Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Dagens nyheter bør være analysemat :raised_hands: blir vel ikke noe av sb1m? Blir vel kanskje dnb nå i første omgang?

DNB bør ha noe ja, i allefall en pris de setter på SiS om ikke annet

Håper den kommer utenom åpningstid, så noen får løpe litt ekstra.

4 Likes

Så vidt jeg forsod så gjaldt ikke det midlertidige biocid-regelverket for EffectDes, kun Safedes, så de har hatt lov til å selge overflatedesinfeksjon hele tiden. Det jeg prøver å si er at dagens melding ikke har noe med svaret fra EU-kommisjonen å gjøre og at jeg tror det kommer flere avtaler på Safedes nå.

2 Likes

Akkurat dette som jeg har sett for meg og sett frem til; når det endelig løsnet hvor mulighetene for plutselige meldinger er uante. Trade i Softox har med ett fått noen nye parametre som bør kunne fungere som en game-changer. Sell on news blir forhåpentligvis aldri det samme igjen.

Gratulerer til alle som har bitt seg fast i det som har vært nedturer av nærmest bibelsk format. En oppgang vel unt!

10 Likes

Var ikke Biocid-regelverket for virkestoffene i Softox sine løsninger?

Må gjerne korrigere meg, men jeg TROR kun det gjaldt Safedes og ikke på Effectdes pga et veldig merkelig og komplisert regelverk.

Dette stod i Q3-rapporten:
-“From October SoftOx had to suspend the sale of hand disinfectant due to rejection of the regulatory biocidal application”
-“Our surface disinfectant EffectDes® is still on the market and has proven applicability for several areas of use including fogging.”

4 Likes

Du har nok rett! Dette med fogging må jo være tidenes mulighet for selskapet, særlig etter Hemsedal dersom resultatene er så bra som en skal ha det til :chart_with_upwards_trend:

Hey’ho nå er det jul (allerede) igjen :bullettrain_front:

2 Likes

Ja, spesielt dersom det etter hvert blir slått fast at luftbåren smitte er virusets foretrukne reisevei fra jordboer til jordboer. Blir spennende

1 Like

Mener å ha lest det tok timesvis å rengjøre en sykebil etter covid passienter. Hvordan det gjøres nå aner jeg ikke men ufarlig fogging her ville nok gjort susen.

3 Likes

Skal sies at Softox sin effectDes er på ingen måte alene om å kunne tilby alkoholfri fogging, men med kvalitetsstempelet “proven by the healthcare in Norway” for sin unike kombo, så bør mulighetene for å ta å nye markedsandeler i akselerende fart åpenbart være gode. Både her til lands og i det store utland.

Finnes nok flere. Tror det norske selskapet https://deconx.com/ faktisk leverer noe lignende. Mener Olympiatoppen tar med seg disse maskinene når ol-uttøvere osv skal reise til mesterskap / samlinger.

Når det er sagt er jo dette maskiner som er utviklet og allerede i bruk. Det gjenstår vel sannsynligvis fremdeles for softox å finne ut hvordan de skal distribuere v/fogging?

1 Like

SoftOx’ biocidprodukter som inneholder aktivt klor frigitt fra hypoklorsyre, skulle trekkes fra markedet. Dette gjelder både SafeDes og EffectDes vil jeg tro.
Softox har klaget Miljødirektoratets praktisering av regelverket. SoftOx mener at Miljødirektoratet praktisering er urimelig streng og i strid med formålet med regelverket.
Softox har bedt om hastemøte med Miljødirektoratet.
Kan muligens være at de nå fikk godkjenning fra EU-kommisjonen ang. Biocidforordningen.
Ville ikke være urimelig at Miljødirektoratet snur pga EU.

Knytter også stor spenning til det med politisk ledelse og Norsk Helseindustri som eksporterer for 26Mrd.

Uansett når Miljødirektoratet tydeligvis tolker regelverket feil kan de vel også måtte bøte for konsekvensene det skaper?

Softox ber om mer innsyn:
bilde

2 Likes

Både Kemi og miljødirektoratet har gjort det vanskelig for Softox, selv om Softox har hatt rett. En erstatning for tapte inntekter hadde vært fint. Skal vi si 10 millioner?

Må no gå for produksjonskapasitet vell??:slightly_smiling_face:

Burde vært på sin plass, hodene burde rulle i de leirene, skandale.

1 Like

Ikke lett å bli profet i eget land

Minst av alle steder i Norge

5 Likes

Veldig enig, er en stor skam det de byråkratene i både Kemi og ikke minst Helsedirektoratet har kommet med under en verdensomfattende pandemi. Virker som de jobber mot sitt mandat.

I den perioden har det kun vært antibac som har tjent på forbudet. Nå må de vel bare gjøre det eneste rette og legge seg skinnflate slik at de beste produktene som i tillegg er alkoholfrie Softox komme til sin fulle rett og være med og bekjempe denne pandemien.

3 Likes

Produktet det er tale om ikke kan påføre skade på helse eller miljø. Det fremstår som en klart uforholdsmessig bruk av myndighet.