Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Jeg mener den fortsatt er kraftig underpriset, bunnen har jeg innset at jeg aldri treffer og papirtap har aldri bekymret meg nevneverdig, hadde heller ikke dårlig samvittighet over å hevde at den var underpriset på høyere kurs. Løping har jeg ikke helse til, så det overlater jeg til andre, jeg er i pluss nå, men hvis jeg “roper” så er det ikke av den grunn. Håper det er flere som ønsker å bidra i det lange løp, i utviklingen av det som kan bli det største etter Penicillin ble oppfunnet.

11 Likes

Røk det noe av den store posten i dag eller ble den bare flyttet?

Ble spist opp til slutt

3 Likes

Noen som har innsikt/kunnskap om når det er anbudskonkurranse i helsesektoren i de forskjellige landene i EU/verden som er av interesse for Softox? Hvor ofte lyses slike kontrakter ut?

Og forventes det rask cashflow fra f. Eks anbudet dem vant i Sverige? Tenker da opp mot HINAS hvor det kom frem at dette ikke var en lukrativ kontrakt for Softox på kort sikt.

Mener/håper menigheten på at disse kontraktene skal gjøre slik at en unngår emisjon? For penger trengs ved nyåret.

1 Like

Veldig godt spørsmål. I slike anbudskonkurranser er det vel vanlig at det tar tid, ser neppe noen regnskapsmessig effekt før i q2 kanskje?

TED er det drøssevis med anbud så gir håp om noe kan vinnes der

https://ted.europa.eu/TED/browse/browseByMap.do

Har du oversikt over omfang og størrelse av kontraktene som kan være interessant for oss?

Tenker Softox vil lisensiere mye av produksjonen. Å dekke etterspørselen som blir i markedet vil kreve større kapasitet en det en har per i dag.
Noen som vet Hvor stor kapasitet de har på dagens tapperi?

Kapasiteten er vel betydelig enda en stund, var vel nevnt +/- 500mill å 75 000 flasker pr.dag om det ikke er mer når produksjonen nå er flyttet til Ose?

Når Hemsedal analysene som er forespeilet å ha gode resultater kommer, vil det utløse mye salg alt avhengig av om resultatene er bra eller mer en bra. Husk hva som ble sagt, disse resultatene har stor internasjonal interesse.

4 Likes

Det som også er ett viktig salgsargument er holdbarheten som virker å kunne bli veldig lang til de når opp til den røde streken.

4 Likes

Lang holdbarhet, som igjen er konkurransefortrinn sammenlignet med andre alkoholfri varianter.
Samt at de går for medical device (premium pris) på Safedes i USA om et par år.
Ligger an til bli en perfekt storm (med medvind) når Hemsedal-prosjektet kommer og dytter ut alkohol.

6 Likes

Fra: Dag R. Abrahamsen dra@soft-ox.com
Sendt: 29. november 2021 11:49
Til: Postmottak KLD
Kopi: Varteressian Maria; terje.aasland@stortinget.no
Emne: Ber om Hastemøte med Politisk ledelse i Klima og Miljødepartementet
Norske oppstartsbedrifter fra helsenæringen satt ut av spill av Klima og miljødepartementet
(Grunnet skjønnsmessige vurderinger som rammer Norsk Helseindustri)
Viser til tidligere innsendt innspills notat, samt til møte med leder for Stortingets Klima og
Miljøkomite Terje Aasland og til dagens telefonsamtale med politisk rådgiver Maria Varteressian.
I den nye regjeringsplattformen meldes det om et taktskifte som skal skje i næringslivet, og at en av
de viktigste akseleratorene vil være helsenæringen, dette i henhold til uttalelser fra Jonas Gahr Støre
og Trygve Slagsvold Vedum i Hurdal. Det skal bli bedre bruk av helsedata, økt satsing på
legemiddelproduksjon og mer utnyttelse av et verdensledende forskningsmiljø.
Ovenstående uttalelser står i kontrast til det som nå skjer, hvor hånddesinfeksjonsmiddelet Safedes
tas ut av markedet . Vi, Ose Water og Softox Solutions ber derfor om et hastemøte med Politisk
ledelse i departementet.
Best regards
Dag R. Abrahamsen
Director Communication & Business Development
SoftOx Solutions AS
Martin Linges vei 25
1364 Fornebu – Norway
Mob. +47 905 48 731

23 Likes

Almås med pannebånd observert på Starbucks på Skøyen. Håper det løsner litt i øvrige disposisjoner snart så jeg får tatt en skikkelig post her igjen. Ikke dårlig tid, men tror 2022 blir gjennombruddsåret til SoftOx.

9 Likes

Almås og Rocky Balboa.
image

8 Likes

Lite ærend for å signere med Orkla sikkert, ligger rett ved så jeg😀

Hehe, ja kanskje det. SoftOx har kontorer rett rundt hjørnet her også, på Hoff.

2 Likes

Hva er forskjellen på en “industrial partner” og “distributor”?
Eksempler?

1 Like

Progress report 282254 - SoftOx Biofilm Eradicator ? Development of an
antimicrobial drug composition for eradication of biofilm in chronic wounds .
Reporting deadline: 20211201 . Received: 20211125 .
Page: 1
PROGRESS REPORT
Project number: 282254
Project title: SoftOx Biofilm Eradicator ? Development of an antimicrobial
drug composition for eradication of biofilm in chronic wounds
Project manager: Rød, Kristine
Activity / Programme: BIA
Project owner: SOFTOX SOLUTIONS AS
Project period: 01.02.2018 - 31.03.2022
Report period: 01.10.2020 - 30.11.2021

Dok 105 Framdriftsrapport.pdf (48,8 KB)

2 Likes