Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Kom på noe jeg mente å høre på siste Q. Hva i all verden mener Almås med det sivile og militæret egentlig her fra 2:09:30.
Er det tanken at EDF skal finansiere den sivile biten fase 2 SIS? Der Softox kun betaler 20%? Går de for full finansiering av EDF (80% av utgiftene) når han sier det er bare starten de 50mill euro?

Nesten så jeg håper å ta feil her, arrester meg gjerne🙂

Med min begrensede kjennskap til CBRN miljøet i forsvaret sier jeg følgende:

Trusselen for CBRN, spesielt CB biten, Kjemiske og biologiske stridsmidler, er definitivt i vinden. Softox stiller med unike produkter spesielt hva anngår SIS, men har også muligheten til å erstatte gamle militære løsninger for decontaminering av hud f.eks ( RSDL ® (Reactive Skin Decontamination Lotion)).

Andre problemområder er håndtering og nøytralisering av kjemiske og biologiske stridsmidler, samtidig som TIM(Toxic industrial materials) er et stadig større problem om dagen.

Klor brukes og har blitt brukt på generelt grunnlag for nøytralisering og dekontaminering i flere tiår når det kommer til stridsmidler og lignende.

Dette er mine antagelser og jeg er verken fagperson eller snakker på vegne av noen.

Er ikke mye jeg har bidratt med her inne, og dere får ta inspillet for hva det er, synsing i beste grad, men kanskje det inspirerer til noen tanker eller mer research.

11 Likes

SIS har flere potensielle bruksområder (indication a, b, c osv). Søknaden gjelder aktivitet knyttet til forsvaret (militær inhalasjonsløsning).

Jeg har sikkert misforstått litt men spennende prosjekt

Jeg har vært i kontakt med SDS, og spilt inn at de bør ta kontakt med direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, der Sivilforsvaret sorterer under.

Sivilforsvaret er de som blir sendt ut i fredstid for å bistå nødetatene med mye mannskap, samt en del utstyr, når det er krise.

Sivilforsvaret har blant annet en egen mobil renseenhet (MRE) som blir brukt ved kjemisk, biologisk og radiologisk forurensning. Enhetene har egen bemanning, og er fordelt utover hele landet.

Det virket ikke som SDS hadde vurdert dette markedet. Jeg har ikke kontakter tilstrekkelig høyt opp i systemet, men ba dem ta det videre med direktoratet.

Jeg tror dette har potensiale både som finansieringskilde, og som et langsiktig marked. Det blir spennende å se om det blir noe av, men virket ihvertfall som om Rune Jomaas skulle sondere videre.

22 Likes

Stakkars de som vil inn med litt volum uten å flytte kursen betraktelig. Endelig ser det ut som majoriteten har skjønt at man potensielt sitter på gull og grønne skoger.

1 Like

Var på kapitalmarkedsdagen for noen uker siden, og snakket litt med både Almås og Burton etter presentasjonen. Fikk egentlig ikke så mye info fra Burton, men en liten kuriositet er at i en tidligere presentasjon hadde han presentert i en slide at det totale influensamarkedet var på 0.9 milliarder USD globalt. Denne hadde han nå fjernet, siden han mente at det egentlig er en del større. Dette begrunnet han i at Tamiflu alene genererte et salg på 700 millioner USD i 2020. Vanskelig å finne tall på dette, så får anta at det stemmer sånn noenlunde. Spurte ikke om planer for utskillelsen av SIS, da det virker som dette er på et tidlig stadium foreløpig.

På tidligere presentasjoner har det vært hintet til muligheter for en studie til for SWIS, altså en bekreftelsesstudie når SWIS potensielt har havnet i markedet. Jeg spurte Almås om selskapet vurderte en slik større fase 3 studie, et superiority studie på reelle sår, og ikke non-inferior slik SWIS-02 var. Han svarte et kontant ja på dette, og fulgte uoppfordret opp med at et slikt studie da kunne kjøres i regi av Mayoklinikken (Mayo Clinic). Det skal riktignok sies at Mayoklinikken hadde blitt nevnt i samtalen før dette, i forbindelse med desinfeksonsdelen, der representanter fra Mayoklinikken hadde kommet med innspill på desinfeksjonsstudiene. Dette ble også nevnt i webcasten. Jeg må likevel innrømme at jeg ble litt overrasket over Almås nevnte dette i forbindelse med SWIS.

Om man søker på Mayo Clinic - Wound Care kommer man etter hvert til denne siden: https://www.mayoclinichealthsystem.org/locations?service=Wound+and+Ostomy+Care
Basert på denne siden er det da 10 sites som potensielt kan være aktuelle, fordelt på to stater, Minnesota og Wisconsin. Kan godt være sites fra andre stater også kan være aktuelle, og at noen av disse i realiteten ikke er det. Almås nevnte også at en slik studie ikke nødvendigvis kun trengte å inneholde sites fra Mayoklinikken. Derimot om sites fra andre institusjoner også eventuelt ble involvert, kunne Mayoklinikken ha hovedansvaret for å kjøre studien. Dette ligger selvsagt langt frem, og jeg ville kanskje tippe vi snakket om nærmere 2024 om det noen gang blir aktuelt med en slik studie. Uansett syntes jeg det var interessante innspill fra Almås, for det tyder på at det har vært samtaler om dette.

23 Likes

Haha, ja! Umulig å komme inn med noe volum på disse kurser. Tenk om en større aktør vil vekte seg opp. Da blir det kjøps-press og kursoppgang i dager og uker… uff så synd… stakkars…

1 Like

70 folkens :open_mouth:

2 Likes

NU KØR VI MAN :star_struck:!!

2 Likes

Vedkommende med 20k gjør seg nok sine tanker

5 Likes

Dobling for de som hadde guts til å kjøpe på kr 35 :gem:

1 Like

Hver dag uten melding om pågående SIS-studiet er et tegn på at alt går etter planen. De må ha kommet langt i studiet uten implikasjoner nå.

7 Likes

Når skulle svaret på Hemsedal-piloten komme?

En gang denne mnd.

1 Like
4 Likes

Du mener vel ikke at man skal være fornøyd med dobling ?

Alle og enhver kunne nok tenkt seg å ha doblet innskuddet selv når selskapet knapt har forlatt startstreken. Som var poenget.

6 Likes

Nå ble det vel totalt omsatt rundt 9 mill aksjer på kurser i intervallet 70-102 i mai 2020 så noen kan potensielt fortsatt behøve nesten 50% til før de er i pluss. Timing er alltid vanskelig. Etterpåklokskap er en rimelig nøyaktig vitenskap men sjelden noen som har blitt rik på det.
Sikter ikke til noen spesielle her men ofte ser man jo også på slike forum at de som roper høyest om at en aksje er underpriset og tilsynelatende treffer bunnen også er de samme som hevdet det samme på langt høyere kurser. :slight_smile:

Men mye spennende som skjer nå og tydelig at markedet har fått litt økende tro både på teknologien og at finansiering skal løse seg. Så får vi se både hvor bra og hvor raskt det går. Blir vel mest overrasket om det ikke kommer store svingninger i SoftOx kursen også fremover. :slight_smile:

1 Like

Mulig jeg misforstår, men ser ingen her som påstår de har truffet bunn, eller sier de har så og så god avkastning? Tror de fleste bare viser til hvilket potensiale som har vært og er og at mange her har vært overbevist om dette lenge.

3 Likes