Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Nå må dere slutte med denne barnslige sytingen om å kutte rep.emi.

Rep.emi kanselleres dersom man i løpet av periode har kunnet handle aksjer til tilsvarende eller lavere kurs enn emisjonen ble satt på. Det er 100% normalt.

6 Likes

Emisjoner fjerner kjøpere fra markedet, men det må jo være bra for Softox å få den gjennomført. På kort sikt virker det hemmende på kursen, men hvis det vil si at de kan holde på 1 - 1,5mnd lengre før neste emi og da har salgstall og framskritt som monner, så får man jo godt igjen for det da. (i form av en høyere emikurs da, og mindre utvanning). Bare se på forskjellen som 1,5mnd gjorde nå. Emi kunne kjøres på 55 i stedet for kanskje 25. :slight_smile:

3 Likes

Tror du overvurderer effekten av rep-emisjonen, det er tross alt ikke snakk om så alt for mange aksjer. Jeg tror ikke rep-emisjonen har så stor effekt. Men vi må nok få unna utstedelsen av aksjene i hovedemisjonen før kursen blir litt mer nyhetsdrevet tenker jeg.

2 Likes

Alle aksjene i hovedemisjonen ble utlevert i går, de som grindes nå. Håper på rep emi, er jo snakk om småtteri men for selskapet betyr det litt. Kommer gode nok meldinger har den rep emien null nada niks og si på kursutviklingen.

5 Likes

Aksjene blir utlevert på mandag men var handlebare i går.

Selskapet trenger rep.emisjon - ferdig snakka!
Plutselig blir alle kortsiktige tradere her inne?!!

Vært gøy å visst hvor mange her og på XI som har dumpa postene sine på 50-tallet. Alle antyder jo at de er long… Klarer ikke fatte de som selger på dette nivået pga at en emisjon kom. Status på selskapet er jo den samme, bare at nå kan gnålet om tom kasse endelig legges til side.

4 Likes

Ah det forklarer kurspresset ja. Da får vi satse på at de som kun var ute etter en rask gevinst snart er ute og vi forhåpentligvis kan få noen positive nyheter som gir litt nytt liv i aksjen igjen snart.
Veldig fint at kassabeholdningen er positiv igjen i det minste. Og det vil være positivt om de kan fylle på litt med rep emi også.

4 Likes

Deilig å være inne i SOFTX igjen etter det relativt dårlig timede salget mitt. Inne igjen på omtrent 1kr lavere kurs enn jeg solgte. :joy: Så ble det litt flaks i uflaksen med denne emien for min del. Men er dog inne med noe mer enn jeg hadde.

Nå forventer jeg egentlig at vi holder oss rundt 55 en stund - både pga utvekslingen ifm emisjonen men også fordi 55 er et veldig viktig teknisk nivå. Og disse 2 hendelsene henger egentlig veldig godt sammen og virker bærekraftig. Jeg hadde ikke trodd vi skulle helt hit ned igjen men at det kom en test nedover etterhvert var jeg trygg på. Men denne gangen føltes det veldig som å stå igjen på perrongen og derfor veldig glad for å være ombord i toget igjen. Tilbake til opprinnelig plan og bare.sitte.fremover. :smiling_face_with_three_hearts::sunglasses:

11 Likes

SoftOx Solutions AS: Notice of extraordinary general meeting

Gått en 630k aksjer siden åpning i går. Lite til salgs oppover.

1 Like

Softox fra 2.26.30

3 Likes
1 Like

Hør fra 7.01

Nice! Softox fra 2:26:30

1 Like

4 Likes

Håper Softox julekule enda kan oppnås.
Var veldig lovende fram til emisjonen, med en liten Hemsedal melding kan den likevel klare det.

Har hintet om denne VOCen nå i lengre tid. Tror det blir en gamechanger for å komme inn i markedet. Det er vel få om noen som kan skilte med denne dokumentasjonen?

2 Likes

Synes denne presentasjonen og tallene burde få større oppmerksomhet og diskusjon. Hvem var det som kom med sin egen analyse av Softox for en god stund tilbake?

1 Like

Veldig hyggelige tall å se selv om de (bare) har salg fra SWIS og SBE i us og ikke resten av verden. Tar man med resten ville det vel blitt langt høyere??

2 Likes

Ja med Europa og resten av verden blir det langt høyere. Det er også kun med 50% og 40% sannsynlighet for suksess for hhv. SWIS og SBE. I tillegg er det kun regnet med 0.5-3% markedsandel. Sikkert realistisk til å begynne med, men etter hvert burde SWIS i mine øyne klare å ta mer enn 3% av markedsandelene fra saltvann