Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

https://www.cnbc.com/quotes/6FV-FF

Er softox notert i Tyskland?

1 Like

Kan sikkert handles via Clearstream-plattformen sånn som enkelte andre norske aksjer som NEL og Play Magnus. Blir nok mer tysk interesse når inntektene begynner å komme

SOFTOX SOLUTIONS AS REGISTERED Realtimekurs und Realtimechart | Pushkurs | finanzen.net Ser den ligger på finanzen også, har ikke sett de her tidligere?

1 Like

Da kommer kanskje Der Aktionär-toget snart

1 Like

Kjøpte litt til på 46.
Den etiske komiteen i DK har godkjent SIS studien. DMK har ikke det. Ser man tilbake på børsmeldingen til Softox er rekkefølgen gjerne omvendt. DMK godkjenner først, så kommer etiske komite en til flere måneder sendere med godkjennelse. Her er det nå omvendt. Noen som har tanker rundt det? Tilfeldig, eller sannsynlig at DMK har etterspurt mer info?

Ser ikke veldig pent ut nå. Hadde håpet på en bounce i dag med indeks og fulgte med, men bleh.

Trenger noen nyheter her ser det ut som.

1 Like

Ikke akkurat volum

Den er så lett å styre med minimalt med aksjer nå. Er ikke veldig mye omsetning under 50,-. Så betyr ikke så veldig mye. Men jeg er enig at den kommer fortsatt til å sige på lav omsetning om melding ikke kommer. Det morsomme er at den blir ekstrem ekplosiv om det kommer en fin melding.

Fikk en lege med spesialisering i dermatologi

(dermatologi er læren om hudsykdommer. I dermatologi behandles forskjellige sykdomstilstander i huden, for eksempel hudkreft, eksem, virus-, bakterie- og soppinfeksjoner, psoriasis, legemiddelreaksjoner, hår- og neglesykdommer, akne, svetteproblemer og ulike former for kløe.)

…som er medlem av facegruppen til å lese gjennom artikkelen og komme med sine tanker:

"Tittet litt på studien. Som allerede nevnt er det en veldig liten pilot studie uten en kontroll gruppe. Altså vet vi ikke om vi kunne skyldt det med saltvann og få samme effekt. Dette gjør studien i seg selv mindre interessant og det hele blir nesten en formalitet for å få lov til å gå videre til større studier.

Pasientgruppen de tok var typiske leggsår pasienter med diabetes, >60 år, kroniske sår. Metoden gikk ut på her at pasientene skulle få et hudtransplantat fra et donorsted på sin kropp til et annet sted. Såret som de behandlet med sårløsningen var donorstedet, altså et forholdsvis rent sår i utgangspunktet.
De utførte flere presise målinger derav epitelisering (tilheling av sår) Denne viste meget god respons iløpet av 7 dager. Så ingen negativ effekt på dette som er alpha omega.
De målte bakterievekst jevnlig men kun av typen staph a og pseudomonas. Sårløsningen hadde meget god effekt på pseudomonas, den viste mer enn 75% reduksjon av kolonien tror jeg. Men ved staph A var det 55% reduksjon som er bra men kanskje ikke så bra som jeg skulle likt å se. Likevel bør det nevnes at så og si alle sår vi har både friske og syke mennesker i alle aldre har nesten en form for kolonisering av staph A. Kolonisering er ikke det samme som en infeksjon nødvendigvis. Det betyr at det er bakterier der men samtidig at kroppen har full kontroll på situasjonen. Den bakterien som ikke skal være der (ialle fall uvanlig å ha i såret) er pseudomonas, tenker jeg selv da, så jeg er mer opptatt av det tallet akkurat her. Den pleier det å ta kanskje 4-5 uker å bli kvitt vanligvis så at vi ser god effekt på kort tid på den mener jeg faktisk er veldig lovende.

Måte de utførte behandlingen på var å skylle selve såret med sårløsningen i 60 minutter. Deretter ha en tupfer eller “bandasje” dynket i løsningen i noen minutter etterpå. Dette gjorde de så og si daglig i nesten 1 uke, Var kanskje en dag de ikke gjorde det.

De ba pasientene fylle ut den skjemaer og fulgte med på ulike bivirkninger.

Bivirkningen som var verdt å nevne mine øyne var smertene. De fleste rapporterte en del smerter ved selve skyllingen i 60 sekunder. Alle bortsett fra en mente at det var helt akseptabelt og kan fint gjennomgå en slik behandling. 1 mente det var for vondt. Det kommer frem at de vurderer å utføre videre studier med lengre skylleperiode som da vil påføre lenger smerteperiode som kan føre til dårligere compliance slik jeg ser det. De andre bivirkningene som ble rapportert er ikke verdt å nevne.

Konklusjon fra pilotstudien fra min side: De har en løsning som dreper bakterier. Har åpenbart meget god effekt på pseudomonas som vi har få gode midler mot. Det alene er meget bra. Denne studien viste litt svakere effekt på staph a en forventet, men det er som sagt en liten studie og bare man øker skylling med 1 minutt kan det øke effekt betraktelig. Det er som sagt også utført på et donorsted så staph a tolkningen blir vanskelig å vektlegge.

