Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er lenge siden Almås nevnte at BP hadde vist interesse for Softox (SIS). Med alt det positive som har skjedd den siste tiden, så tror jeg ikke interessen har blitt noe mindre. Softox overrasket nok mange med det kortsiktige lånet (med mulighet for å låne mer). Grunnen til det heller jeg til er fordi de forventer å lande en avtale som vil fikse finansene. Det ble vel sagt noe i retning av å finne den optimale/riktige partneren. Da tolker jeg det dithen at det ikke er Softox selv som må banke på døra for å komme inn i varmen, men at det er de som til en viss grad bestemmer hvem som skal komme inn i varmen. BP er ikke dumme …de ser jo hvilke enorme inntekter dette kan generere hvis alt går veien.

8 Likes

Lånet var nok kun en nødvendighet for å unngå emisjon på 30tallet.

1 Like

Det var jeg som var helt ute, ja. :woozy_face: Bare å beklage at jeg ikke hadde oppdatert meg mer på egenhånd før jeg begynte å spørre og komme med antakelser. :pray:

Lånet fra broder Kristian Almås må jo tas som et signal om at de forventer å holde hodet over vannet inntil de får inntekter, og at det kun er i verste fall de må kjøre en emi. Selv om jeg personlig helst hadde sett at de hadde noe mer penger i banken. Men uansett betryggende at de har så utrolig mye skin in the game, den Almås-familien. :ok_hand:

5 Likes

Nye virusmutanter gjør SIS stadig mer relevant

1 Like

Der er vi nok totalt uenig. Kan ikke skjønne annet enn at Softox er en superhet kandidat blant BP i og med at de allerede har utviklet det beste hånddesinfeksjonsmiddelet + SWIS nært forestående og ikke minst SIS som kan bli “den nye Paracet og Ibux’n”. Det lille det vil koste dem å sørge for å finansiere Softox, kan dem få tilbake i mangfold. De store tenker selvfølgelig langsiktig. Vinn-Vinn.

4 Likes

Enig med deg at de vil kunne skaffe midler når SIS, swis og godkjenning fra Hinas er klar, på en høy kurs.
Men når kursen var på 30 tallet og likviditeten var noe tynn. Var det lurt å hente inn litt ekstra midler, fram til de kan kjøre en emisjon på over 55.
Lånet fra broren er risikofritt for han, og mulighet å få konvertere det til en lav kurs.

De har vel allerede kjørt 5-6 (om jeg husker riktig) forsøk på gris før fase 1 så SiS burde allerede være godt dokumentert til at BP hiver seg over.

Fase1 går på behandling over 15 min og skulle vært sykehus eks. Ha fem pustemasker (som sikkert de allerede har og bare kan kobles til) kan de behandle veldig mange i løpet av 24 timer.

3 Likes

Gutta, vi sitter på en gullgruve. Thomas Bjarnsholt, en høyt annerkjent forsker jobber med utviklingen av SIS. Har han troen, så blir det “dumt” å være skeptisk. Dette blir bra saker :slight_smile:

3 Likes

Dersom den nye virus varianten brer om seg ser jeg for meg at sis fase 1 kan bli avsluttet (unblinded) før tiltenkt dersom de ser gode signaler på at sis er trygt i lunger, for å få fase 2 fort i gang.
Har skjedd i Mangen andre biotek selskap under pandemien.

8 Likes

Det er helt utrolig at kursen ikke er høyere enn den er, absolutt ingenting av potensialet er priset inn. Blir ett bra smell når det smeller…

10 Likes

Softox har komt langt med inhalatoren og de andre prosjektene de holder på med og som dere ser er kursen nesten der den var før pandemien.
Så at selskapet er enormt underpriset nå trenger en ikke være rakettforsker for å se.

Men snart smeller det og da går vi høyt😊

6 Likes
5 Likes

Det tar pfizer ca 3 måneder å evnt. korrigere vaksinen (hvis nye varianter er mer motstandsdyktig) + mange måneder å rulle ut i flere doser. Tviler på vaksinen i tablettform er en mirakelkur, så det kan kanskje virke som SIS er aktuell for denne pandemien- gitt at den funker da

2 Likes

Helt klart en fordel med sårskyll i første fase som overlegent slår hva som blir brukt pr. idag. Som sagt tidligere; Det er nesten utenkelig at ikke BP er overinteressert, og sånn ca. som Almås sa; “Vi jobber med å finne den riktige partneren som på best mulig måte kan spre produktene til de strategisk riktige markedene”. Noen som kan låne meg et par mill. et års tid?

4 Likes

Helt utrolig at Softox er priset som den er. Mars 2020 steg den voldsomt pga Covid. Hvorfor skal den ikke gjøre det når man innser at vaksinene funker dårligere enn man trodde og Softox har en veldig god løsning mot dette, altså SiS. Går dette gjennom, snakker vi om 100 gangeren :smiley:

6 Likes

Fryktelig tragisk med all lidelse og død rundt i verden, og utrolig dumt at vi “aldri” blir ferdig meg dette “kinaviruset”. Alt for mye lidelse om vi ikke skal ha dette i tillegg.

Hadde vært veeeldig tilfredsstillende å vært meg på å lindre nød og spare menneskeliv i 1000 talls ved hjelp av Softox’s produkter. Nå må vi ha “fast fast fast - track”

9 Likes

Takk for deling David!
Helsedirektoratet erfarer at eksperter er svært bekymret for den nye varianten. I verste fall kan vi havne i en situasjon der tilgjengelige vaksiner i liten grad beskytter mot alvorlig sykdom («tilbake til start»), skriver direktoratet i sitt faglige grunnlag til regjeringen.

Egentlig også farlig i seg selv å publisere artikler som den jeg la inn ovenfor. Det å spekulere i det verst tenkelige hele tiden er langt i fra bare positivt. Mange har lett for å bekymre seg, og bekymring og redsel for hva som kan skje, kan for noen bidra til problemer i seg selv. Faktisk aldri bra å bekymre seg.

1 Like

Joa kanskje for noen. Vi får se hvordan det utvikler seg.

1 Like

Jeg ventet bare på at Soft-OX skulle bli nevnt i denne…

Edit:
Jeg ser boken hans, “Krigen mot bakteriene” har fått god kritikk av bla. Dagbladet, her er en anmeldelse fra NRK: https://www.nrk.no/anmeldelser/1.14953587

17 Likes