Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Joda, må bare få roet ned skuffelsen sånn i første omgang. Så er det bare å zoome ut og se fremover igjen. Det neste året har nok mye bra å by på.

Ser enkelte her har vanskelig for å akseptere info om emikurs 55. Dem om det.

I hele høst har emi vært kjent, og for to uker siden hadde vi hoppet i taket av emi på 55. Nå har jeg vært inne siden 110, deltatt i forrige emi på 55, vært med ned hele veien til 30-tallet, og opp igjen. At kortsiktige oportunister som har kommet inn siste uker skriker opp som barnehageunger som klager over urettferdighet bryr meg midt i brunøyet.

Jeg deltar på denne emien også, og kommer sannsynligvis til å høste i rikt monn når høsten slår inn neste år.

17 Likes

Er vel ikke noen som har vanskeligheter med å akseptere informasjonen. handler mer om at vi må prøve å holde en såpass høy standard på foruminnleggene- at vi legger ved kilder. Ellers er det fort gjort at kvaliteten på diskusjoner forfaller til nivået på div andre forum. (Som jeg ikke skal si navnet på).

Finnes jo ingen kilder, annet enn det gode ord. Ingen vet hva de har fått. Men at price guidance er 55 kan jeg behefte. Skal dere ha kilde får dere vente til i morra

1 Like

Nu må du få skyklapperna af. Det er jo en direkte respektløst og en 5årig værdig med dine kommentarer. Fuldstændig udnøvendigt med en rabat på 30 % ( såfremt dette bliver effektueret ). Med den burn rate de har pt og de projekter som kører, kan du hive tegnebogen op ad lommen igen om 6 mdr i næste emi. Skandaløst med den hausse artikel i går. Det er ikke sådan et selskab med respekt for aktionærerne agerer. Det er utroværdigt, om man kan lide SO eller ej. Emi ville komme, det kunne selv en blind mand se - men det er omstændighederne, artiklen med hausning til himmels , som er utroværdig og meget kritisabel. Jeg er overrasket over, at ingen herinde finder det utroværdigt, men må erkende, at det nok skyldes ,at det er praksis på den norske børs. Ønsker dig stadig lykke til med din investering og håber på det bedste for SO. Dette bliver også de sidste ord herfra. Er ude i morgen. God jul

3 Likes

Det er nesten fordummende for debatten at du snakker om 30% rabatt.

Det er jo ikke sånn at kursen har ligget stabilt på høyt 70-tall. Den har kun vært innom der i noen timer.

11 Likes

Tror de har fått tips fra T om å droppe fortrinnsrettet emi.
Snakker 70% rabatt da, så 30% rabatt på en kurs som bare har vart i 2-3 dager og ellers ligget under er riktig så bra :raised_hands: :partying_face:

1 Like

Cash burn er faktisk ganske ubetydelig ifh til alt det de har fått til.
Nå, imotsetning til forrige år, ligger det an til inntekter.

Populær bliver jeg ikke, nei. Men når folk ikke kan se et problem med forløbet - det er det, jeg taler om, så er der intet at debattere. Havde en opfattelse af, at folk se kunne en smule ud over egen næsetip i et meta-perspektiv herinde og acceptere nuancer i debatten. Dette er ikke tilfældet. Her er ikke tale om et angreb på det SO driver med, men som aktionær ønsker jeg også at investere i en virksomhed, som agerer “professionelt” - også når der hentes penger. Det er signalværdien, som er vigtig for meg.

3 Likes

For de som klarer å se litt lenger enn morgendagen er Softox nå kapitalisert med friske penger og klar for neste etappe… Og uttalelsene til Almås er det flere som er enig i =>

1 Like

Har forståelse for at de som har kjøpt i dag kan føle seg noe lurt med tanke på artikkelen ja… men SB1M har nok gjort sine markedsundersøkelser før den raske oppgangen de siste dagene og gjort sine beregninger på hvilken pris de må ta for å få høy nok interesse / volum…

De som har kjøpt de siste dagene er i pluss seinest neste uke.
Kan tenke meg kursen skuttet opp mot 70 i morgen.

1 Like

Ja vi får ta det som en kjøpsmulighet…? :slight_smile:

Tross alt langt bedre at “nye investorer” ble "lurt" av en nyhetsartikkel, og ikke av oversminkede børsmeldinger. Hvis noen kjøper en aksje basert på en avisartikkel, så bør man vite at man kommer seint til festen. :wink:

1 Like

Skal ikke prøve å hausse, men forholder meg til at selskapet selv har skrevet at Hemsedal-prosjektet blir offentliggjort nå i midten av desember, dvs maks innen et par dager. Alt tyder på at de er positive ref. uttalser fra folk utenfor selskapet.

1 Like

Det kan vi kun gætte på, men artiklen i går og situationen i dag , er ikke køn. SO har selv store verdensomspendende ambitioner, så bør de også have et etisk kodeks som når et lidt højere niveau, når der lures penge ud af lommerne på folk. Det kan selvsagt være en tilfældighed med artiklen i går i FA og emi i dag. Jeg har højere forventninger til ledelsen end det, der blev præsteret, specielt historikken taget i betragtning. Det handler ikke om at der skal hentes penger - det skal der for at finansiere studierne og væksten. Det handler om det signal man sender til omverdenen som virksomhed sin kommunikation og ageren.

Er vel de minste aksjonærene som skriker høyest? La de få tømme seg i morgen ved åpning så kommer de nok løpende etter når de ser kursen faktisk kommer til å stige…. Stay positiv😷

Softox hadde snacks på lur i etterkant av meldingen om emi i fjor. Skal ikke se bort fra at timingen er helt bevisst denne gangen også.

6 Likes

Vi aksjonærer har det ikke lett. Etter for knapt en uke siden å ha solgt lytteposten på 69,80, og gledet meg over det, fulgte ergrelsen over salget i dag. Helt til børsslutt med tilbake til start.
Og sånn går no dagan.

Tenkte på akkurat det samme. Vil tro de allerede har fått Hemsedal og det som hører med, kanskje en ny avtale?