Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Jeg vil gjerne ha bekreftet fra fase 2/3 at viruset også blir tatt intracellulært, jeg mener det er den mest kritiske fasen. Safety føler jeg meg ganske trygg på, men det revolusjonerende her er jo om dette faktisk virker intracellulært også. Vet ikke hva overføringsevnen fra gris er, men var det ikke snakk om 80% her tidligere?

1 Like

80% er minigris all over. Hud, indre organer etc. Er bare en menig mann, men kan ikke skjønne hvorfor cellefunksjonen skulle differensiere på akkurat det punktet.

1 Like

Det er så spennende, det er her man tenker at dette er for godt til å være sant og vil ha klare bevis på at stemmer. Men vil bygge seg opp forventinger framover tror jeg.

1 Like

Tipper at markedet fortsatt ikke vil fatte et nanogram av hvilke muligheter som befinner seg rett rundt svingen, men skal ikke store oppvåkningen til (med tanke på rådende mcap) før det likevel gir ganske så store utslag.

2 Likes

SIS er veldig allsidig både øvre og nedre luftveier, men om det funker på alt må jo bevises (i så fall sensasjonelt). I tillegg kommer mulige bruksområder via Softox Defense Solutions

=>

Danske Lægemiddelstyrelsen (DKMA) har godkjent fase 1 av de kliniske forsøkene på SoftOx inhalasjonsløsning (SIS), et aerosolbasert antimikrobielt produkt beregnet for behandling av øvre luftveisinfeksjoner (f.eks. forkjølelse og ulike halsinfeksjoner) og nedre luftveisinfeksjoner (f.eks (lungebetennelse og bronkitt).

-SIS kan bli en banebrytende endring i behandlingen av virus- og bakterieinfeksjoner i luftveiene, sier administrerende direktør Geir Almås i SoftOx Solutions.

2 Likes

Oppfatter det slik at du kun regner på influensa som Temiflu dekker. Men slik jeg forstår det vil SIS kunne helbrede langt flere luftveisindikasjoner enn bare influensa så totalmarkedet er trolig langt større enn det du benytter i din utregning.

Ellers er det vel mest vanlig å beregne selskapsverdi 3x salg.

1 Like

Er nok store summer i dette og. Kjør kalkulator! :slight_smile:

SoftOx Solutions AS jobber i et pan-europeisk konsortium for å utvikle militære mottiltak mot kjemiske stoffer, biologiske agens, radioaktive stoffer og nukleært materiale, såkalte CBRN-stoffer, for bruk i det norske forsvaret og EU´s militære styrker.

4 Likes

Alle typer luftvei og lunge infeksjoner sånn jeg har forstått.
Cystisk fibrose frks er blitt nevnt av Bjarnholt selv, det er ganske utroligt.

1 Like

Skal hamstre for harde livet på mandag til tilnærmet emisjonskurs. En gavepakke av de som selger med 1 kr i gevinst.

3 Likes

Har kontaktet Sparebank1 Markets for å få bekreftet/klargjort følgende setning i analysen:

" We exclude the inhalation solution in our estimates. It is expected to be separated from the company before 2024 and the global market size is
expected to reach 940USDbn in 2027 (i.e. 3% of the addressable market) which indicates a huge upside potential if they succeed."

2 Likes

Fint om de kan komme Hemsedal melding snart :santa::rocket:

Men hvorfor ekskluderer de den? Er jo en del av selskapet også.

Det er vel det muligens det de samarbeider med DnB Markets om og regner med vi hører noe mer hvis fase1 blir bra. Blir det gjort en spin-off, salg, lisensieringsavtale etc så får vi vel en slags transaksjonspris… så hva Sp1 Markets, eller andre mener SIS er verdt betyr ikke så mye

Anatageligvis fordi det er veldig vanskelig å prise.

1 Like

Uansett hvordan man ser på det så blir det veldig høye tall og de prosentene Hermanrud snakket om kan fort komme hvis de får en avtale.

1 Like

(Innlegg som skulle vært slettet)

Ganske sikker på at han refererer til inhalator prosjektet? Han sa det vertfal ifbm. inhalator nyhet

3 Likes

Da sletter jeg innlegget. Hukommelsen som spilte et puss :+1:

1 Like

Oppsann; “Men hvorfor ekskluderer de den? Er jo en del av selskapet også.”

Som jeg skrev lenger oppe:
“Kan skjønne at man utelater SIS i en selskapsanalyse da man lett kommer til så store tall at man kan bli oppfattet som useriøs.”