Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Jeg trodde de snakket om astma-inhalator og ikke nesespray i denne omgang. Almås har vel sagt at de optimalt ønsket et produkt folk kunne kjøpe det fritt i apotek om de var syke. Det var slik jeg leste finansavisen artikkelen.

Det ble børsmeldt:

Det står noe mer enn det der.

Klart det gjør. Det er offentlig for alle :slight_smile:

Det hadde vært helt konge om de lager et produkt som kan bekjempe disse irriterende forkjølelsene og influensaene som hjemsøker småbarnsfamilier titalls ganger i året

4 Likes

Dette beskriver bare hvem som får delta i en eventuell rep. emi, intet om den vil bli gjennomført!

“the Company will consider”

Det er jeg fult klar over. Mulig jeg har gjort meg misforstått her nå.
Poenget med posten min var at vi snart nærmet oss emi-kurs, og dermed kan handle dem i markedet i stedet for en rep.emi.

1 Like

Ja da gjorde du deg selv misforstått!

Da er vi nok helt enig :wink:

1 Like

Disse inhalatoregenskapene høres så innmarri for godt ut til å være sant. Og akkurat derfor vil den ta hele verden med storm om det fungerer!

4 Likes

Når det gjelder rep-emisjon legger de stort sett alltid inn et forbehold. Hovedårsaken er selvsagt at dersom kursen synker under emisjonskursen så er det ikke noe poeng i å forsøke å gjennomføre den.
Dersom kursen holder seg over er jeg rimelig sikker på at den vil blir gjennomført.

Håper rep emisjon kanseleres. De som ønsker aksjer kan kjøpe på disse nivåene.

2 Likes

Håper kursen holder seg over og at den gjennomføres. Bare fint for selskapet å få tilført ekstra kapital fra eksisterende aksjonærer. De har ikke hentet noe mer enn de burde. Jeg hadde gjerne sett en litt større emisjon for å få arbeidsro.

2 Likes

Ser ut som SP1 Markets har eksludert SIS i tallene (pga utskillelse) og Enterprise Value 1701mnok tilsvarer vel ca 170kr, dvs SWIS, Disinfection, SBE.


5 Likes

Skulle ikke SB1M komme med en analyse nå i Desember?
Tenker aksjen går da for kursmålet blir langt høyere en dagens

Nesten så eg håper kursen tar seg ein tur under 55 kr, sånn at me får avlyst rep-emien her. Vil bare vera ein hemsko for kursutviklinga framover…

På den andre siden trenger vel selskapet litt cash framover og alle monnar drar…

De må nok vente 6 uker, tror jeg det er. Slidesen over var ifm emisjonen.

Tror også rep emisjonen vil føre til at aksjen ikke går uansett hvor gode meldinger som kommer.
Om en vet noen kan kjøpe for 55kr hvorfor skulle andre gidde å kjøpe høyere.
Nei ledelsen skuffer om de ikke kansellerer rep emisjon asap.

1 Like

Men det vil vel komme an på hva kursen er når de skal utføre rep-emien?
Kan jo være kursen er Høyre pga gode nyheter angående Hemsedal studie osv. kan tenke meg at mange her da ønsker å delta i rep i så tilfelle