Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Vi er mitt i en pandemi, det måtte gjøres kjapt og jæveligt.
Nå har de penger til å bygge opp produksjonen for legemidler, ect.

Måtte vel blitt meldt mtp at aksjene blir tilgjengeliggjort allerede i dag?

Perfekt tidspunkt for kjøp av flere aksjer?

3 Likes

Ja skulle tro det. Mangen gode triggere framover, resultatene fra Hemsedal prosjektet, svar fra Kemi, sis fase en resultatene, vi får sikkert noen overraskende meldinger i fleisen ganske snart.

3 Likes

Veldig godt satt emisjon. Med tanke på at de kjører en reparasjonsemisjon som suger opp 12 MNOK med kjøpekraft fra aksjonærer som vanligvis ville pushet kursen opp, så synes jeg kursen holder seg bra.

Nå gjenstår det bare for Softox å begynne å levere på det potensialet de har. Det har jo allerede begynt å dryppe avtaler på dem.

2 Likes

Forstår egentlig ikke hvorfor folk er så bekymret slik det fremstår for emisjon i et slikt vekstselskap. Jeg kan forstå faren for å bli vannet ut som småaksjonær, men det gis et lite plaster på såret. Selskapet får tilført 50mnok, og idag er selskapet over 100mnok mindre verdt enn i går. Forstår ikke folk at selskapet får tilført verdier? Jeg er long i dette caset og kurs 70 eller 60 nå spiller liten rolle spør du meg. Tror forøvrig også at et par av triggerne utløses før jul.

7 Likes

Tror det er måten det gjøres på ikke selve emisjonen det reageres på. De setter på lav kurs 55,- dom blir overtegnet av profesjonelle og kortsiktige tradere, de vil bare ha rabatt og tjene et åar kroner så er de fornøyd. Her burde man satt emisjonen på 60-65 og la alle som vil tegne, da hadde du fått flere langsiktige i aksjen. Det er jo slike aksjonærer vi vil ha, de som virkelig har tro på selskapet. Eventuelt at de hadde satt emisjonen mot 1 eller 2 større investorer, fond f.eks.

3 Likes

Yes stemmer det, og kursen vil gå til 55 kroner pga rep emi, så jeg kjøper kun mer på 55 kroner.

Så du mener at uansett hvilke nyheter som kommer de neste ukene så skal kursen ned på 55,-? Sist rep-emi tok ukesvis før vi hadde aksjene på konto.

1 Like

For folk som sliter med hukommelsen:
Kursen gikk under forrige emisjon pga utsettelse av EU-godkjenning og til slutt avslaget.

At kursen skal ned til 55kr pga småsparere med ca 2% tildeling (og kanskje dobbelt med overtegning) skal holde kursen nede, selv om positive nyheter, har jeg null tro på.

10 Likes

I tillegg kan nevnes den langtekkelige drøyingen med transje 2 + rep.emi sist gang. Helt enig med Hardox, en knøttliten rep.emi holder ikke kursen nede når alle fortsetter å se fremover.

3 Likes

SO er vel ikke akkurat det selskapet som har fått mest presse. Må vel da tåle at man forteller hva man holder på med,selv om det kommer i tiknytning til en emisjon. Det er vel neppe mange som legger til grunn at det bare er å begynne å rulle ut SIS. Da hadde kursen vært opp i hvert fall de 3.000% Hermanrud snakket om. Bare minner om at Pfizer økte resultatet for Q3 med 6,5 mrd USD , det sier litt om hvilke tall som er involvert hvis man har den for øyeblikket beste løsningen, uten sammenlignng forøvrig.

4 Likes

Sliter litt med hukommelsen etter covid, takk for påminnelsen :slight_smile: Håper vi hører noe fra Hemsedal snart.

Men så selger vel Pfizer mer enn bare covid-vaksiner.

Moderna er vel opp 1300% ellernoe siden pandemien startet… Var vel oppe i 2000%.

Jeg tenkte på Q3-tallet.

1 Like

Ja,selger mer enn Covid vaksiner,de hadde jo 1,5 mrd USD i Q3 2020 også, men uten å ha gått gjennom regnskapet er det vel liten grunn til at annet har blitt prioritert på en slik måte at det har bidratt vesentlig til ØKNINGEN i resultat?

1 Like

Hvordan virker rep emisjonen da? Når må en isåfall regne seg?

Det må vel først avgjøres i en EOGF slik som sist? Den blir neppe før på nyåret. Tok forferdelig lang tid sist.

Sånn som kursutviklingen er nå er det ikke sikkert det blir repemi - jeg tipper de kansellerer den så fort det er omsatt 215k(?) aksjer på 55 eller lavere.

Da blir det muligens noen som sitter med skjegget i postkassen.