Var på kapitalmarkedsdagen for noen uker siden, og snakket litt med både Almås og Burton etter presentasjonen. Fikk egentlig ikke så mye info fra Burton, men en liten kuriositet er at i en tidligere presentasjon hadde han presentert i en slide at det totale influensamarkedet var på 0.9 milliarder USD globalt. Denne hadde han nå fjernet, siden han mente at det egentlig er en del større. Dette begrunnet han i at Tamiflu alene genererte et salg på 700 millioner USD i 2020. Vanskelig å finne tall på dette, så får anta at det stemmer sånn noenlunde. Spurte ikke om planer for utskillelsen av SIS, da det virker som dette er på et tidlig stadium foreløpig.
På tidligere presentasjoner har det vært hintet til muligheter for en studie til for SWIS, altså en bekreftelsesstudie når SWIS potensielt har havnet i markedet. Jeg spurte Almås om selskapet vurderte en slik større fase 3 studie, et superiority studie på reelle sår, og ikke non-inferior slik SWIS-02 var. Han svarte et kontant ja på dette, og fulgte uoppfordret opp med at et slikt studie da kunne kjøres i regi av Mayoklinikken (Mayo Clinic). Det skal riktignok sies at Mayoklinikken hadde blitt nevnt i samtalen før dette, i forbindelse med desinfeksonsdelen, der representanter fra Mayoklinikken hadde kommet med innspill på desinfeksjonsstudiene. Dette ble også nevnt i webcasten. Jeg må likevel innrømme at jeg ble litt overrasket over Almås nevnte dette i forbindelse med SWIS.
Om man søker på Mayo Clinic - Wound Care kommer man etter hvert til denne siden: https://www.mayoclinichealthsystem.org/locations?service=Wound+and+Ostomy+Care
Basert på denne siden er det da 10 sites som potensielt kan være aktuelle, fordelt på to stater, Minnesota og Wisconsin. Kan godt være sites fra andre stater også kan være aktuelle, og at noen av disse i realiteten ikke er det. Almås nevnte også at en slik studie ikke nødvendigvis kun trengte å inneholde sites fra Mayoklinikken. Derimot om sites fra andre institusjoner også eventuelt ble involvert, kunne Mayoklinikken ha hovedansvaret for å kjøre studien. Dette ligger selvsagt langt frem, og jeg ville kanskje tippe vi snakket om nærmere 2024 om det noen gang blir aktuelt med en slik studie. Uansett syntes jeg det var interessante innspill fra Almås, for det tyder på at det har vært samtaler om dette.