Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er 99,99 prosent sikkert.

Ikke noe å bry seg om.

De har jo forsåvidt en allerede Coopmed som kanskje ikke er så kjent for så mange foruten (kjernen), kan vel anta at de tar seg av EU? og saumfarer utlysninger der når den tid kommer. Hadde vært morro om det kom en bombe både i øst og vest, helst i to omganger med tre/fire dagers mellomrom sånn som selgerviljen har vært på nyheter :scream:

Hvordan tar Coopmed seg betalt?
Er det som en distributør (ala Kiiltoclean) som tar % av kontraktsverdien? Hjemmesiden handler for øyeblikket kun om Softox så kjipt de ikke har fått full godkjenning i EU og muligheten til å gi gass.

Etter litt gjennomgang på Softox siden ser jeg de samarbeider med Brown Rudnick og når man leser litt om dem så begynte jeg å tenkte på det Almås sa om SIS på tampen av Q1… ligger det noe mer i det han sa der? (bare en tanke, tar gjerne imot innspill)

-Throughout the world, Brown Rudnick is synonymous with venture capital. We are proud to align ourselves with creative investors who take smart risks.

Nothing matches the excitement of bringing a new business to life. At Brown Rudnick, we have helped grow and sell hundreds of emerging technology businesses to many industry leaders.

We represent companies, founders, angel investors, universities, strategic corporate investors, venture capital funds, and private equity funds in:
Seed capital rounds

Early stage / Series A rounds

Late stage / growth equity rounds

Venture debt

Angel rounds

Insider led rounds

Portfolio company investing

Due diligence

Commercial agreements

Corporate governance issues

Tax planning and strategy

Intellectual property

Employment issues

Exit Strategy including IPOs

Kan godt være at de kan brukes til noe sånt også, men ser ut som det er de som skal sørge for at alt går riktig for seg med patentene.
Ref årsrapporten:SoftOx has a close cooperation with Brown Rudnick LLP which is the main architect behind the Com- pany’s IP strategy. The company has an ongoing patent application process to secure new inventions and have key patents filed in US, Europe, Asia and several South American countries

2 Likes

Ok, det har jeg ikke fått med meg så det er godt mulig jeg bare kobler/håper feil her :slight_smile:

Ja, det er jo ikke en så dum tanke. Som Softox skriver de har et tett samarbeid, så om den inhalatoren viser seg å være lovende på mennesker, så vil jeg tro at de også kan finne partner/kjøper, det virker som de har gode kontakter. Er jo ikke umulig at de har noen følerere ute allerede. Hvem vil vel ikke ha tak i den inhaltoren, om den fungrere da.

Ta en pause fra hva? Det er jo spekulering/ forske rundt litt selv som er halve morroa med å eie en aksje.

4 Likes

Spennende saker for softox, link til påmelding og program i artikkel. Kanskje noen her har mulighet til å delta?

Programmet virker ganske så overordnet og lite matnyttig å bruke tid på.

Hovedtemaet for INFO/ERFA 21 er den oppdaterte forsvarsindsutrielle strategien som Stortinget behandler akkurat nå. På konferansen vil vi gjennom samtaler og innlegg få høre mer om intensjonene og ambisjonene for samarbeidet mellom Forsvaret og industrien fremover, og hvordan Forsvaret tenker å nyttiggjøre seg av industrien og hvordan det planlegges å legge til rette for økt innovasjon, teknologiutvikling og samarbeid. Forsvarsministeren, Forsvarssjefen og Sjef FLO kommer i tillegg til politikere, representanter fra industrien og akademia.

Ok, men synes likevel det har relevans, så lar innlegget stå. Synes selv det er spennende å høre hvordan de tenker framover, ref samarbeidet med softox. Forsvaret og industrien fremover, og hvordan Forsvaret tenker å nyttiggjøre seg av industrien og hvordan det planlegges å legge til rette for økt innovasjon, teknologiutvikling og samarbeid.

1 Like

Kan ikke se noe spesifikt om samarbeidet med SoftOx.
Men generelt veldig positivt at forsvaret nå i større grad vil nyttigjøre seg den kompetansen som ligger i det private næringsliv.

Etter å ha lest programmet hvor F-35 kontrakten vil bli berørt kom jeg til å tenke på at avtalen SoftOx har fått med forsvaret i USA kan være et resultat av F-35 gjenkjøpsavtalen.

1 Like

Jada, men softox går jo under betegnelsen teknologi og innovasjon, så spennende å høre mer hva de tenker og planlegger. Er kort vei til nato og Europa også.

Nå må man nesten håpe det skjer noe snart. Både kurs og omsetning i aksjen er halveis krise. Og det ser ikke ut til at det vil snu før vi får en positiv melding.

Den vil bli prissatt på det fundamentale fremover og da orker jeg egentlig ikke å bry meg særlig om hvor kursen går på veldig kort sikt. Hvor den ligger i terrenget gitt at SWIS-2 er av positiv karakter og SIS-studiet får grønt lys har i det store og hele lite å si. Så sant at man er motivert for en maraton og ikke en sprint. Men ja, mye man kan bli fascinert over i denne aksjen.

2 Likes

Enig med Aaleby. Umulig å forholde seg prisen på en slik aksje på kort sikt, når volumet er slik det er.
Derimot så synes jeg at det er veldig kjekt å kunne kjøpe seg “rimelige” aksjer, når man har litt kioskpenger som man ønsker å kvitte seg med.

1 Like

Tenker at det er positivt at den ikke faller mer og at den faller på lite volum når markedet er såppas surt. Håper de treffer melding når markedet lysner litt, melding vil ha mye mer effekt da. Så la oss få melding med litt mer optimistisk marked neste uke. Hadde passet bra:)

1 Like

Er jo ikke småting som dette som påvirker kursen, men kan ikke huske at denne er vist her før, men i inntjening for Softox betyr det ingenting foreløpig. Men at de prøver å få solgt noe også i Danmark er jo bra…

2 Likes