Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Skjønner dette er en spøk, men please ikke dra ned tråden på DSRT nivå. Som Aaleby skriver, han ble kjeppjaget ut av XI av enkelte pga emisjon scenarioet sitt, det samme blir man på TI dsrt tråden. Håpløst.

1 Like

At han ble kjeppjaget ut av xi kan ikke jeg huske hvert fall. Noen var kritiske, joda, men flere av oss så poenget og var enig.

Til de som mener en fortrinnsrettet emisjon er bedre enn en kjapp bookbuildingprosess med x-% rabatt er det bare å se på hvordan det har slått ut i Targovax og PCIB.

Perioden man sitter og venter på avklaring rundt deltakelse o.l er i seg selv en exitfaktor for mange, og kan bidra til større kurspress enn en “riv-av-plaster” emisjon som de rettede ofte er.

Nå er fasiten klar før folk kan lage krisescenarier, og selskapet har fått kapitalisert på en høy kurs sammenlignet med de siste ukene. Etter en liten tur ned til emikurs, som det av en eller annen grunn alltid skal, har man pusterom til å realisere de aktiviteter som kanskje bidrar til finansiering i fremtiden.

6 Likes

Vil vel alltid være slik på forum at det i hovedsak er positive til aksjen som diskuterer og det blir veldig lett hakking på de som prøver seg med negative kommentarer. Men seriøse negative kommentarer og advarsler er vel egentlig det som er av størst verdi på slike forum da det skaper litt balanse i diskusjonen og “verdensbildet”. Uten de blir det bare et ekkokammer hvor folk får sementert sin (over)positive oppfatning som den riktige.

Snakker om seriøse negative kommentarer da. De som snur med vinden ut ifra egen beholdning har null verdi :slight_smile:

5 Likes

Helt enig og det synes jeg er veldig bra her. Det jeg tenkte mest på dsrt tråden er all den enormt slitsomme haussingen. Men nok om Dsrt på denne tråden. For the record, har aksjer i begge selskaper.

Poenget med å skrive kjeppjaget er at man blir angrepet fra flere hold for å ha en skitten agenda og de nekter å gi seg til tross for ens lange fartstid og uansett hvor mange plausible argument man har på lager. Da blir det fryktelig lite fristende å bli værende som aktiv.

Som er farlig om man ønsker å unngå enhver form for ekkokammer-tendenser.

1 Like

Det jeg husker er at du skrev “Kursen stikker ikke langt da det kommer en emisjon med 20 % rabatt før eller siden”. Det enkelte kicket på at du skrev, like sikkert som banken, at det var 20%
spesifikt og at dette ikke var noe du kunne påstå ut ifra løse luften. Det til tross for at det var mange triggere i vente på det tidspunktet. Nå tok du jo rett da, så du skal ha for den. Det var likevel det jeg oppfattet som var hovedessensen i de angrepene du sikter til.

Her er ytringen og som forklart også den gangen var det et forsøk på å balansere, hvor det aldri var meningen å fremstå så bombastisk. Den ene har fortsatt ikke gitt seg og det som ble påstått er at undertegnede er så utspekulert at de positive vinklingene bare var for å komme unna med den mer skjulte bajsingen. En form for paranoia som er ødeleggende for debattklimaet.

2 Likes

Jeg endrer gjerne beholdning / mening samtidig. Hvis jeg er negativ, så selger jeg, hvis jeg er positiv så kjøper jeg. :see_no_evil:

1 Like

Da snakker vi om å justere beholdning etter oppfatning og ikke oppfatning etter beholdning og derav ønsket kursutvikling :slight_smile:

Bøllene på bakerste benk (aka Extrainvestor) klarte endelig å finne relevant stoff om Softox :smiley:

" SOFTOX: Gårsdagens Finansavisen inneholdt et stort oppslag hvor toppsjefen kunne utbasunere at han mener de har løsningen på alle coronavirus ved at deres løsning skal innhaleres i lungene og dermed knekke alle virus. Dermed steg aksjekursen 14% på børsen på en dag som ble avsluttet med at selskapet melder om emisjon og henter inn penger til 28% rabatt på sluttkurs. Hvis noen lurer på om artikkeltidspunkt var helt tilfeldig i forhold til planlagt emisjon så kan man ringe julenissens telefon. Sikkert fornøyd de som kjøpte aksjen opp mot gårsdagens sluttkurs…"

Kommer väl inte ifrån att timingen var OTROLIG :wink:

1 Like

Hey, du kan ikke kjøre en emisjon og holde på hemmeligheter om selskapet :cowboy_hat_face:

4 Likes

Faktisk flere nyheter i den siste tiden som hadde vært verdt å nevne i deres nyhetsbrev.
De minner meg om e24 og hvordan de skrev om Norwegian og vinklet alle saker negativt i 2019/2020

Sant. Å då är finansavisen vägen att gå :slight_smile:

Ska fundera på saken

Bittert for de som kjøpte på gårsdagens pump, men om SIS fase 1 viser gode resultater og de faktisk klarer å peise gjennom fase 2 og fase 3 i 2022 burde det ikke ha noe å si dersom man har fundamentalt troen på bedriften. Langt bedre med emisjon på 55kr enn på 40 tallet…

Heldigvis har selskapet en lengre tidshorisont enn å klø de sist ankomne aksjonærene bak øret.

Chart viser at bunne ble satt 1. oktober. Siden da har det vært mikroskopisk volum, og noe av grunnen har nettopp vært at det var ventet emisjon. Det kom litt volum de siste par ukene, og da kom også det store spranget i oppgangen. Selv i disse dagene har omsetningen stort sett ligget under NOK 5 mill.

Sist emi tok det 2 måneder før kursen falt ned til emi-nivå. Men da i en periode med motvind og “luggeføre”. Nå er det jo ingen garanti for at vinden ikke snur igjen, men jeg klarer ikke å se hvilke fundamentale mørke skyer som truer. Tar nok tid å riste av seg denne emi-en, og rep-emi coming up. Men ikke mer enn at noen gode meldinger vil gi ytterligere volum og trykk opp. Og her er det snarlig meldinger coming up.

13 Likes

Noen med tilgang som kan gi et lite sammendrag?

1 Like

Finansavisen på sitt beste dette her?:joy::joy: