Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det har kommet flere liknende artikler fra Almås tidligere i FA hvor kursen ikke har økt nevneverdig. Ser vi på kursutvikling siste uken har den ligget mellom 62 og 67 kroner. Dermed er 55 kroner helt i orden i et mer usikkert aksjemarked nå enn ved forrige emisjon. Å se på emisjonskursen i forhold til dagens sluttkurs blir feil. Fremover kan vi håpe på økte inntekter og mer støtte. Er faktisk ikke usannsynlig dette er siste emisjonen selskapet har…

4 Likes

Alt må meldes umiddelbart, men de vet nok ganske eksakt når rapporten fra Hemsedal er klar til å kunne publiseres.

Det er jo en subjektiv fortolkning. NOGEN, (rigtig mange urutinerede) køber en aktie baseret på en artikel i FA og det ved ceo udemærket. De køber SO. Dem nogle herinde kalder kortsigtige spekulanter, som skriger op som børnehavebørn Vil man have de seriøse aktionærer ind i varmen - dem i alle skriger efter, bør man hæve standarderne en anelse i SO og droppe det pjat som er forgået i går med i dag in mente. Dette er jo selvfølgelig også subjektivt herfra.

Hvorfor tror folk at det er en selvfølge at aksjen faller i morgen?

Nå har selskapet penger i kassa, det store emi spøkelset endelig gone, finnes mange triggere i vente. Hvorfor selge nå?

2 Likes

Sammenlignet med det rælet de klarte å sende ut av børsmeldinger før emisjonen i desember 2020, så synes jeg faktisk de oppfører seg mer profesjonelt idag. :crazy_face:

@hummels: Teorien er jo ganske enkel. En del investorer som får kjøpe på 55kr i en emisjon vil selge dersom kursen er 77kr når de får aksjene noen dager seinere. Da har de tjent godt på kort tid. Jo flere solide, langsiktige eiere som kjøper i emisjonen, jo mindre blir salgspresset i etterkant.

Her vet vi at broder Almås i hvert fall får ca. 180.000 aksjer (lånekonvertering) som sannsynligvis ikke skal ut i markedet. Forhåpentligvis skal han tegne litt også. :slight_smile:

Jeg har regnet ut hva kontoen ca vil vise med SoftOx i 55, og de sedvanlige prosentene ned i photocure og ultimovacs. Memorerer tallet og stålsetter meg slik at jeg slipper å bli deppa i morgen tidlig. Bedre å være deppa fra nå av😂

Håper du får rett, kan godt være den ikke skal helt ned til emisjonskurs. Blir egentlig ganske spennende å se!

Det er tydelig du har kjøpt aksjer litt for høyt med tanke på kursen vi ser i morgen. Det er synd. Det er også synd hvis du føler deg lurt. For oss som har sittet lenge i selskapet føler vi Almås er en fortreffelig, aksjonærvennlig sjef. Sitt med aksjene et par år til, så skal du få se at dette var en bagatell i det store bildet. :wink:

4 Likes

Dette er en vekstemisjon for å komme videre og få produktene ut i markedet. Så kursen er snart over der vi skuttet i dag noe å tenke på for de som vurderer å selge på åpning i morgen :wink:

4 Likes

For 1-2 uker siden så hadde vi sagt ja takk til en emi på 55 kr.
Det er seriøse folk som kommer fram til en emisjonspris og de har sikkert sin grunn til det.

Det blir spennende å se hvem som tegner.

1 Like

Helt enig.

1 Like

For oss som har vært inne en stund, og handler for langsiktig posisjon er det gull med en solid pump i forkant av emi. Emi måtte de ha, og heller på 55 enn på 40, som den har ligget og vaket rundt i høst.

Well played, Almaas.

Til dere som kom inn på siste dagers hauss: velkommen skal dere være. Dette er et selskap som tar vare på de med lange briller på, så om dere selger i morra har dere ingen andre enn dere selv å takke!

9 Likes

Blir spennende å se hvem som blir med i emisjonen. Øker Geir Almås sin beholding er det ganske bull.
Ser man på tidligere emisjon, fikk den en rask dupp før en rask respons opp igjen.

Stop nu. Lidt højere niveau, tak. Du kunne starte med at tjekke min historik. Har været med fra starten. Du har fokus på aktiekursen i dag og fred være med det. Den har jeg ikke kommenteret. Jeg på virksomhedens selvforståelse og image fremadrettet. Jeg føler mig ikke lurt. Jeg er irriteret over en ledelse, som fremstår uprofessionelle, NÅR der rejses penger. Fokus på bolden, tak

De er da uansett så profesjonelle at de evner å få inn ny driftskapital ganske så effektivt? At man også har gitt privat lån for å unngå å måtte hente kapital på enda lavere nivå, er jo også ganske så aksjonærvennlig.
Er dog enig i at timing for gårsdagens oppslag kan synes noe mistenkelig.

3 Likes

Det er kun i går med timing,jeg hentyder til😀

De gjennomfører en emisjon i rekordfart. For 2 måneder siden var kassen tom og Almhaug bolig stillte opp.
Dagens situasjon er så ufattelig mye bedre enn å hente inn 50mill da kursen var 35kr (som ville bety emisjonskurs langt under).

5 Likes

Nå var de i morgenmøte med SB1 for en uke siden (8.desember). Vi kan vel si nå at det møte var i samme forbindelse med dagens melding. At Softox kommer med SiS løsningen i samme forbindelse med ny nedstengning vil jeg si vil være naturlig når sykehusinnlegelsene skyter i været.
Vil si det kan også ha klaffet veldig godt alt sammen uten bevist planlegging selv om de fleste nok så for seg det ville bli stengt ned på nytt.

Terningskast 6. Kjørte kassen til bunns, lånte penger for å holde hodet akkurat over vannet, tryllet frem en seier mot byråkratiet og kronet det hele med en emisjon på nærmest det doble kontra om den skulle kommet når kursen var på lave 30.

22 Likes

Nå er det bare å se frem til løpende oppdateringer uten mas om emisjon

1 Like

Penger på konto, klar for 2022! GO! Selger ikke en aksje.

5 Likes