Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Kan fort måtte ta en 2-3x på tallene der skal alt med, blir jo helt hinsides til tall til slutt (hvis de lykkes)…

Ja, synes dette er en veldig konservativ analyse og ender altså opp på rundt 170kr i kursmål i følge dette slik jeg tolker det (og slik Hardox nevnte). Jeg tror kjøp under 60 er en helt fantastisk deal

1 Like

Synes softox holder seg godt. Emi aksjene var allerede ute i markedet? Hadde jeg hatt ledig risk kapital hadde jeg kjøpt her med en stop loss. Tar sikkert litt tid å gå noe særlig videre opp, men hvis den ikke faller videre er det er tegn på at kursen gjør seg klar for et hopp opp.

4 Likes

Hadde vært fint med 170 nå, synes ikke det er høyt i det hele tatt med tanke på alt de har på gang.

Når SIS blir skilt ut til single entity (om fase 1 er vellykket) tror jeg vi må se litt konkrete tall på Q1/Q2 før resten av Softox (SWIS/desinfeksjon/SBE) stiger altfor mye. 50 mill i salg av desinfeksjon i Norge + litt til Sverige og andre land i Europa i 2022 hadde vært en veldig god start. Så forhåpentligvis salg av SWIS fra sent 2022 / tidlig 2023. Så kommer det trolig en del snacks fra forsvaret og andre kanter etter hvert også :+1:t3:

3 Likes

Ser ut til at SIS blir kan bli helt dominerende i forhold til alt det andre:

“We exclude the inhalation solution in our estimates. It is expected to be separated from the company before 2024 and the global market size is
expected to reach 940USDbn in 2027 (i.e. 3% of the addressable market) which indicates a huge upside potential if they succeed.”

Om man lykkes med SIS blir det “fantasitall” i omsetning og aksjeprising!

1 Like

Har sett på dette jeg også å stusset forferdelig, si jeg tar feil her 940Mrd dollar!!?

Spørsmålet er om vi trofaste aksjonærer får ta del i SIS. Håper det.

Geir, kona og broren er tungt lastet så det er jeg ganske sikker på. Tror Geir gjør det som er best for aksjonærene (f.eks. nylig når han tok opp lån gjennom broren for å unngå heftig utvanning på 40 tallet). Jeg ser for meg en spin-off hvor vi får like mange aksjer i SIS som vi allerede har i Softox.

1 Like

Vi eier selskapet, og dermed også SIS, i samme grad som Almås. Bare litt mindre eierandeler. Selvsagt blir man ikke frarøvet arvesølvet.

5 Likes

Ble usikker selv på om det var skrivefeil. Men fra denne sliden ser man at Tamiflu som kun benyttes på 3% av markedet har markedsverdi på 940 m usd. Tamiflu benyttes kun på de som ligger på sykehus / lab confirmed influenza, mens SIS skal treffe hele OTC markedet (har man influensa symptomer skal man kunne gå å skaffe seg en SIS inhalator).

Edit: Ser nå at det står «940USDbn in 2027 (i.e. 3% of the addressable market)». Så da mener de nok å skrive million USD. Samtidig ser det ut som de blander Tamiflu sitt marked med SIS sitt marked siden SIS skal treffe hele OTC markedet og ikke bare lab confirmed influenza / sykehus. Uansett er potensialet enormt, krysser fingrene :crossed_fingers:t3:

2 Likes

Er i sjokk når man begynner å regne litt…

1 Like

Slike fantasiregnestykker faller jeg til kort på :joy: utdyp!?

Keep calm, stay long :slight_smile:

1 Like

Kan skjønne at man utelater SIS i en selskapsanalyse da man lett kommer til så store tall at man kan bli oppfattet som useriøs.

4 Likes

Her er et kjapt forsøk på å regne på potensialet til SIS dersom fase 1 er vellykket. Jeg kunne nok vært mer konservativ på markedsandel og probability of success, det er tilfeldige nummer tatt ut av luften.

OTC Market: 940/0.03 = ~31500 m USD
Softox market share: 10%
Probability of success: 70% (etter fase 1 er godkjent)
Margin: 80% (margin 80-90% i følge Geir)

SIS revenue: 31500 * 0.10 * 0.70 = 2205 m USD
SIS gross profit: 2205 * 0.80 = 1764 m USD

Equity value (kurs 75,-): 691 mNOK
SIS revenue (NOK): 2205*9 = 19845 mNOK
EV/sales = 691 / 19845 = 0,035

Exit EV/sales: 2.0
Exit EV: (691/0,035)*2 = 39485 mNOK
Exit kurs: 39485mNOK / 10m aksjer = 3948,- NOK per aksje

Vennligst skrik ut om dere ser noe feil med utregningene. Hva tenker dere er fornuftige tall på marked/markedsandel og probability of success?

På lang sikt tror jeg 10% markedsandel er konservativt siden det ikke er noen OTC produkter pdd. som har lignende virkning som SIS. Man får f.eks. ikke Tamiflu «over the counter».

3 Likes

Prising på dagens 56,7 virker jo fornuftig fra sansynligheten til SiS skal lykkes… eller ikke. kommer nok en oppgang som OB ikke har sett maken til når en avtale om SiS er i boks.

1 Like

… du fikk meg faktisk til å le høyt :slight_smile:

1 Like

Hehe var litt høgt. Hva anser du som fornuftig probability of success for fase 2 & fase 3?

Sb1 brukte 40% probability of success på SBE (fase 1, fase 2, fase 3)

Om SIS viser seg å være trygg i mennesker ser jeg ingen grunn for at det ikke har antimikrobiell effekt i menneskelunger når det har det i griselunger, men om noen vet hva som er fornuftig å bruke som probability of success på fase 2 og fase 3 kan dere gjerne komme med innspill :slight_smile: For meg er fase 1 mest kritisk å få godkjent.

2 Likes