Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Iom at de fleste er for lat til å trykke seg inn på lenken




12 Likes

Jeg må ha dette inn med teskje, for jeg har ikke fulgt så godt med på Hemsedal-prosjektet. Har SoftOx selv noen gang nevnt fogging (og det tolker jeg som å spraye desinfeksjon i et rom slik at alt der inne desinfiseres)? Hvis ja, så kan det jo brygge opp til et drømmescenario rent forretningsmessig for SoftOx de neste månedene. Ved bra safety på SIS, samt indikasjoner på at SoftOx kan desinfisere hele rom/lokaler uten bivirkninger, så blir det spennende. Men hadde satt pris på en korrigering her om jeg fantaserer.

Noen med tanker rundt når en eventuelt vil få en reprising av selskapet? Er jo vanvittig at verdien ikke er høyere enn den er mht. både resultater og antall aktive variabler i pipeline… For øvrig er det jo nesten litt paradoksalt at det samtidig ikke finnes én eneste analyse m/dekning etter så mange opp/nedturer. Det har jo ikke vært SÅ stille rundt selskapet :sleeping:

1 Like

Min post om fogging hadde ingen sammenheng med Hemsedal prosjektet, Hemsedal prosjektet har ikke meg bekjent noe med fogging å gjøre. Har tatt meg noen glass rødvin å bare spekulerer.
Håper de venter med DNB analysen til etter positiv Kemi avgjørelse.

1 Like

Den må bli løftet ut av glemselen. Retail-hype anno våren 2020 skjer neppe igjen. Til det har Softox blitt dratt for mye gjennom gjørmen. Reprisingen vil, etter min magefølelse, komme når institusjonelle ser sitt snitt til å få en del av kaken. Det vil gi betydelig kjøpspress og skape en dominoeffekt. Om en avtale i EU er tilstrekkelig eller man må vente på SIS, eventuelt snacks fra FFI? Null aning. Kun sikker på én ting; det skjer til slutt og datoen rykker stadig nærmere.

5 Likes

Sitter med en følelse av at for at dette skal skje trenger selskapet ytterligere profesjonalitet. Jeg syns egentlig ikke Almås gjør en god nok jobb i presentasjoner og det som hører med, for meg blir det litt for tynt og selgende selv om det ofte er faktabasert. Når det er sagt leverte de andre to i Q3, det var meget bra :raised_hands: går kanskje i riktig retning?

1 Like

Annenvær post her inne er enten om at Almås er for uprofesjonell eller emisjon:)gikk kursen for fort opp for deg? begge deler ordnet seg:P

1 Like

Sant nok, men så er det kanskje et faktum at begge deler henger som et spøkelse over selskapet. Basic engelsk og penger er vel en forutsetning for å lykkes både med skalering og investorer :blush:

Aksjen kommer bare til å bli dyrere å dyrere fremover så kjøp å sitt og ta livet med ro😊
Alt tilseier at vi skal opp og det kommer flere gode meldinger fremover skal dere se.
De som selger og tror de skal komme billigere inn vil bli ståande igjen slukøra på perrongen😉

1 Like

Almås er på godt og vondt. Men “plottingen” i det skjulte, som blant annet har sørget for samarbeidet med FFI, lånet som gjorde krise-emi overflødig og mye annet usynlig smartness (gut feeling), det hadde mye mulig aldri skjedd med en mer konvensjonell hvitsnipp i sjefsstolen. Point being; Softox som selskap fremstår kanskje litt uryddig, men MYE gjøres fordømt riktig. Og jeg er overbevist om at Almås er en viktig drivkraft i så måte.

Når det er sagt; det kommer nok en tid hvor det eneste riktige vil være å få inn nytt blod i sjefsstolen. En som oppfattes mindre som en bilselger. I ikke alt for fjern fremtid.

8 Likes

Vel…et lån eller en rettet emisjon mot samme aktør, utgjør lite forskjell for selskapet og for selskapets aksjonærer.

Det handler om å hente inn penger som må betales tilbake, enten i form av cash (ved lån) eller i form av en andel i selskapet (ved emisjon).

Altså en utvanning av eksisterende aksjonærer uansett hvordan man snur og vender på det.

Kapital er ikke gratis.

2 Likes

Reprising? Aksjen opp 70% fra bunn allerede :partying_face:

Hente 50 mill+ på kurs 30-35 vs dagens nivå eller høyere* utgjør selvsagt en betydelig forskjell. Den er beyond åpenbar.

*best case kan det ramle en partneravtale (SIS) ned fra himmelen som forandrer det økonomiske landskapet fullstendig.

1 Like

Fornuftige betraktninger her. Uansett er vi inne i en spennende periode, og for en gangs skyld håper jeg jula varer helt (les: minst) til påske :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Fogging står nevnt i Q3-rapporten:

« Our surface disinfectant EffectDes® is still on the market and has proven applicability for several areas of use including fogging. The use of an alcohol-free surface disinfectant could be game-changing in critical areas such as the armed forces, schools/kindergartens, offices/closed spaces, airplanes/airports, stadiums/areas, and offshore operations.»

10 Likes

Jeg vet ikke om fogger er nevnt noen sinne av softox, men jeg vet det er testet på lokalprodusert hypoklorsyre i japan. det ble stoppet på manglende datagrunnlag om jeg husker rett, men det ble utstrakt fort, og brukt på togstasjoner. håper jeg finner artikkel som backer opp hukommelsen snart.

husk at softox er x 20 ish på en del her

Hva mener du med Mcap?
Mcap er ca 570mnok