Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Takk for deling.

Uavhengig av pandemien, påvirkes forsvarsindustriens omgivelser av globale sikkerhetspolitiske utviklingstrekk og en teknologisk utvikling som går raskere enn noen gang. Dette er bakteppet når regjeringen nå har lagt frem en oppdatert forsvarsindustriell strategi: “Samarbeid for et høyteknologisk og fremtidsrettet forsvar” (Meld St. 17 (2020-2021)). Strategien tydeliggjør i enda større grad enn gjeldene strategi (Meld. St. 9 (2015-2016)), sammenhengen mellom forsvarsindustrien, nasjonale sikkerhetsinteresser, forsyningssikkerhet og materiellberedskap. Regjeringen slår fast at samarbeidet mellom forsvarssektoren og forsvarsindustrien skal videreutvikles og styrkes.

[…]

Regjeringen varsler tiltak særlig rettet mot å legge til rette for at Forsvaret i større grad skal kunne samhandle med små- og mellomstore bedrifter. I denne forbindelse vises det til at konseptutvikling og eksperimentering, i samvirke med brukermiljøene i Forsvaret, skal bidra til dette.

Viktigheten av eksport, både av hensynet til nasjonale sikkerhetsinteresser og forsvarsindustriens behov for kontinuerlig aktivitet, understrekes. Støtten til eksport av forsvarsmateriell fra Norge skal videreføres og styrkes, gjennom blant annet målrettet bruk av nye virkemidler. I denne forbindelse slås det fast at krav om forpliktende industrisamarbeidsavtaler, som en integrert del av anskaffelseskontrakten, vil bli videreført ved anskaffelser av forsvarsmateriell fra utenlandske leverandører.

Strategien regjeringen foreslår er et godt utgangspunkt for å legge til rette for at norsk forsvarsindustri skal bli bedre i stand til å møte utfordringene den står overfor, slik at industrien forblir en viktig bidragsyter til nasjonal sikkerhet og verdiskapning med interessante og attraktive høyteknologiske arbeidsplasser i små og store bedrifter i hele landet.

Det er en ambisiøs strategi som forutsetter endringer i måten industrien og Forsvaret samhandler på, betydelige investeringer i forskning og utvikling, at både personell og materiell stilles til disposisjon for konseptutviklings- og eksperimenteringsaktivteter og mer ressurser til å støtte eksport av forsvarsmateriell.

Her for øvrig Stortingsmeldingen det henvises til, fra 12. mars i år:

Dette er sånne ting som kan gjøre at det ikke blir et valg med sprit i framtiden, men alternativer. Gjør bare den svaret aaleby fikk fra FHI enda mer tragisk. Her må det gjøres grep. Kjempe bra artikkel over her, kommer til å bli brukt mye ressurser framover og softox sitter mitt i smørøyet.

Stille før stormen?

Skulle man tro. Markedet vil våkne når SoftOx leverer gode, klinisk bekreftende SWIS-02 data (Q2) og opplyser om at de går i dialog med partnere for å ta produktet til markedet.

1 Like

Jeg har prøvd og sende Mail til ir og den vanlige post mailen og prøvd å ringe de. Har noen spørsmål jeg gjerne skulla hatt svar på, men de svarer ikke. Noen som har hatt kontakt med de?

Vet at de foretrekker email, og at det kan ta litt tid før du får svar.

Dagens største salg; 500 aksjer, største kjøp 744 stk

:fire:

3 Likes

E det storkar’n fra Olderdalen?

Sannelig har ikke Erna kommet på banen også…

6 Likes

Hæ, er dette en spøk?

Blir vel mange bestillinger på den :slight_smile: Jeg bestilte og kan legge ut når jeg får den. Regner med du også bestilte polsmannen

Hva er dette?

Hun har jo SoftOx på pulten så det overrasker ikke, det trengs nok en politisk beslutning på dette, tidligere har en representant fra Frp stilt spørsmål.

Men hva er dette med bestill? Kan noen forklare en uvitende sjel

Bestille innsyn.

1 Like

Dette er trolig en ren videresendelse (ref identisk tittel) fra SMK og Helsedep til FHI av en henvendelse fra denne Smistad som er aksjonær (og som trolig har spammet forvaltningen). Aka. ingenting å bry seg om.

3 Likes

hehe, faktisk har jeg ikke gjort det men fint om du kan legge ut :+1:

Sitter med samme tanke