ekstremt høyt antall» mutasjoner som kan drive nye smittebølger ved å unngå kroppens forsvar, skriver britiske The Guardian.

Så langt har det bare blitt påvist ti tilfeller av varianten, fordelt på tre land.

Varianten har 32 mutasjoner på det såkalte spikeproteinet, som er den delen av viruset de fleste vaksinene bruker for å forberede immunsystemet vårt mot covid-19-sykdom.

Tom Peacock, som er virolog ved Imperial College London, har på Twitter-skrevet at varianten virkelig bør overvåkes på grunn av «den forferdelige spike-profilen», men la også til at det kunne vise seg å være en «rar klynge» som ikke er veldig overførbar.

Så langt er varianten bare påvist i Botswana, Sør-Afrika og Hongkong.

Forskere overvåker nå den nye varianten for å se om den starter å spre seg ytterligere.

Ja antibac-gutta dumper siste rest i dag :sweat_smile:

Virker som det er få reelle selgere, mesteparten bot’er på salgssiden. Og så er det de som ikke gidder mer og hiver aksjene ned til bid (bunnfiskerne).

Tydelig at de er klar for å invitere seriøse aktører inn i prosjektene, og det blir flere muligheter med den teknologiplattformen etter hvert som nye prosjekt kommer. Og det beste av alt, så får de (sannsynligvis) betalt lenge før produktene er på markedet.

After an evaluation of our core competencies, we have refined the company strategy: to
develop our projects until we achieve proof of concept/proof of sales. SoftOx excels with our team,
network, technology platform and IP, and our focus is to optimize the R&D processes. Our platform
technology has the potential to greatly impact global health, and we have several projects in the
pipeline ready for collaboration and partnership opportunities”

8 Likes

Har tenkt det en stund og det kan fort komme en avtale alla Vaccibody på både SiS og SBE. Gutta boys som venter på emien kan fort bli slukøret.

Kan ikke se de går for noe annet enn en slik avtale i grunn, tviler Almås har noe lyst på utvanning å kanskje miste kontrollen han har pr. Idag.

6 Likes