Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

:rocket::champagne::rocket::champagne::rocket::champagne::rocket::champagne::rocket:
Gott Nytt Folkens
Hoppas Almås lyckas 2022
Önskar er all lycka så kliver jag inn vid 100kr :blush:
Inga :clown_face: nu snälla, bara :heart:

5 Likes

Kliver in 100kr

Inte 1öre senare

Jeg skjønner ikke hvorfor du kommer med så mye svada i denne tråden? Du bidrar godt godt i Cereno-tråden, så du kan om du vil! Godt nyttår :star:

1 Like

SoftOx Solutions AS: New share capital registered

1 Like

Det er ikke uten grunn at det advares mot sprit, håper dette synker inn hos svenskene også,

Noen som har noen ide om hvordan utskillelsen av sis vil bli? Har aldri vært med på noe lignende.
Ser for meg at jeg som aksjonær da må ta stilling til hvor mye jeg vil være eksponert i den biten?

Det kan for eksempel skje ved at det etableres et JV-selskap sammen med en partner, slik at vi fortsatt eier (deler av) SIS gjennom dette datterselskapet.

Eller så kan det skilles ut som et eget selskap hvor alle aksjonærer blir tildelt aksjer etter hvor mange aksjer man hadde i SoftOx, slik mange selskaper på OB har gjort med sine grønne initiativ (f.eks Aker Carbon Capture og Aker Offshore Wind)

Du får nok ikke mulighet til å velge din egen eksponering på annen måte enn evt å redusere/øke aksjer i nytt selskap, dersom der skilles ut som et eget børsnøotert selskap.

6 Likes

Jeg er overbevist om at de kun kommer til å skille ut datterselskaper der SoftOx er hovedaksjonær og partner(e) kommer inn som medaksjonær(er). Det er for mange synergier og avhengigheter mellom selskapene til at det fornuftig å velge en løsning der aksjonærene får direkte eierskap i datterselskapene. SoftOx bør beholde kontrollen over disse selskapene. Det vil være helt feil å velge en modell med utdeling av aksjer mener jeg.

13 Likes

Helt enig med deg i det, men samtidig så strider det imot selskapets egne uttalelse 17. november. «Sis skilles ut som eget selskap slik at aksjonærene selv kan velge hvilke deler av selskapet de ønsker å investere i, ut fra hvilken risiko de ønsker å ta.»

Håper uansett på indirekte eierskap i Sis.

Håper det er interesse for SiS og de skiller det helt ut og får kapitalisert en god del så de har til resterende utvikling uten å tenke mer på henting av kapital. Softox defence vil kreve en del på sikt (20% må de vel dekke). SBE vil bli betydelig kostnad så mitt syn er å selg så mye at de har til resterende utvikling. Flere utvanninger har jeg ikke lyst på som vil knele kursen.

Er enig med krafer. Blir ikke notert nye aksjer i SIS

Regner med det samme skjer med Safedes/SWIS, altså det kommer nye investorer inn

Er dette et sitat eller noe du har formulert selv basert på hva du mente de sa?

I presentasjonen ble det feks. sagt noe slikt: “naturlig å skille ut i ulike selskap slik at investorer i større grad kan velge risikoprofilen som passer de best.”

Dette er snakk om hvordan man spisser selskapene slik at de treffer investorer/partnere bedre.
Kan det være det du blander med?

5 Likes

Ikke direkte sitat, men hvordan jeg tolket og husket det.

Ok men da tror jeg du har feiltolket investorer som dagens aksjonærer i stedet for nye partnere. :slight_smile:

1 Like

Takk for oppklaring. Da blir det slik jeg håpet.

Lei av desinf med sprit men umulig å få tak sprit fri desinfisering.
2 år med sprit holder!

2 Likes

Jeg har kjøpt flere ganer hos Røde Kors Butikken. Har hatt nedsatt pris i det siste, men frakt kommer jo til, så lønner seg å bestille flere flasker i slengen…

Blir nok slutt på tilbudet den dagen de får godkjenning, så bør kanskje ha en finger på avtrekkeren å kjøpe den dagen de får det🙂