Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Har tenkt det en stund og det kan fort komme en avtale alla Vaccibody på både SiS og SBE. Gutta boys som venter på emien kan fort bli slukøret.

Kan ikke se de går for noe annet enn en slik avtale i grunn, tviler Almås har noe lyst på utvanning å kanskje miste kontrollen han har pr. Idag.

6 Likes

Gode ord, men så gjenstår det å se om de evner å leve opp til sine vyer!?
Har så absolutt tro på teknologien etter å ha lest meg opp, og hørt nøye på R&D-presentasjonen. Men selskapet må bli mer profesjonalisert etter hvert.

De har nå mange baller i lufta så positivt at de nå begynner å splitte opp selskapet.

Almås er en god selger, men tror neppe han er den rette personen til å lede selskapet videre, dvs. det gjør det noe enklere nå som man splitter opp selskapet i flere enheter.

3 Likes

Om så skjer spretter kursen opp minimum 10X samme dag som en slik avtale publiseres. På sikt tenker jeg mer på 100X dagens kurs.

4 Likes

Ingen tvil om at det finnes muligheter, men per i dag har selskapet kun prekliniske resultater å vise til. Mao; tviler på at noe slikt er rett rundt hjørnet og kassen tømmes fort. Emi er fortsatt det klart mest sannsynlige på mellomkort sikt, imo. Men at de kan sitte med så gode kort på hånden at valget faller på en tilsvarende løsning som sist, altså type 50 mill og kun forsiktig utvanning, det er mulig.

Uansett hva; 2022 blir særs spennende.

1 Like

Har sittet og sett kapitalmarkedsdagen i opptak i dag, og jeg er 100% enig med deg her @investor6 :ok_hand: Teknologien og det vitenskapelige er virkelig interessant, men jeg får dårlige vibber av ledelsen, spesielt Almåsen selv. Han er helt sikkert en ekstremt dyktig gründertype, men dersom de nå skal ta steget videre så burde de kanskje se etter en enda mer profesjonell CEO.

Jeg synes han er alt for lite presis i sine uttalelser, han overselger som en ivrig pastor og han virker fortsatt alt for optimistisk i sine uttalelser enn det han hadde trengt å være.

I tillegg er det relativt akutte pengebehovet en problemstilling som gjør at jeg foreløpig ikke vet om jeg tør å investere på det nåværende tidspunkt. Jeg har ingen tro på at de er en stor partneravtale rett rundt hjørnet (det sa jo faktisk Almås direkte også), så det mest sannsynlige er vel et par gode nyheter og en emisjon i kjølvannet. Det trenger absolutt ikke være krise, men jeg har bare ikke så mye tillit til ledelsen at jeg hopper blindt inn i aksjen nå (selv om jeg har lyst basert på teknologien og mulighetene som ligger der).

4 Likes

De lånte nettopp penger og långiver var villig til å låne ut mer om det skulle bli behov.

1 Like

Profesjonalisering har økt betraktelig det siste året. Profesjonalisering er også grunnen til de har ambisjoner om å liste seg på hovedlisten. Kanskje aksjonærene også er mer profesjonelle der? :slight_smile:
De har ansatt ny ledelse i blant annet SIS og Softox Defense Solutions.

Ser for meg at Softox Group etter hvert blir et holdingselskap med datterselskap med selvstendige prosjekter og egen ledelse

1 Like

Klar over det, men krukken er ikke bunnløs for Almhaug bolig. Det gir mer forutsigbarhet, men kan ikke dra ut i det uendelige. Ingen vet om de bare venter på en kursoppgang som monner eller om det er snakk om et høypotent ess i ermet. Den siste blir spekulativ og etter mitt syn minst trolig.

1 Like

Har vel kommet lenger enn det innen Q1 2022?

3 Likes

Absolutt. Spørsmålet er om det er tidsnok om ønsket er å unngå emi fullstendig. Som enkelte spekulerer i. Tvilsomt i mine øyne.

Det er profesjonalisering på gang her, uten tvil. Men et fornuftig grep kunne nok vært å få inn en ny CEO med bredere erfaring fra større selskaper innen helsesektoren. Og flytte Almås over i en annen rolle.

2 Likes

Syns han virket nøktern, ærlig og realistisk

4 Likes

Ja håper på et ala" Softox Group" blir et holdingsselskap etter hvert. Tror egentlig at Almås også tenker i de baner ettersom han allerede nå begynner å splitte opp selskapet.

Almås ser kanskje sine egne begrensninger, og samtidig ser han at verdiene vil komme langt bedre og raskere frem i dagen ved å splitte selskapet i flere produktenheter.

3 Likes

Så bra, jeg dannet meg bare mitt eget inntrykk. Kan være åpen for at jeg overtolker basert på tidligere erfaringer.

Men jeg synes f.eks. at uttalelser om at de store selskapene (de som er best i verden, ref. Almås) er “superinteresserte”, når de akkurat har startet innledende samtaler, er litt “umodent” og lite tillitsvekkende av en profesjonell CEO i omtalen av sin forhandlingspartner.

@investor: Jeg synes planene om å splitte opp selskapet virker fornuftig, og det vil også gjøre Almås sin rolle “mindre viktig”, hvis du forstår hva jeg mener.

2 Likes

Kanskje de tar en emisjon da i februar/mars 2022? Men tror ikke det er så “farlig” etter gode resultater på SBE og SIS fase 1, og da kan de like gjerne smelle i bordet en lisensieringsavtale rett etterpå.
Så vidt jeg husker var det veldig få som fikk så mange emisjonsaksjer på 55kr som de ønsket og rep.emisjonsaksjene var ubetydelig (2-3% av totalbeholdning?) Selvfølgelig kjipt at KEMI ble partypooper i etterkant.

2 Likes

De har jo nettopp hentet kapital :slight_smile:
15mnok.

Har de hentet penger i Q4? Har fortsatt litt å lese meg opp på her, men slik det så ut for meg så hadde de 16mill igjen på bok ved utgangen av Q3, og de hadde en net cash flow på -14,5mill i samme kvartalet. De bruker vel ikke mindre penger dette kvartalet.

Frykter ikke en emisjon selv heller. Ikke i en periode hvor det bør flyte over av potensielle triggere. Da hadde det vært betydelig tyngre om selskapet hadde blitt tvunget til å hente penger på kurs under kr 40 for noen måneder siden.

Men er de ikke tom innen utgangen av Q4? Eller er det jeg som er helt ute nå?

De hadde vel cash beholdning på ca 16,5mnok Q3 (utgangen av sept.)
De bør ha ca 6,5mnok nå i slutten av november + 15mnok fra Almhaug Bolig = 21,5mnok.

Da tenker jeg det holder til slutten av februar eller mars. Kommer an på hvor tett de vil komme på det, men kan godt hende fase1 på SIS og SBE er klart innen da

5 Likes