Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Husk at de utførte ekstra tester for å tilfredsstille kravene for å få fast-track. Ville egentlig være merkelig å tillate at det ble testet på mennesker uten først å få bevist at det har en antimikrobiell effekt på infiserte minigriser.

Ja. Men det er aldri kommunisert. Og hvis det er ekstremt effektivt i tillegg er det rart softox aldri har nevnt det.

Det ble påvist antimikrobiell effekt i de aller første forsøkene (25.09.2020):

"Resultatene tyder på at vi har funnet «trygge» konsentrasjoner som ikke skader luftveiene samtidig som vi har antimikrobiell effekt. "
https://newsweb.oslobors.no/message/514362

3 Likes

Dette har kommet opp endel ganger nå. SIS har vist antimikrobiell effekt, som Aaleby viser til i børsmeldingen.

2 Likes

De sa at dette (SIS) tross alt er fast track under Q1 presentasjonen også.

1 Like

Tatt fra Xtrainvestor:

Takk for mail.

Vi svarer spørsmålene dine punktvis:

SIS prosjektet har hatt en særdeles god utvikling og vi har kommet langt på kort tid. Vi oppfatter at myndighetene vil gi oss en akselerert vei til oppstart av fase I studien. Det vil dog alltid være usikkerhet knyttet til utviklingsprosjekter, inkludert godkjenninger svar fra myndigheter og estimerte tidslinjer. Vi kan derfor ikke gå ut med eksakt informasjon for oppstart og må derfor henvise til kvartalsrapporter og børsmeldinger.

Når det gjelder spørsmålet ditt om finansieringsmuligheter må vi igjen henvise til kvartalspresentasjonen, og informere om at det er ingen ny informasjon her.

Prøver å gi et mer utdypende svar for SWIS: SWIS skal dokumentere først og fremst sikkerhet og antimikrobiell effekt for å bli godkjent. SWIS pilot studien, som er å betrakte som en forstudie til SWIS-02 (som nylig ble ferdigstilt), viste lovende resultater på sikkerhet og sårheling. Bakterie nedgangen kan (som du riktig påpeker) kanskje ikke virke imponerende ved første øyekast, men det var svært mange målinger som hadde ingen bakterievekst i det hele tatt og det er derfor vanskelig å vise til reduksjon fra 0. Det er også, som i de fleste studier, alltid noen enkelt målinger som ligger utenfor normalområdet, disse bidrar til å trekke ned resultatene. SWIS viste god bakteriell kontroll etter kun 75 sekunder eksponering, dette er en verdifull observasjon for et produkt som er tiltenkt å skylle sår og hindre infeksjoner. Resultatene gode, og vi valgte å gå videre med neste studie. Dataene fra denne studien vil snart foreligge og vi forventer lansering av SWIS i 2022.

Håper dette svarer ut dine spørsmål, om ikke ta kontakt på ny.

Med vennlig hilsen/Kind regards,

Kristine M. Rød
Økonomisjef/Finance Manager

13 Likes

Håper de ikke forventer lansering i 2022 hvis de siste Swis-resultatene har vært dårlig :blush:.
Er 31 mai datoen for kunngjøring også?

Kan ikke huske at de har satt spesifikk dato for kunngjøring av resultatet annet at de publiserer så fort det foreligger. Korriger gjerne om de har satt en dato for det.

Mener de har sagt ila juni.

Var det ikke 31 mai det stod i Clinical trials?

Synes dette virker veldig bra og langt bedre enn han legen som utalte seg men klart han har ikke alle dataene som de har men også han var positiv ( noe man bør ha i bakhode).

Tydeligvis er dataene såpass gode at de forventer å være på markedet i 2022, noe som bekreftes ved den storstilte tegningen blandt de ansatte ved emisjonen, de har klokketro.

Så får man bare håpe at de som kjører ned kursen går på en real smell, unner de/dem det!

3 Likes

Det er vel dato for siste etterkontroll av deltagere mener jeg.

Vi bør vel bare takke shortere og de som kjører ned kursen slik at det blir billige aksjer å få kjøpt!

Har skumlest på delkontrakt “sårbehandling” fra Sykehusinnkjøp som har tilbudsfrist nå den 25. Så kanskje noen kloke hoder her vet mer om Softox kan delta på denne utlysningen med SWIS? (gitt at de nå har gode resultater)
Så spørsmålet er i grunn om SWIS kan komme inn under “skaffevare” eller “implementeringsdato” at de eks. setter den datoen til en gang i 2022 med forbehold om godkjennelse?

Skjermbilde 2021-05-16 kl. 21.01.13
Skjermbilde 2021-05-16 kl. 21.36.29


https://www.mercell.com/nb-no/anbud/154021685/delkontrakt-1--54-saarbehandlingsprodukter-til-foretakene-i-helse-soer-oest-anbud.aspx#fileslist

1 Like

Gratulerer med dagen alle medaksjonærer! :norway::partying_face::sunglasses::star_struck:

17 Likes

Jaggu meg, Tror sannelig jeg lukter skikkelig fuggel her nå eller?

Ny forskrift på biocider fra EU ser ut til å ha kommet etter avslaget fra svenskene, kan det ha noe å si for klagen til Softox?

Skjermbilde 2021-05-19 kl. 17.13.37

Slik jeg kan se det er det Forordningen nr. 528/2012 som har blitt brukt i avslag til Softox. Som nå har blitt endret eller er jeg på villspor? fint om flere kan sjekke det ut.

Skjermbilde 2021-05-19 kl. 17.28.17

6 Likes

Tror ikke dette omfatter / er relevant for «urenhetene» svenskenissene ut av det blå plutselig hang seg opp i, etter først å ha godkjent.

I utgangspunktet skal det ikke være noe i veien å få HOCL- produkter (herunder «aktivt klor» som det refereres til) godkjent i EU, såvidt jeg kan forstå.

2 Likes

Kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid å få testet det som manglet peiset det over og godkjent.

Forsto det slik at det hadde med mengden klorat som urenhet i produktet, som var grunnen til avslaget.

Stemmer. Mener de har data på mengde klorater etter 1-6 måneder og etter 12-24 måneder, men ikke etter 6-12 måneder. Det er da dette svenskene etterspør. (Hvis jeg husker riktig fra webcasten. Fint om andre retter dersom jeg husker feil)