Det momenet som vi kanskje skal følge litt godt med på er smertene ved behandlingen.
Et annet moment som kanskje kan ha betydning i praksis er hvor ofte man må behandle såret med løsningen. Man må huske at skal du skylde dette i flere minutter med løsningen daglig kan det noen ganger være problematisk der man har mye bandasjemateriale. Det er svindyrt å skifte bandasjer daglig. Ofte er det sårskift x2 i uken. Selfølgelig får man kortet ned løpet så blir det jo mindre materiale da, men likevel så er dette et moment som kan begrense hvilke grupper som vi vil bruke det på i så fall.
De bør teste det ut med en studie der de bruker det kun x2-3 i uken i kanskje 4 uker også.
Jeg vet ikke om det lar seg gjøre men klarer de å få løsningen i en form for salve eller gel trenger man ikke daglig skylling av produktet da salven kan ligge og behandle i noen dager før det må påføres på nytt. Her kan det være noe biokjemi i bildet som er involvert eller at de bare ikke har kommet så langt.

Jeg forstår nå veldig godt hvorfor de har et så godt samarbeid med militæret. Denne type løsning er helt genial for slike typer sår i feltet. Denne gruppen “pasienter” vil også ignorere totalt lett svie ved påføring av medikamentet.

Det trengs en studie med en større populasjon samt en kontroll gruppe før vi kan uttale oss noe mer om dette synes jeg."

16 Likes

Tilleggskommentar vedr hvorvidt smerte ikke vil kjennes uansett hva som påføres et åpent sår:

"Har prøvd å analysere studien med litt konstruktive men kritiske øyne. Jeg er jo selv tungt investert her, så det blir viktig at jeg ikke vrir på alt til det positive men fanger opp det som man kanskje bør følge litt med på eller sette noen spørsmål til.

Jeg tror det vil merkes uannsett ja. Smerte er subjektivt dermed vanskelig å vurdere, bare viktig å frem at det er et fåtall som mener det er uakseptabelt som kun en større studie vil vise. Tviler personlig på at det skal bli et problem."

4 Likes

Abonnerer du på disse spåkonene ? Jeg ville heller ha brukt pengene på aksjer.

1 Like

hehe, nei, hadde gratis testperiode engang, men de sender mail hver dag med forskjellige utvalgte aksjer gratis. Jeg vurderte det som lite brukbart for meg, og avlso tanken om å betale for det.

1 Like

Hvor leser jeg TA fra 3. mars?

jeg bare henta den i innboksen min. tror ikke det er noe annet sted enn ha fått den på mail.

Det skrives at det oppleves smerte ved behandlingen, men er det ikke bare å eliminere dette med smertestillende om det er et problem?
Om jeg blir behandles for noe smertefullt hos legen, på sykehus eller hos tannlegen så brukes en eller form for smertestillende.

Tenker vel at litt smerte må man kunne tåle. Ikke minst når den er høyst forbigående. Målet helliggjør middelet skulle man tro om bare behandlingen hjelper. Tipper at det ikke akkurat er smerte skyhøyt på smerteskalaen vi snakker om her.

Klarer ikke å se at akkurat det momentet skal være av særlig betydning, alt tatt i betraktning.

Tenker det trolig ikke er verre enn å rense med alkohol.

Må si at softox hånddesinfeksjon svir i noen sekunder om man drypper det i det man kan anse som dype kjøttsår. Det gjør vann fra springen også. Har ikke prøvd saltvann, men salt i sår er ikke akkurat kjent for å være behagelig. Alkohol er mye verre. Med softox merker jeg ingenting i små / normale sår.

Er ofte på hudlegesenteret der jeg bor og jeg ser kun alkoholholdig antibac der. Hun som tar blodprøver har ekstremt tørre hender, trolig etter mye sprit, men vanskelig å klemme alternativer midler inn i en samtale…

Jeg har forøvrig sett påstander om at dette fungerer på psoriasis i form av det demper kroppens immunrespons. Dette stemmer ikke for min del.

5 Likes

Jeg bruker Softox Aeris på en del sår jeg får under pågående cellegiftbehandling og er overasket over at jeg ikke kjenner noen smerte ved påføring. Dette i motsetning om man påfører saltvann og div. kremer.

6 Likes

Postet før, men poster det igjen.

“Alle de forsøg, vi har lavet, viser, at behandlingen er ekstremt effektiv. Vi har testet det på grise, og de kunne godt tåle at inhalere produktet, og det var virkningsfuldt.”
Kan man si at noe er virkningsfuldt hvis det ikke har blitt testet for virkning? Har tatt det opp tidligere også om noen av grisene kan ha vært “infisert” med bakterier/virus for å teste virkningen. Man kan ikke si at et stoff er virkningsfullt kun ved å se om det respiratoriske systemet blir skadet ved inhalering.
Ekstremt effektivt har også en fin klang.

Vet ikke om det er nytt eller gammelt.

1 Like