Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

2% av beholdningen din i går.

Kommit någon info om vilka som plockade ?

Ned 26%, bra emisjon gutta… Er mye penger for en student som meg… 70k i gevinst til 20k i tap

Ta det som læring du, dette er en av de mest åpenbare emisjonene som var mulig å få i markedet. Det er ikke alltid sånn.

3 Likes

Haha Kalle. I går var jeg konge med tidenes beste dag på børsen, i dag er jeg 60k i minus. Emisjon i Softox og økokrim på døra til PNOR :joy:

Heldigvis så investerer vi i aksjer for fremtiden, ikke nåtiden.

3 Likes

Emisjonen kunne vert satt mye høyrer og trenger ikke gjennomføres på noen timer. Så en elendig jobb av SB1M som vanlig.
De kjører emisjonen og tar en sinsyk pris for lite arbeid.

Men slik er råtne meglerhus og er vel samme dritten hele gjengen.

Råd til så mye aksjer som student?? Jeg måtte spise pasta hele uken for å ha råd til Tuborg :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 Likes

Da er jo spørsmålet, når har du tenkt å selge? Skjønner at hvis du hadde tenkt å selge i dag at det er surt.

Hvis du har tenkt å sitte et år eller to, så må du jo ha forstått at emisjonen kom? Og hvis du hadde sjekket andre biotek selskap, så hadde du visst at emisjoner satt når selskap er nær konkurs pleier å ha mye større rabatt enn nå.

Kapitalbehovet har lenge vært en hemsko og årsaken til at mange har valgt redusert eksponering eller helt å stå utenfor.
Nå har de i utgangspunktet ikke hentet penger for veldig lenge med dagens burnrate men hvis de får skilt ut SIS og finansiert det der og får litt inntekter fra Safedes igjen (og en gradvis økning) så burde jo pengene holde en stund kanskje.

3 Likes

image

Både Targo og NANOV har hatt fin utvikling i dag…

7 Likes

Som andre skriver; ta det som læring. Lukk øynene i en måneds tid og dette vil føles som en bris på vannet. En emi har lagt klokkeklart i kortene i lang tid. Skrev dette selv på XI 2 desember og ble forsøkt kjeppjaget av enkelte som mente at det kun var et forsøk på å baisse ned kursen

6 Likes

Stor forskjell på 20% rabatt fra i går og i starten av Desember. Nå er vel emisjonen høyrer en det kursen var i starten av desember så

1 Like

Om du sikter til meg så var aldri tanken at emisjonen ville komme på kursen den gangen (kr 60), kun at det var lite trolig at den ville stikke av før emisjonen var i boks.

1 Like

Må meldingen om evt innsidekjøp komme innen 24timer ?

Nei, det er vel innen 3 dager som gjelder på Growth

2 Likes

Er vel naturlig at det blir en del støy og grinebiteri i forbindelse med en slik emisjon. En del har jo kjøpt seg inn på en stigende trend som selskapet effektivt tok livet av. Personlig tror jeg støyen kommer til å legge seg ganske raskt og selskapet står jo sterke nå etter emisjonen enn før.

Nå har de fortsatt ikke en veldig lang horisont på finansieringen men er i hvertfall i en posisjon hvor flere vil kunne vurdere å investere (mer) i selskapet. Jeg har ikke vært komfortabel med at de har kjørt kassen så til de grader tom ser mer positivt på situasjonen nå og har tatt sjansen på å øke litt i dag. Alltid litt surt å se papirverdier synke men dette var jo ventet og flere har jo ventet siden den var under 40.

4 Likes

Blir knekkebrød og vann fremover, takler ikke sånne her svingninger så godt lengre kjenner jeg… I går var det hummer og kaviar på menyen…

Viktig å spise variert :slight_smile:

1 Like

Ingenting slår et knekkebrød med brunost for min del

3 Likes

Er du aksjonær i SoftOx må du bare bli vant til svingninger.
Det blir bra, det kommer, det kommer i.f. Pastor Almås. :smiley: