Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Går rykter om 55. En bekjent antyder at kursen ble satt rundt 65 en plass utfra samtale med megler. Er det noen som er helt sikre hva kursen ble satt til?

Sikreste ryktene sier 55. En på XI som har snakket med megler.

1 Like

Vi får vente et par timer inntil vi får ny børsmelding. Ikke mye man kan gjøre nå med mindre man har dype lommer…

Jeg kan ikke helt forstå at noen er overrasket over emisjon her. Det er en risiko man har visst er i selskapet.

Uansett, jeg mener de har vært flinke til å unngå at den blir satt på for lave nivåer, mye bedre å sette den når man har positivitet rundt selskapet. Det er heller ikke for stor sum som hentes. Det bør i utgangspunktet kunne være overkommelig for markedet å absorbere denne summen.

11 Likes

Digg å få det unnagjort. Zoomer man ut er ikke 55 så fryktelig lenge siden.

2 Likes

55kr vs snittet av kursen siste måneden er jo gull. Sammenlignet med targovax og pcib, så har jo dette gått veldig bra.

1 Like

Kursen gikk faktisk ikke ned sist de satte emisjon, i Desember 2020. Den gikk faktisk opp fra 65,- til 75,- på en uke. Fallet kom senere, mens vi ventet på den der jævla rep-emien.

1 Like

Jeg kjøpte på 60-tallet FØR emisjonen. Jeg ville garantert kjøpt på 60-tallet ETTER emisjonen dersom jeg ikke hadde kjøpt før.

Tipper det er en del som har avventet avklaring på finansene, som nå er klare for å handle.

Ingen automatikk i at denne skal under 60kr i morgen.

4 Likes

Men emi på kurs 55 er da ikke bekreftet enda?

Bekreftet

nei.

Ifølge XI så er det én som mener han har overtegnet til 55kr, så jeg vil jo anta at han snakker sant. Men skal ikke påstå noe mer, så teknisk sett er det fortsatt rykter. :sweat_smile:

*** Price guidance NOK 55 per share. Books will close 18:30 CET. ***

Kilde?!

Ja jeg har sett de ordene… men hvem og hva er kilden?? Sikker på at dette ikke var fra forrige emi??

Mail fra megler i SB1M

Trodde ærlig talt dem skulle klare seg uten emisjon, ved å ta det lånet med mulighet for mer ved behov inntil dem hadde landa en avtale med et større selskap som skulle stå for finansiering. Kanskje litt naivt, men det var nå sånn jeg tolket det. Når det nå ble sånn, så er det vel ok å gjøre det nå som kursen har gått litt. Håper bare det er seriøse langsiktige investorer som får mesteparten og ikke noen som skal dumpe med en gang for noen få kroners gevinst.

Helt enig at det nok blir kortsiktig. Og ser det ikke som utvanning når det blir tilført kapital egentlig. Full fart fremover, vi har nok mye å glede oss over det neste året!

Prøver å plukke litt mer om vi havner på kurser rundt emi nivå

Til kunder av SB1M

Er nok litt begrenset med låneramme.
Når det gjelder investorer er nok dette mest aktuelt i datterselskaper og en god del av aktiviteten kommer fortsatt til å være i morselskapet så de trenger penger. Emisjon har etter min mening hele tiden vært høyst sannsynlig.

Som sagt får vi nok svi litt på papirverdiene i morgen men gamblingen med å utsette emisjonen gjennom lån har jo vært vellykket. Konverteringskursen på lånet var jo på 38,55 og hadde de skulle satt en emisjon for å få inn nødvendig kapital på det tidspunktet hadde nok kursen vært godt under det også. Så tror vi bare må zoome litt ut og ikke la kortsiktig skuffelse overskygge realitetene. Selskapet trenger penger. Kursen har gått som en kule i det siste så timingen må betraktes som god selv om rabatten blir betydelig i forhold til sluttkurs.
At de som har kjøpt de siste dagene er skuffet kan jeg dog forstå.

13 Likes